Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)"

Hjælp til Design / Opsætning af Enkelt produkt katalog

Side 1 ud af 2 (20 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 171
Fra Esrum
Tilmeldt 6. jan 11
Indlæg ialt: 44
Amino Plus

Skrevet 15-12-2011 kl. 23:53

Da jeg i min forholdsvis nystartede virksomhed meget snart vil kunne tilbyde endnu flere promotion produkter til mine kunder, ønsker jeg at få lavet et rimelig simpelt produkt katalog, som jeg kan sende på pdf til interesserede, udover at de også kan finde det på min hjemmeside.

Findes der nogle skabeloner eller programmer hvor det er forholdsvis nemt at lave et flot katalog. ?  sætte billeder/tekster/priser ind og som også kan udvides med tiden. ?Har hørt om adobe In-design, men det virker for avanceret til mig.

Layoutet skal selvfølgelig være pænt og præsentabelt og ikke se alt for amatøragtig ud.

Håber at nogen har nogle gode råd, kan guide mig, eller give en lille hånd med.

På forhånd tak

Tom

www.kuglepenflyers.dk

Amino-karma 528
Fra Philippines
Tilmeldt 30. nov 11
Indlæg ialt: 127
flag

Kim
Fra Brand a Game
Skrevet 16-12-2011 kl. 01:29

Open Office (en open source variant af MS Office) - kan gemme som PDF

Amino-karma 325
Tilmeldt 23. jul 10
Indlæg ialt: 86
flag

Jógvan Andersen
Skrevet 16-12-2011 kl. 01:39

3j.design:

Open Office (en open source variant af MS Office) - kan gemme som PDF

Du kan også gemme til PDF med MS Office. Om det ikke er under Gem som kan du installere deres Add-in.

Add-in: Microsoft Save as PDF or XPS

Faroe Media - Udvikling af Android og iOS applikationer

Amino-karma 171
Fra Esrum
Tilmeldt 6. jan 11
Amino Plus
Tom
Skrevet 16-12-2011 kl. 08:18

Findes der også skabeloner der, eller skal man lave det hele fra bunden ?

Amino-karma 7.384
Tilmeldt 21. mar 10
Indlæg ialt: 1.486

Steffen Daleng
Fra Profitize
Skrevet 16-12-2011 kl. 12:37

Du skal aldrig bruge tekstbehandlings programmer til at lave billedbehandlingsprogrammers arbejde. 

Der er en grund til at de to er adskilt så kraftigt.

Selvom du kan printe til PDF, så har du ingen direkte kontrol over opløsningen af din kvalitet på produktfotos, eller lave det klar til print til dit trykkeri.

Hvis du gerne vil lave det selv, så foreslår jeg at du henter en trial version af enten Illustrator eller InDesign hos Adobe

(www.adobe.com) 

Husk at alle dine produktfotos skal have en opløsning af 300DPI før det får en ordentlig kvalitet til tryk.

Webdesign, Online Markedsføring, Konverteringsoptimering.

Amino-karma 528
Fra Philippines
Tilmeldt 30. nov 11
Indlæg ialt: 127
flag

Kim
Fra Brand a Game
Skrevet 16-12-2011 kl. 13:44

Eftersom det blot skal være i PDF format, samt simpelt, nemt og hurtigt, så tror jeg ikke Illustrator eller InDesign lige er løsningen :-)

Men ja, skal det være skalérbar til offset produktion, så skal det selvfølgelig laves i et vektorbaseret program.

Bruger du MS Office, findes der et hav af templates (skabeloner), som kan hentes via MS Word. Bl.a. produkt katalog.

Til Open Office har jeg ingen idé desværre, men mon ikke en google søgning kan hjælpe der.

Ellers er der også MS Publisher, hvortil der er masser af templates.

Amino-karma 7.384
Tilmeldt 21. mar 10
Indlæg ialt: 1.486

Steffen Daleng
Fra Profitize
Skrevet 16-12-2011 kl. 13:54

Jeg overså detaljen med at det bare skal e-mailes ud.. :-)

Men samtidig kan du jo spørge dig selv om det er værd at lave dobbeltarbejde (dobbelt investering) hvis du på et senere tidspunkt ønsker samme katalog/opsætning distribueret ud som tryksag.

Webdesign, Online Markedsføring, Konverteringsoptimering.

Amino-karma 171
Fra Esrum
Tilmeldt 6. jan 11
Amino Plus
Tom  
Skrevet 16-12-2011 kl. 20:51

Tak for jeres svar.

Har kigget lidt i ms office og synes ikke rigtigt at der er nogle skabeloner som kan bruges som et produktkatalog. Håber at nogen har en super ide eller måske ligger inde med en skabelon som kan bruges.

Amino-karma 171
Fra Esrum
Tilmeldt 6. jan 11
Amino Plus
Tom
Skrevet 08-01-2012 kl. 23:32
Hej igen.

Jeg valgte Microsoft publisher. Den sidder jeg lige nu og arbejder en del med.
Men nu er der opstået et nyt problem.

Jeg vil gerne gemme filen så den ligger i side orden. Uanset hvilken fil type jeg vælger så gemmer den i udskifts orden. Dvs. For-og bages sammen s.2-s.11 sammen osv..

Hvordan ændre jeg den til at den skal kunne læses i rækkefølge. ? Ligesom et katalog man læser på nettet.

Håber på hjælp,

Amino-karma 286
Fra Lyngby
Tilmeldt 28. mar 09
Indlæg ialt: 71

Simon
Skrevet 16-01-2012 kl. 17:57

Hej Tom.

Jeg bed mærke i, at du skriver det ikke må se for amatør agtigt ud, men samtidig vover du dig ud i selv at lave det.

Du skal nu ud med nogle produktbrochure og det er essentielt, at du giver et god indtryk på de potentielle kunder du opsøger. Derfor, få en professionel til at lave det her for dig! Du kaster nogle "småpenge" efter en professionel virksomhed og så får du et top tunet produkt som er klar til at komme ud. Det er en kraftig anbefaling, da min erfaring siger mig, at det godt kan betale sig. 

Vælger du en sådan løsning, så giv mig en besked.

Simon Højlund

www.creativestudio.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed