Jeg har en webshop, som kan betegnes som en nichevirksomhed. Den er anmeldt een gang på trustpilot. Men det interesserer mig selvfølgelig, hvordan det går med konkurrenterne, og derfor har jeg undersøgt, hvordan de står på Trustpilot. I den forbindelse undrer det mig i den grad, at en enkelt butik får flere anmeldelser om dagen (og næsten alle giver 5 stjerne), mens normen for denne niche er under 1 om året. Butikken med mange anmeldelser vurderes ikke til at være markedsledende på området. Et generelt træk ved anmeldelserne er, at de er afgivet i forbindelse med en ordre, den pågældende bruger har ikke skrevet noget om sig selv, og langt de flest har kun skrevet en anmeldelse (om den pågældnede butik) Og så er det, at min retfærdighedssans kommer op til overfladen: Det lugter i den grad af fusk (set herfra). Jeg kan ikke forestille mig, at så mange kunder gider at sende en anmeldelse ind. når jeg har fået een anmeldelse i løbet af flere år (og det samme gælder andre i branchen). Mistanken er selvfølgelig, at ejeren selv laver positive anmeldelser - jeg tror simpelthen ikke på, at mængden af anmeldelser har noget med virkeligheden at gøre. Så mit spørgsmål er: Giver det mening at kontakte TrustPilot, eller skal jeg bare leve med misbruget? og dermed acceptere, at jeg (indirekte) rates dåligere? Håber virkelig at få nogle brugbare svar. MVH |
Du har ikke noget at tabe, så kontakt blot trustpilot og fortæl dem om din mistanke. Og angående anmeldelser, så kan du med fordel ligge en ordre fra en veninde e.lign i de 3 webshops der har den højeste frekvens af nye anmeldelser. Det kan være du kan lure et trick eller to af, hvordan de får brugerne til at engagerer sig, og bruge tid på at skrive Trustpilot anmeldelser.