Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug/misbrug af Trustpilot?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en webshop, som kan betegnes som en nichevirksomhed. Den er anmeldt een gang på trustpilot. Men det interesserer mig selvfølgelig, hvordan det går med konkurrenterne, og derfor har jeg undersøgt, hvordan de står på Trustpilot.

I den forbindelse undrer det mig i den grad, at en enkelt butik får flere anmeldelser om dagen (og næsten alle giver 5 stjerne), mens normen for denne niche er under 1 om året. Butikken med mange anmeldelser vurderes ikke til at være markedsledende på området. Et generelt træk ved anmeldelserne er, at de er afgivet i forbindelse med en ordre, den pågældende bruger har ikke skrevet noget om sig selv, og langt de flest har kun skrevet en anmeldelse (om den pågældnede butik)

Og så er det, at min retfærdighedssans kommer op til overfladen: Det lugter i den grad af fusk (set herfra). Jeg kan ikke forestille mig, at så mange kunder gider at sende en anmeldelse ind. når jeg har fået een anmeldelse i løbet af flere år (og det samme gælder andre i branchen).

Mistanken er selvfølgelig, at ejeren selv laver positive anmeldelser - jeg tror simpelthen ikke på, at mængden af anmeldelser har noget med virkeligheden at gøre.

Så mit spørgsmål er: Giver det mening at kontakte TrustPilot, eller skal jeg bare leve med misbruget? og dermed acceptere, at jeg (indirekte) rates dåligere?

Håber virkelig at få nogle brugbare svar.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har ikke noget at tabe, så kontakt blot trustpilot og fortæl dem om din mistanke. Og angående anmeldelser, så kan du med fordel ligge en ordre fra en veninde e.lign i de 3 webshops der har den højeste frekvens af nye anmeldelser. Det kan være du kan lure et trick eller to af, hvordan de får brugerne til at engagerer sig, og bruge tid på at skrive Trustpilot anmeldelser.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke udtale mig om, hvorvidt der er tale om snyd eller ej. Et scenarie kan være, at webshoppen fører en intens kampagne ved afslutningen af købsprocessen, hvor de beder kunderne om at gå ind og lave en anmeldelse på Trustpilot - det kan forklare, at anmeldelserne er afgivet i forbindelse med en ordre (og kan være forklaringen på, at kunderne kun har skrevet én enkelt anmeldelse i alt).

Der behøver ikke at være tale om snyd, men det modsatte kan naturligvis heller ikke udelukkes.

Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oplevet en anden form for misbrug af trustpilot.dk, hvilket ikke var fair overfor virksomheden.

En kunde ringer dagen efter et tilbud og siger at han vil have den vare der var på tilbud til samme pris dagen efter. Det får han at vide ikke kan lade sig gøre, dels fordi der er udsolgt og dels fordi tilbuddet kun gælder til dagen før - hvilket der selvføgelig var gjort opmærksom på i annoncen.

Tilbuddet havde kørt i 12 dage, så der havde været god tid til at afhente varen siden den var i avisen.

Kunden skriver en grim anmeldelse af virksomheden. Virksomheden anmelder den til trustpilot og forklarer situationen. Trustpilot giver virksomheden ret, de har handlet korrekt og efter reglerne. og iøvrigt har kunden ikke bevis for at have været i virksomheden og må derfor ikke lægge anmeldese på nettet.

Kunden tager nu ned til virksomheden og køber en tilfældig vare. Han får selvfølgelig en udsøgt service (betjente ham selv) MEN han går lige hjem og skriver en sviner om virksomheden og sender kvitteringen til trustpilot.dk.

Sådan kan kunder opføre sig....er det fair? Efter min mening er det misbrug og uretfærdig behandling af virksomheder der følger reglerne....

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Tak for svaret. Mht. webshops med høj frekvens af anmeldelser: Der er kun een, der skiller sig ud - alle andre ligger på samme niveau som min shop. Det bidrager selvfølgelig også til min mistanke. Og det er selvfølgelig rigtig irriterende, hvis en konkurrent får bedre placeringer på google som følge af snyd.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

AnneOdense:
Sådan kan kunder opføre sig....er det fair? Efter min mening er det misbrug og uretfærdig behandling af virksomheder der følger reglerne....

Nej. Men sådan er vilkårene nu engang :-). Nu virker det som et ekstremt tilfælde, og du har svært ved at løse den til hans tilfredshed i og med varen er udsolgt. Kunne du have tilbudt kunden noget andet? Jeg synes selv din behandling af kunden har været fair, det er ikke det jeg sigter efter.

Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen, ja det var et ekstremt tilfælde og en meget ubehagelig kunde, desværre. Og det er jo hvad der kan ske, måske er det vilkårene....men ihvertfald ikke fair vilkår. da det jo egentlig er misvisende info.

Tilbuddet var et af dem vi satte penge til på for at tiltrække kunder i en lidt død periode, vi havde købt et fast stort parti fra starten og kunne ikke skaffe flere, heller ej en lignende vare i samme prisklasse. Det var et "once in a lifetime tilbud" :-) Vi solgte 200 stk af varen til glade og tilfredse kunder, derfor så ærgeligt med ham "der kom for sent".

Kunden havde set varen i avisen 13 dage før hvori der stod hvor længe den gik til, men havde regnet med at vi ville sælge den selvom han kom for sent, heller ej regnet med at den var udsolgt (og jo vi skriver altid ..men forbehold for udsolgte varer osv.

Jeg synes at man i stigende grad oplever ubehagelige kunder der truer og kræver det urimelige. Jeg tror desværre det er pga. krisen kradser og folk farer nemmere op. Jeg har en veninde der arbejder i en børnetøjsforretning og en anden der er i en blomsterforretning og de oplever samme problem.

Anyway, det var et sidespring i forhold til emnet :-) sorry

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

AnneOdense:
Sådan kan kunder opføre sig....er det fair? Efter min mening er det misbrug og uretfærdig behandling af virksomheder der følger reglerne....

Nej. Men sådan er vilkårene nu engang :-). Nu virker det som et ekstremt tilfælde, og du har svært ved at løse den til hans tilfredshed i og med varen er udsolgt. Kunne du have tilbudt kunden noget andet? Jeg synes selv din behandling af kunden har været fair, det er ikke det jeg sigter efter.

der findes altid uretfærdig kunder men som helhed er alle ikke sådan dog er denne negative type tit de meste motiveret til at lave anmelders ,du må blogger lave motivere folk til at anmelde positivt imens blogger løs over alt og får en masse positivt  

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Kirsten E:

Hej Casper


Tak for svaret. Mht. webshops med høj frekvens af anmeldelser: Der er kun een, der skiller sig ud - alle andre ligger på samme niveau som min shop. Det bidrager selvfølgelig også til min mistanke. Og det er selvfølgelig rigtig irriterende, hvis en konkurrent får bedre placeringer på google som følge af snyd.


MVH
Kirsten



Trustpilot kan sættes op til at sende mail en mail til kunder X antal dage efter handlen. Denne mail kan indholde tak til kunden, for at han/hun har handlet hos shoppen, samt en venlig opfordring til at lave en anmeldelse.

Alt efter hvad man skriver i mailen, og hvordan den øvrige korrespondance har været, så kan man opnå ret mange anmeldelser.

Se hellere på hvad de måske gør godt, og hvad du kan gøre bedre, istedet for at se spøgelser :-)

Måske skiller din konkurrent sig ud fra alle andre i kategorien, fordi han/hun ganske enkelt bare gør det bedre?
Ø
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:

Jeg kan ikke udtale mig om, hvorvidt der er tale om snyd eller ej. Et scenarie kan være, at webshoppen fører en intens kampagne ved afslutningen af købsprocessen, hvor de beder kunderne om at gå ind og lave en anmeldelse på Trustpilot - det kan forklare, at anmeldelserne er afgivet i forbindelse med en ordre (og kan være forklaringen på, at kunderne kun har skrevet én enkelt anmeldelse i alt).

Der behøver ikke at være tale om snyd, men det modsatte kan naturligvis heller ikke udelukkes.

Smartguy gør i hvertfald dette meget effektivt og aggressivt, og det ser ud til at virke ganske udemærket for dem!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)