Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi tør ikke være selvstændige?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

http://epn.dk/samfund/article2637670.ece

Artiklen siger i korte træk at danskerne ligger ik bunden af EU, om det at turde at være selvstændig. Der står tilmed at Danmark er et af de nemmeste lande at starte virksomhed i.

Mine spørgsmål:

Hvorfor er danmark et af de nemmeste lande at starte virksomhed i?

Kan man være selvstændig og på dagpenge?

Hvordan tjener man penge mens virksomheden ikke gør? Feks helt fra start!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Egon:
Hvorfor er danmark et af de nemmeste lande at starte virksomhed i?

Man kan få rigtigt meget hjælp og vejledning fra forskellige vækstcentre ganske gratis. Her er meget lille korruption hvilket betyder en del i nogle brancher.

Egon:
Kan man være selvstændig og på dagpenge?

Jeg er ikke helt sikker, men den indtægt du eventuelt har skal fratrækkes dagpengene.

Egon:
Hvordan tjener man penge mens virksomheden ikke gør? Feks helt fra start!

Arbejder deltid/weekenden/aftener samtidig med man kører virsomheden eller starter virksomheden op stille og rolig i fritiden og lægger fundamentet.

Man kan også bare spare nogle penge sammen og springe ud i det fra den ene dag til den anden som vi gjorde men det er satme hårdt og ikke noget jeg nødvendigvis vil anbefale andre med mindre man er meget sikker på en stabil indtægt til at starte med.

På den anden side var vores egen hårde start med til at vi virkelig måtte tænke alt igennem, fokusere som sindssyge og virkelig arbejde hårdere end nogensinde før (vi ville IKKE tilbage til et almindelig job igen).

I dag går det super, vi er booket frem til februar og siger løbende nej til projekter, men det var dælme hårdt da både min kollega og jeg sagde vores job op samtidig og gik fuld tid i WebCoders :)

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak

Mit projekt tager hårdt arbejde i mange måneder og giver kun indtægt derefter. Jeg har ingen startkapital og det er nok det jeg burde anskaffe så, for har ingen indtægter løbende og jeg har brug for mange materialer til projektet, der er altså omkostninger i både materialer og tid.

Men det jo om at få lavet noget selv mens man er på dagpenge og jobs ikke hænger på træerne :)

Men hjælpen rundt omkring er meget lidt nyttig for mig. Ja jeg kan få lidt gode råd, men det er så også det.

Den bedste hjælp jeg kan få, er nok en god bankmand Big Smile

 

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Jeg er ikke helt sikker, men den indtægt du eventuelt har skal fratrækkes dagpengene.

Hej Thomas, man modregner time/time ikke krone/krone

Bruger du f.eks 10 timer på en opgave trækkes du for 10 dagpenge timer...

Så det med at afregne mere en hvad den sats så end er....

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ExportInnovation:

Thomas Frost:
Jeg er ikke helt sikker, men den indtægt du eventuelt har skal fratrækkes dagpengene.

Hej Thomas, man modregner time/time ikke krone/krone

Bruger du f.eks 10 timer på en opgave trækkes du for 10 dagpenge timer...

Så det med at afregne mere en hvad den sats så end er....

/

Tak for oplysningen, jeg var heller ikke helt sikker.

Til trådstarter skal du passe på med at låne for meget i banken efter min mening. Det er i øvrigt også meget svært med mindre du har friværdi i huset som kan bruges som sikkerhed. Hellere starte op langsomt og slippe for renteudgifter end risikere personlig konkurs pga for store lån, hvis det altså er muligt at starte uden de helt store armbevægelser.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Egon:
Hvorfor er danmark et af de nemmeste lande at starte virksomhed i?

Det kræver ikke meget besvær at starte en virksomhed i danmark. det kræver en del at drive den og holde styr på al bureaukratiet undervejs, men at starte den er ingen sag.

Egon:
Kan man være selvstændig og på dagpenge?

Ja du kan være på dagpenge med selvstændigt bierhverv, hvis din a-kasse godkender det - men du skal stadig stå til rådighed for arbejdsmarkedet

Egon:
Hvordan tjener man penge mens virksomheden ikke gør? Feks helt fra start!

Du har et job eller får supplerende dagpenge som beskrevet ovenfor

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

 lave leveomkostninger godt billige bolig , køber billigt alt tøj med med mere

køber ind hvad der giver frem gang i virksomheden alt andet spares på

sikkerhed staten altid vis går konkurs kan du altid gå på bistands hjælp

en positive energi er også vigtigt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)