Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Amino Valg" fejlede - alternativ vej til politisk indflydelse ifm. betalingsringen?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:
Hvis tilhængerne af betalingsringen laver en lignende forening, vil de sandsynligvis få endnu mere medieomtale - og så vil de to foreninger sandsynligvis "gå lige op".

Grunden til at et sådant projekt skulle startes, er ikke udelukkende fordi jeg rent ideologisk synes at projektet er forkert - det er mindst lige så meget grundet, at mange af de argumenter som der fremstilles i sagen fra regeringens side simpelthen ikke holder vand, eller er logisk sammenhængende.

Jeg vil derfor til enhver tid vil mene, at nej-siden kan give ja-siden en retorisk røvfuld - så konkurrence fra en ja-forening vil være mere end velkommen.

Majbritt Jacobsen:
Finder medierne ud af, at Q8 har betalt 400.000 til sådan en forening, vil al troværdighed forsvinde med et trylleslag.

Så ville de politiske partier jo ikke have den mindste grad af troværdighed tilbage, den dag i dag. :)

 

@Jørgen - som jeg skrev i mit oprindelige indlæg, vil jeg helst undgå at afspore debatten - lad os holde os til det oprindelige spørgsmål: er projektet realistisk?

 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:
Jeg vil derfor til enhver tid vil mene, at nej-siden kan give ja-siden en retorisk røvfuld - så konkurrence fra en ja-forening vil være mere end velkommen.

Man skal aldrig undervurdere en modspiller. Hvem vil du få til at uddele den retoriske røvfuld?

Emil Blücher:
Så ville de politiske partier jo ikke have den mindste grad af troværdighed tilbage, den dag i dag. :)

Forklar mig lige sammenhængen der? En sådan forening ville kun have én sag. Kom det ud at internationale olieselskaber finansierede foreningen ville den tale for døve øren der fra og i al evighed. Rent journalistisk ville sådan en afsløring være intet mindre end et scoop :)

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke idèen holder!

Det er set ud fra en rent forretningsmæssig vinkel en dårlig idé at blande sig i politik, - medmindre man selv er tovholderen. Der er jo ikke noget der er mere hemmeligt, end at det kan røbes!

Derudover, er der jo - bortset fra den politiske vinkel - ikke noget i betalingsringen der vil genere erhvervslivet synderligt. Alle vil jo være underlagt de samme regler, og det er jo sådan set ikke anderledes end da P-zonerne med betaling blev indført i stort set alle københavnske gader. Betalingsringen har været diskuteret så ofte, at stort set alle ved at det bliver dyrere at køre ind i København, - så det bliver heller ikke svært for erhvervslivet at videresende regningen til kunderne.

Hvis der altså bliver nogen. Det er så politik, - så det lader jeg ligge.

For de private borgere, er det således at de nok kunne lokkes til at donere via SMS eller lign. - men den slags kampagner er ofte meget kortlivede, - mens det politiske arbejde i realiteternes verden oftest er det lange seje træk.

Så som forretning ville jeg end  ikke satse på et break-even.   

Som iværksætter kunne jeg dog finde de første 20 nye idéer til services for såvel private som erhvervslivet, - så hvis betalingsringen glipper -så har det jo også sine omkostninger på det plan.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:
Man skal aldrig undervurdere en modspiller. Hvem vil du få til at uddele den retoriske røvfuld?

Her tænkte jeg nu mere på selve argumenterne som jeg anser for stærkere på ja-siden. De argumenter som ja-siden har er nemmere at tilbagebevise, end mange af argumenterfra fra nej-siden.

Majbritt Jacobsen:
Forklar mig lige sammenhængen der? En sådan forening ville kun have én sag. Kom det ud at internationale olieselskaber finansierede foreningen ville den tale for døve øren der fra og i al evighed. Rent journalistisk ville sådan en afsløring være intet mindre end et scoop :)

Maersk er jo allerede storsponsor for flere af de borgerlige partier - og de har i den grad fingrene i nordsøolien. Når det er sagt, var min oprindelige tanke støtte fra andre virksomheder end olieselskaberne - eksempelvis større supermarkedskæder, som rammes af at deres vognpark skal betale afgift til betalingringen (hvad mig bekendt ikke er tilfældet i blandt andet England), virksomheder grænsende op til betalingsringen (supermarkeder, shoppingcentre og andre butikker), samt håndværkervirksomheder (selvom at denne gruppe nok som nogle af de eneste, kan viderefakturere afgiften til kunderne).

/ Emil

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror godt du kan glemme at gøre noget ved betalingsringen på den korte bane. At lave ting i politik tager lang tid og det tager nok 5 - 10 år at bygge en indflydelse op af nogen væsentlig betydning. I vores firma er vi begyndt så småt til sidste valg men det er ikke noget vi regner med giver konkrete resultater de denne valgperiode. Jeg ved dog at politikerne elsker at blive set som at de taler om vækst og derfor har du som iværksætter en fordel.

Jeg tror det grundlæggende problem er at der ikke er nogen af betydning der lobbyer for iværksætterne. Man kunne nok bygge en sådan indsats op stille og roligt og jeg ville bestemt støtte at det blev gjort. Hvis det skal have nogen gennemslagskraft tror jeg det bliver nød til at have en bredere støtte blandt iværksættere.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:
Her tænkte jeg nu mere på selve argumenterne som jeg anser for stærkere på ja-siden. De argumenter som ja-siden har er nemmere at tilbagebevise, end mange af argumenterfra fra nej-siden.

Det mener jeg også altid, når jeg mener noget - altså at mine argumenter er bedre, end dem der mener det modsatte. Men det er ikke altid sandt.

Har du gjort dig nogle tanker om, hvem der skulle stå i spidsen for foreningen?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:
Har du gjort dig nogle tanker om, hvem der skulle stå i spidsen for foreningen?

Det havde jeg nu... men lad det ligge. Som det ser ud nu, bliver projektet udført på en anden måde end oprindeligt tænkt - i en nærmest pinlig light-udgave af den oprindelige plan, hvilket betyder at det nok bliver begrænset hvor meget som det får indflydelse på debatten.

Når projektet ikke engang tiltrækker opmærksomhed her på Amino, tvivler jeg nemlig på hvor meget interesse det så vil tiltrække hos lønmodtagerene.

/ Emil

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)