Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Amino Valg" fejlede - alternativ vej til politisk indflydelse ifm. betalingsringen?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

For at sige det ligeud: jeg anser betalingsringen som en fejlbeslutning af dimensioner, hvor de ideologiske "fordele" ved den ikke længere er til stede. Eneste modspil som regeringen pt. får kommer fra omegnskommunerne, samt FDM som ikke har haft den største gennemslagskraft i medierne ifm. denne sag.

Som jeg ser det, er der behov for en instans som ene og alene har det formål, at arbejde for at droppe planerne om en betalingsring. Dette skal ske gennem annoncekampagner, online såvel som offline, samt ved at have en eller flere frontfigurer, som kan komme med skarpe udtalelser, og stå frem i medierne i SNG's mod førende politikere - det skal udnyttes at medierne elsker at tegne fronterne skarpt op, og præsentere for-og-imod argumenter i deres korte nyhedsklips. Med andre ord en aktiv forening / instans, der er alt andet end et hyggeprojekt hvor der oprettes en hurtig hjemmeside, og medlemmerne betaler et årligt kontingent.

Vi snakker et gennemarbejdet website, udpræget brug af video, retargeting annoncer, og helsides avissider og/eller reklameplakater i stil med Venstres "bag facaden" kampagne, og 3F's "skævt" kampange. Skal det gå rigtigt vildt for sig, er det også værd at overveje et reklamespot på TV2 lorry, hvis sendeflade vil ramme mange af ofrene for betalingsringen. Ikke noget der bliver billigt, hvorfor der skal samles nogle knaster ind.

Så er spørgsmålet bare: er det muligt at overtale virksomhederne som vil blive ramt af betalingsringen, til at give en sådan forening støtte. Og kan man få held til at modtage donationer fra private, hvis man kan kommunikere ud, at det er værd at investere 100 kr på at undgå en løsning som kan komme til at koste dem 11.000 kr årligt?

Jeg ville sætte stor pris på, hvis vi kunne holde debatten på sporet - mit ønske er ikke at diskutere for og imod betalingsringen her, men at få kritik på projektet, samt at få en idé om det er realistisk!

/ Emil

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Som virksomhedsejer, ville jeg til hver en tid foretrække at udtale mig på egne vegne i stedet for at have en organisation til at tage sig af kommunikationen. Så jeg ville aldrig være en del af sådan en forening - simpelthen fordi jeg ville frygte, at de, der skulle udtale sig på foreningens vegne, ikke havde styr på argumenterne og derfor satte min virksomhed i et dårligt lys.

Men nu bliver der nok heller ikke indført en betalingsring på Djursland, selvom det kunne være ganske rart om sommeren ;)

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:

Som virksomhedsejer, ville jeg til hver en tid foretrække at udtale mig på egne vegne i stedet for at have en organisation til at tage sig af kommunikationen. Så jeg ville aldrig være en del af sådan en forening - simpelthen fordi jeg ville frygte, at de, der skulle udtale sig på foreningens vegne, ikke havde styr på argumenterne og derfor satte min virksomhed i et dårligt lys.

Hej Majbritt - og tak for dit svar.

Mening var såmænd, at man som udgangspunkt er anonym donor - men at man evt. kan hive et par virksomheder frem som cases (som selvfølgelig har indvilget i at de bliver brugt). Dermed skulle man støtte for at pleje egne interesser, i samme stil som eksempelvis større danske virksomheder støtter de borgerlige partier, som partistøtte under 20.000 kr.

/ Emil

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Men stadig ville det jo være billigere for mig, at tale min sag selv :)

Men jeg ville nu heller ikke give partistøtte - så måske har du helt ret i, at der er nogen, der vil. personligt ville jeg bare finde sådan en forening for usikker - og helt ærligt ikke tillægge den ret store chancer for at få reel indflydelse.

Men det er jo et valg, der vil være meget op til den enkelte, så det er bestemt muligt, at andre ville tænke helt anderledes.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:
Men stadig ville det jo være billigere for mig, at tale min sag selv :)

@Majbritt, javel er det 100 kr. billigere at udtale sig selv, men 100 person der står sammen, har mere gennemslagskraft end en enkelt person.

Jeg kan nu sagtens se ideen om at samle og løfte i flok. 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk så - selvom jeg ikke bor i København eller omegn, så vil jeg da gerne givet et bidrag til en forening som jeg tror på kan stoppe betalingsringen.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Falk Nielsen:
Faktisk så - selvom jeg ikke bor i København eller omegn, så vil jeg da gerne givet et bidrag til en forening som jeg tror på kan stoppe betalingsringen.

Men tror du på, en nyoprettet forening kan gøre det? Når nu FDM ikke har haft held til at få noget taletid af betydning?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:

Morten Falk Nielsen:
Faktisk så - selvom jeg ikke bor i København eller omegn, så vil jeg da gerne givet et bidrag til en forening som jeg tror på kan stoppe betalingsringen.

Men tror du på, en nyoprettet forening kan gøre det? Når nu FDM ikke har haft held til at få noget taletid af betydning?

Problemet som jeg ser det, er at FDM har kørt det som en sidesag - de har simpelthen ikke kastet knaster i projektet, og har ikke målrettet annoncering mod sagen.

Styrken skulle også gerne ligge i, at det ikke kun er privatpersoner som står bag (som FDM), men både virksomheder og privatpersoner - de to grupper der står til at blive ramt af ringen.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du nok ret i. Men tror du store annoncer er nok til ændre regeringens politik? Og tror du ikke oppositionen vil bruge penge på den slags?

Spørgsmålet er selvfølgelig også, hvor mange medlemmer sådan en forening vil få. Der skal en del medlemmer til for at finansiere et markedsføringsfremstød, som det du beskriver - eller også skal de lægge endda nogle kroner i kassen.

Hvis tilhængerne af betalingsringen laver en lignende forening, vil de sandsynligvis få endnu mere medieomtale - og så vil de to foreninger sandsynligvis "gå lige op".

Du må ikke misforstå mig - jeg synes det er en udemærket idé - jeg tænker bare i, hvilke udfordringer sådan en forening vil støde på. Og jeg tror ikke, det bliver verdens letteste idé at gennemføre.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:

Morten Falk Nielsen:
Faktisk så - selvom jeg ikke bor i København eller omegn, så vil jeg da gerne givet et bidrag til en forening som jeg tror på kan stoppe betalingsringen.

Men tror du på, en nyoprettet forening kan gøre det? Når nu FDM ikke har haft held til at få noget taletid af betydning?

Ja, jeg tror på at en nyoprettet forening vil have en chance for at gøre det med de rette folk i spidsen. Der findes bare nogle mennesker som er særligt gode til at få budskabet igennem så både modstander og tilhørere forstår det. Jeg mindes bl.a. at Asger Aamund var med i et debatprogram sammen med Ole Sohn under valgkampen, og der tog Aamund både publikum og Ole Sohn med bukserne nede. Så det er altså folk som Asger Aamund man skal have til at stå forrest i en kombination med folk fra de "lavere klasser" med gode tale- og kommunikationsevner. Hvis man så også samtidigt kan få opbakningen fra en række politiske partier og eventuelt også et par fagbevægelser med ind over, så tror jeg at man står rigtigt stærkt.

Men det kræver også mange penge at få det budskab igennem, for det skal virkeligt gøres ligesom 3Fs Skævt kampagne, ellers virker det ikke.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)