Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg mine billeder bedst muligt? Vandmærke?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Vandmærker er altid godt, det er rigtig irreterende man får "stjålet" et billed som man har betalt dyrt for.

Jeg har fået lavet dem rimeligt diskret , hvordan min fotograf har  lavet det, ved jeg ikke

Jeg har "usynlige" pxiel vandmærker på mine billeder. Så små at jeg har svært selv ved at finde dem når jeg kigger efter dem. De er lagt på med GIMP (Photoshop kan også lave dem)- er dog i gang med at programmere en løsning til at lave dem for mig.

Eksempel: http://tekanden.com/images/products/full/9979177794edfbdf12208a3.02704275.jpg (Held og lykke med at finde vandmærket :D)

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dit vandmærke må være en tekst - så kan du med enten Photoshops funktion "proces multiple files" - eller med gratisprogrammet IrfanView's funktion "multikonvertering" -lægge den samme tekst på alle billeder i en mappe på én gang. Du kan selv bestemme font - farve - størrelse og placering.

Med samme værktøj kan du fx. også skifte filtype, ændre størrelsen og flere andre ting.

Sørg for at gemme i en ny mappe, så dine originaler ikke overskrives.

Fra Fredericia
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dirch Lind:

Hvis dit vandmærke må være en tekst



Jeg vil helst have at mit logo er nederst i højre hjørne, dog gennemsigtigt, ihvertfald i første omgang, hvis jeg ikke kan få det til at fungere med nogle af de forslag som er blevet givet, må jeg overveje om jeg skal bruge tekst istedet :)

"I could never own a Samsung, I´m creative..."

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger tit Batch i Photoshop.

Søg på google efter nogle tutorials. Evt kan du lære lidt af denne:

http://www.creativemac.com/2002/04_apr/tutorials/psbatch.htm

Ang. vandmærke (eller logo) på billeder vil jeg dog foreslå aldrig at lægge HQ billeder ud. Hvis du kun uploader Low quality billeder vil ingen aligevel nogensinde bruge dem til print mv., numindre de ikke går op i kvalitet.

Lav istedet en reference til dig, så hvis folk ønsker HQ så kan de kontakte dig og købe rettigheden.

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov det må du undskylde det hedder Image Processor nu :) Hvis altså du bruger CS5..

http://www.itechmag.com/how-to-batch-resize-images-in-photoshop-cs5/

Så laver du bare din action så det passer med at indsætte dit logo, hvis det er det du ønsker.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MoniqueJam:
Endten så gør du som de siger, eller os så .....

Måske du skulle lade være med at svare på (reklamere i) et indlæg der er fra december 2011

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)