Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg mine billeder bedst muligt? Vandmærke?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Da jeg er vid at lave en hjemmeside, til min lille hobby som fotograf, hvor jeg gerne vil have mine billeder uploadet til, tænker jeg lidt på hvordan jeg får mine billeder sikret bedst muligt.

Den ?bedste? måde jeg har kunnet tænke mig til, er at jeg vil vandmærke billederne med mit logo(En som har bedre forslag?) Men da det jo hurtigt kan løbe op i 200, 500, måske endda 1000 billeder jeg vil have op på min side, skaber dette jo en masse arbejde hvis jeg skal åbne hvert billede i Photoshop, indsætte tekst, og placere dette, så er der en nemmere måde at gøre dette?

Kan man få photoshop, eller andre evt andre af Adobe´s produkter, til at tilføje vandmærke automatisk til billeder? eller hvad kan jeg ellers gøre?

Håber der er en derude som har en løsning, det kunne være super fedt :)

"I could never own a Samsung, I´m creative..."

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Har engang kigget på DMCA ved ikke om det er noget men du kan da prøve at kigge

Venlig hilsen
Milos

Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Endten så gør du som de siger, eller os så laver du vandmærke/logoet én gang, giver det til en programmør og lader ham gøre så hver gang du uploader dine billeder, så ryger der et vandmærke på. :)

Sådan en løsning klarer vi. Send mig en pb hvis du evt er intresseret.

Fra Fredericia
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar, har dog ikke helt kunnet finde nogle actions til Adobe som kan bruges til netop dette..

"I could never own a Samsung, I´m creative..."

Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det overhovedet nødvendigt med vandmærke? Hvad fylder et originalt billede? 2-3 megabytes... På en hjemmeside behøves et billede ikke fylde særligt meget. Et billede som fylder 40 kilobytes, kan sagtens se ok ud på en hjemmeside - dog kan det ikke bruges til meget andet - og det er netop det som er pointen:) Så hvorfor ikke bare skalere dem ned til lige præcis den størrelse som du har brug for til hjemmesiden.

Fra Fredericia
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
bbsydfyn:

Er det overhovedet nødvendigt med vandmærke? Hvad fylder et originalt billede? 2-3 megabytes... På en hjemmeside behøves et billede ikke fylde særligt meget. Et billede som fylder 40 kilobytes, kan sagtens se ok ud på en hjemmeside - dog kan det ikke bruges til meget andet - og det er netop det som er pointen:) Så hvorfor ikke bare skalere dem ned til lige præcis den størrelse som du har brug for til hjemmesiden.



Det er selvfølgelig en mulighed, men hvis mine billeder også kan bruges som baggrunde rundt omkring, samtidig med at jeg er ret perfektionistisk, så synes jeg er er noget gøjl at skalere dem.. :p men selvfølgelig noget jeg lige vil overveje :)

"I could never own a Samsung, I´m creative..."

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vandmærker er altid godt, det er rigtig irreterende man får "stjålet" et billed som man har betalt dyrt for.

Jeg har fået lavet dem rimeligt diskret , hvordan min fotograf har  lavet det, ved jeg ikke

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er lidt forskellige metoder at gøre det på, alt efter hvad man vil og budget

Man kan bruge en tjeneste som Digimarc hvor den laver en usyndlig vandmærke i ens billeder, og man kan så bruge deres søgetjeneste til at se om ens billeder bliver brugt på nettet, mener prisen for dette er starter ved 49,99$ i årlig abbodement for 1000 billeder.

Hvis du bruger Ligthroom, fra Adobe, og har tilføjet Coppyrigth info til billederne, så kan du få den til at tilføje det som vandmærke til billedet.

Som nævnt så kan Photoshop også sættes op til at automatisere det, og enda på mange billeder på en gang, fandt lige denne " target="_blank">tutorial som viser step by step hvordan du laver action scriptet, og hvordan du efterfølgende, kan bruge det på en hel bunke billeder.

Håber dette kunne hjælpe 

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de skal sælges i en shop, tilbyder flere systemer at der er vandmærker på :)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)