Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstarter iPhone app forretning - "Tax Info" / amerikansk "Individual Taxpayer Identification Number"?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er igang med at forberede mig på at min foerste iPhone app bliver klar til salg. Jeg har registreret mig hos Apple osv, og er nu igang med at kigge på iTunes Connect. Her skal jeg udfylde noget info, bl.a. "Tax Info". Jeg vil hoere hvad andre brugere herinde har gjort her?

Jeg har googlet lidt og folk kommer med forskellige svar. Nogle siger, at man som europaeer intet skal goere - andre siger jeg skal udfylde en W-7 form hos IRS i USA for at undgå, at de beskatter mig med 30% af mit app salg i USA.

Jeg har for to års tid siden udfyldt en W-8BEN, men kan intet huske omkring hvad den er til, andet end at den var egnet for ikke-amerikanske statsborgere med noget indkomst fra USA (dette var i forbindelse med et forsoeg på at tjene penge på mobiltelefon internetmarketing (affiliate, CPA osv)). Dog floppede dette projekt hvilket gjorde at jeg ikke satte mig yderligere ind i tax stuff, og ved derfor ikke om jeg allerede har et såkaldt "ITIN" nummer.

Håber virkelig at nogen herinde med AppStore erfaring kan hjaelpe mig med dette.

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lille fejl i topicet.. "forretning" og ikke "forresten" ;)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

felixen:

Lille fejl i topicet.. "forretning" og ikke "forresten" ;)

Så er det fixet :-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener der står noget vedrørende dette i din kontrakt under paragraf 3.

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Perfekt, det må jeg prøve at kigge på. En af de kontrakter på iTunes Connect altså?

Og hvad har du egentlig selv gjort?
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har kigget på kontrakten i iTunes Connect, men synes det er en smule kryptisk.

Jeg har nu udfyldt Paid Apps og iAds tax formularne derinde, men det eneste Info de beder om er om jeg er amerikansk statsborger, har amerikansk forretning og så nogle meget få spørgsmål om min stilling og sådan. Meget, meget simpelt. Er dette virkelig tilstrækkeligt?

Jeg sidder og kigger på W-8BEN, W-7 forms og EIN ansøgninger, samt overvejer noget tilsvarende skal gøres i Japan (efter jeg har læst FAQ på iTunes Connect). Er alt dette nødvendigt, eller er det jeg allerede har gjort på iTunes Connect nok?

Ville være dejligt hvis nogen herinde kan hjælpe, da jeg selv finder det lidt uoverskueligt lige nu
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 04:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej felixen,

Hvis det var mig, så ville jeg tage kontakt til Apple. Tag enten kontakt til Danmark eller USA, og hør hvad de har at sige om sagen. Det er ihvertfald den sikreste løsning. Jeg håber du finder ud af det, og at du deler dit svar på Amino




De allerbedste hilsner,

Rasmus T. Nicolaisen

P.s
- Beklager, jeg ikke kunne hjælpe.. 

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar. Jeg har skrevet til iTunes Connect, og venter pt på svar. Men det er også en god ide at ringe til Apple Danmark, så det prøver jeg så snart jeg har mulighed. Jeg skal nok dele mit svar herinde :)
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt! Jeg glæder mig til at høre, om du finder en løsning :-)

De allerbedste hilsner,
Rasmus T. Nicolaisen 

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik for et par dage siden et svar på min mail fra ITStax@apple.com. Her blev der sagt, at den udfyldte information på iTunes Connect (svar på om jeg er amerikansk statsborger, har forretning fysisk i USA samt min egen adresse) var rigeligt og at jeg ikke skulle udfylde mere.

Jeg synes selvfølgelig at dette lyder dejlig nemt, men kan ikke forstå hvordan det kan være nok information. Jeg ringede derfor til et Apple nummer i Sverige der har med developers at gøre, og de sagde at de ikke kunne hjælpe umiddelbart, men at jeg skulle skrive tilbage til ITStax@apple.com og få uddybende detaljer.

Dette har jeg så lige gjort. Har bl.a. spurgt hvordan det kan være nok info, og hvorfor jeg ikke skal ansøge et EIN i USA samt udfylde en W7 eller W8-BEN form. 

Jeg skriver herinde når jeg får svar ;)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)