Hej står og har brugt for lidt hjælp til noget indkøb.
Hvis man køber computer, bærbar og telefoni at sine egen private penge, hvordan trækker man så det hele moms beløbet fra nu når udstyret er til firma forbrug ?
Går udfra vi taler om nye ting her? I såfald, så har de penge du har brugt på det blot været et udlæg for din virksomhed. Dvs at du kan blot overføre det eksakte beløb fra din erhverskonto til din privatkonto, og vedlægge faktura når du bogfører i dit regnskab.
Husk dog at betale multimedieskat i år - du har jo rådighed over udstyret privat også går jeg ud fra. Hvis din virksomhed er privatejet enkeltmandsvirksomhed behøver du ikke bogføre noget med udlæg. Fr så er din økonomi reelt set fra SKAT side ikke adskilt. Så bogfører du bare som om du havde købt fra firmakontoen.
Husk også at hvis du bruger udstyret privat skal du differentiere momsen ud fra en vurdering af hvor stor anvendelse der er privat.