Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

YouTube - en effektiv vej til søgemaskineoptimering!

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Kristensen:
Der er fx ingen af de købte visningerr der ses fra en DK ip adresse.

Tja, så hvis Google/YouTube ville det; kunne de dermed - alt andet lige - relativt nemt at se, at der er "ugler i mosen", hvis en dansk-sproget video pludselig stiger voldsomt i antal visninger.

Lars Kristensen:
Jeg er ikke 100 % sikker på hvordan det foregår, men jeg gætter på at det er en eller anden form for netværk / robotprogram der ser filmene. 

Kan du se i YouTube analytics, hvordan "fastholdelses kurven" har været på de købte visninger? Har de "bouncet"?

Lars Kristensen:
Nej det afhænger også af hvor mange der linker til- eller indlejrer videoen på diverse hjemmesider.

Lige præcis. Men din erfaring er altså, at 'antal visninger' er en højt vægtet parameter i ranking-algoritmen - så køb af visninger dermed godt kan have en god effekt, eller?

Lars Kristensen:
Jeg tror ikke man ligefrem bliver straffet for at købe visninger - så kunne man vel købe sig til at andre fik en dårligere placering?

Hahaha... Meget skarpt set - og en utrolig god pointe! Smile

Lars Kristensen:

Min erfaring er at:

  • Det kan lade sig gøre at købe visninger så der opnås en bedre ranking
  • Det dur kun på søgeord med lav konkurrence
  • Det er en fordel at videoen er på dansk(Læs - danske søgeord) da 2.000 visninger er relativ meget for en dansk film set i forhold til en engelsk. 

Hmm...

  • Om der opnås en bedre ranking afhænger vel også af bla. "link building" og anden ">søgemaskineoptimering - hvis de andre videoer i "feltet" eks.vis har en stærk "link building struktur", så er det vel næppe nok bare at købe sig til visninger for at overgå dem?
  • Men det dur vel ikke kun på søgeord med lav konkurrence - selvom din reklamefilm ligger i søgninger med højere konkurrence, så har det vel stadig en effekt - det har bare ikke nødvendigvis den samme effekt...
  • Jeg kan godt se, hvad du mener mht. at det er en fordel, at ens video er på dansk - men omvendt, som tidligere nævnt; hvis visningerne kommer fra ikke-danske-IP, så kunne dét måske tale for netop ikke at bruge køb af visninger til dansksprogede videoer?

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

er det korrekt forstået så det er bedst lave en god video mange vil linke til og det kommer fra danske bruger , er det ikke bedst at lave det sådan ?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
er det korrekt forstået så det er bedst lave en god video mange vil linke til og det kommer fra danske bruger , er det ikke bedst at lave det sådan ?

Jo, præcist noget i den stil... og 'en god video som mange vil linke til' kan være mange ting. Det kan eksempelvis være noget sjovt, med nogen der bærer sig dumt ad og kommer til skade - men hvis du vil bruge videoen til at gøre opmærksom på din virksomhed, så husk at alt reklame reflekterer på indtrykket af din virksomhed. Så hvis du markedsfører din virksomhed med en sådan video, vil det alt andet lige reflektere et "dumt og klodset" image over på din virksomhed.

Det samme gælder omkring videoens kvalitet. Hvis videoen er for amatør agtig i kvaliteten, så reflekterer den i de fleste tilfælde også et "amatør agtigt" image overpå din virksomhed - på trods af at du måske har ganske udemærkede budskaber med i videoen.

Derfor er det vigtigt, at man overvejer præcist hvilket budskab, man gerne vil positionere sig med i målgruppens bevidsthed - og sørge for at virksomhedens reklamefilm bliver lavet i en professionelt forsvarlig kvalitet.

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 362
Fra  ONLINELOMMEREGNER Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ib,

Vi arbejder med at producere reklamefilm imellem 30-60 sekunder hvor vi sender en videograf ud og skyder i 2 timer sammen med dig. Efterfølgende bliver den lagt ud på de gængse videoportaler (Youtube, Vimeo, Daily Motion m.m.), hvor den også er søgemaskineoptimeret så du får en større dækning i Googles søgeresultater.

Vi er Google Premier SMB Partner, og kan hjælpe inden for alle aspekter inden for onlinemarkedsføring (Adwords, Seo, Video samt mobiltilpassede hjemmesider).

Du kan læse omkring videokonceptet her: http://www.krak.dk/services/documents/krakmediagroup/kmg-video.pdf 

Hvis du gerne vil vide mere så skal du være velkommen til at ringe på mandag til mig på 2827 0363 eller skriver til mig på mfg@krakmediagroup.dk

Dette gælder selvfølgelig også andre hvis det skulle have jeres interesse.

Mvh. Martin Friis Guldborg

PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER Yes

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
er det ikke bedste videoen ligger på egen hjemmeside og man bruger sine kræfter mod den eller er jeg forkert på den det bedste den ligger på youtube og det er der man linker mod , jeg synes bare man får mere for et video links egen side end et youtube , men det er kun min erfaring , jeg ved ikke alt

Hmm...

Min personlige tese er, at fordi Google ejer YouTube (og tjener penge på annoncering på YouTube), så har de også en naturlig interesse at booste trafikken på YouTube = hvis du gerne vil have din video vist i Googles SERP, så opnår du formodentlig nemmest dit mål ved at ligge din video på YouTube.

Og netop dét med, at få videoen vist i søgeresultatet på Google er en vigtig faktor. For ét er at ranke godt, noget andet er at virke som et interessant/relevant/appetitvækkende søgeresultat - så brugeren vælger at klikke sig videre til dig fremfor konkurrenten.

Som fortalt i min video; har video-søgeresultater 44% bedre CTR end rene tekst-søgeresultater. Så selvom du måske kun er #4 på side 1, så er der en god chance for, at du alligevel får flere klik en #1, hvis du vel at mærke er eneste video-søgeresultat på en SERP, der ellers er befolket af rene tekst-søgeresultater.

Dermed kan videoen skabe blikfang - og hvis du smider dit link under videoen, i beskrivelsesteksten på YouTube, så er der også en god chance for, at brugeren klikker sig videre til din hjemmeside = din reklamefilm på YouTube, der skaber trafik på dit website :)

Alt sammen som beskrevet/vist i videoen:

 

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

@Lars Kristensen; Min pointe er bare, om du kan være sikker på at samme resultat ikke ville have været nået uden de købte visninger. Skal man drage generelle konklusioner bliver man nød til at teste to videoer overfor hinanden, på så ens betingelser så muligt, og så se om videoen med købte visninger klarer sig bedre.

@Lars Grove Mortensen: Én ting er at indlejre videoer, og at dette ikke er DC. En anden ting er at upload af samme video på flere videotjenester på nuværende tidspunkt ikke anses som Dublicate Content.

Mikael christiansen:

er det ikke bedste videoen ligger på egen hjemmeside og man bruger sine kræfter mod den eller er jeg forkert på den det bedste den ligger på youtube og det er der man linker mod , jeg synes bare man får mere for et video links egen side end et youtube , men det er kun min erfaring , jeg ved ikke alt

Der er fordele og ulemper ved begge løsninger, og man kan derfor ikke sige at den ene løsning altid er bedre end den anden - endeligt behøver den ene løsning jo ikke at udelukke den anden. 

@Lars Grove Mortensen: Hermed lige et generelt linkbuildingtip til dig. Det er ikke en fordel at lave flere ens links (links til samme underside fra samme underside), sammenlignet med bare at have et enkelt link - eksempelvis i en Amino-tråd. (eksempelvis når du laver et link til siden om reklamefilm)

Lars Grove Mortensen:

Desuden tænker jeg på, at antal visninger i sig selv jo ikke er nogen garanti for ranking på YouTube. Eks.vis har min video om søgemaskineoptimering pt. godt 1000 visninger - men når jeg søger på "søgemaskineoptimering" i søgefeltet på YouTube, så er den alligevel dårligere ranket end eks.vis Emil Blüchers video. Ligesom Thomas Rosenstands video, med +3.000 visninger, er endnu dårlige ranket end min (selvom den har godt 3x antal visninger).

Som sagt så gør der rigtig mange ting gældende, når det kommer til ranking af videoer på Youtube såvel som videoresultater på Google. En del af dem kommer jeg ind i nedenstående video. Overordnet set er min holdning den, at man i sidste ende får mest ud af at bruge tiden på at producere gode videoer, samt benytte nogle af de optimeringsparmetre som også hjælper brugeren i den sidste ende. Ellers ender man med at bruge utrolig lang tid på at "fake" naturlige besøgende - noget som Google sagtens vil kunne se anderledes på fremover.

Uanset hvordan man vender og drejer det, kigger Google også på hvad folk klikker på, eksempelvis hvis de forinden har set andre videoer og får vist en relateret video. Hverken visninger, links, eller antal indlejringer gør derfor alene om en video ranker godt. Og det gør sig gældende uanset om der er tale om en video om ">søgemaskineoptimering eller billige ovenlysvinduer.

Martin Friis Guldborg:
Vi er Google Premier SMB Partner, og kan hjælpe inden for alle aspekter inden for onlinemarkedsføring (Adwords, Seo, Video samt mobiltilpassede hjemmesider).

Må jeg være så fræk at spørge hvorfor du vælger at fremhæve at i er Premier SMB Partner i en videotråd?

/ Emil

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 362
Fra  ONLINELOMMEREGNER Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Nej der ikke nogen sammenhæng imellem vores strategiske sammenarbejde med Google og video til brug som søgemaskineoptimering. Det skulle nu være set som en del den ydelse vi tilbyder på Google Adwords.

Har ser nogle af dine videoer og de er rigtig interessante.

// Martin

PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER Yes

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:
@Lars Kristensen; Min pointe er bare, om du kan være sikker på at samme resultat ikke ville have været nået uden de købte visninger

Det er jeg ikke sikker på, det kræver lidt mere test.

Jeg kan konstatere at en film kan ligge på side 3-4 i et par måneder med ca. 40 visninger i alt. Efter at have købt visninger ryger den på side et - uden anden indsats i form af linkbuilding etc.

Det kræver lidt flere eksperimenter hvis man skal vurdere effekten. Måske har de købte visninger ikke mere effekt end et par backlinks?

mvh

Lars Kristensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Grove Mortensen:
Tja, så hvis Google/YouTube ville det; kunne de dermed - alt andet lige - relativt nemt at se, at der er "ugler i mosen", hvis en dansk-sproget video pludselig stiger voldsomt i antal visninger.

Det vil ikke tage mange sekunder at gennemskue statistikken herunderSmile

mht. til fastholdelsesprocenten, så er den nær de 100%

mvh

Lars Kristensen

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)