Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

YouTube - en effektiv vej til søgemaskineoptimering!

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Høy:

Er det dublicate content at bruge samme video (eller billeder for den sags skyld) i flere artikler? Altså ligesom det er med tekst...

Nej det er det ikke.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Grove Mortensen:
Desuden tænker jeg på, at antal visninger i sig selv jo ikke er nogen garanti for ranking på YouTube. Eks.vis har min video om
">søgemaskineoptimering pt. godt 1000 visninger - men når jeg søger på "søgemaskineoptimering" i søgefeltet på YouTube, så er den alligevel dårligere ranket end eks.vis Emil Blüchers video. Ligesom Thomas Rosenstands video, med +3.000 visninger, er endnu dårlige ranket end min (selvom den har godt 3x antal visninger).

Rankingen afhænger jo også af antal indlejringer, links etc. Det kan være at Emil har været mere flittig til at indlejre hans video i debatter etc.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker Thomas..

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Grove Mortensen:
Men jeg tænker, at der må være en risiko for at YouTube identificerer "snyden" med visninger

PT. ser det ikke ud til at google / youtube gør det, men hvis det bliver et problem vil det være ret enkelt at sætte filter på.

Der er fx ingen af de købte visningerr der ses fra en DK ip adresse.

Lars Grove Mortensen:
Og hvordan foregår det mon, rent teknisk? Hvis det eks.vis er en computer, der genererer visningerne; så vil 'fastholdelsesprocenten' i YouTube analytics vel, alt andet lige, være dårlig... og hvad har dét mon af betydning for, hvordan YouTube/Google ranker ens video?

Jeg er ikke 100 % sikker på hvordan det foregår, men jeg gætter på at det er en eller anden form for netværk / robotprogram der ser filmene. 

Visningerne bliver registreret som 'visninger' i youtube.

Lars Grove Mortensen:
Desuden tænker jeg på, at antal visninger i sig selv jo ikke er nogen garanti for ranking på YouTube.

Nej det afhænger også af hvor mange der linker til- eller indlejrer videoen på diverse hjemmesider.

Lars Grove Mortensen:
Det korte af det lange: Hvad vinder man egentlig ved at købe sig til de visninger? Er det risikoen værd, med fare for at YouTube/Google skulle finde på at 'flage' ens video/kanal som spam...?

Det sidste først. Jeg tror ikke man ligefrem bliver straffet for at købe visninger - så kunne man vel købe sig til at andre fik en dårligere placering?

Min erfaring er at:

  • Det kan lade sig gøre at købe visninger så der opnås en bedre ranking
  • Det dur kun på søgeord med lav konkurrence
  • Det er en fordel at videoen er på dansk(Læs - danske søgeord) da 2.000 visninger er relativ meget for en dansk film set i forhold til en engelsk. 
mvh
Lars Kristensen

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Kristensen:

Jeg tror ikke man ligefrem bliver straffet for at købe visninger - så kunne man vel købe sig til at andre fik en dårligere placering?

Min erfaring er at:

  • Det kan lade sig gøre at købe visninger så der opnås en bedre ranking
  • Det dur kun på søgeord med lav konkurrence
  • Det er en fordel at videoen er på dansk(Læs - danske søgeord) da 2.000 visninger er relativ meget for en dansk film set i forhold til en engelsk. 
mvh
Lars Kristensen

Nu ved jeg selvfølgelig ikke nøjagtigt hvordan du har testet, men hvordan ved du, at du ikke havde nået samme resultat uden de købte visninger? 

/ Emil

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

min viden siger mig dette her

dansk tekst hjælper op ad i google

links og især relevante links

folk søger det på google

det kan betyde måske lidt med antal klik men vis det er en god video kommer det af sig selv

derved mener jeg lav en god video markedsføre den pefekt og det hele kommer stille og roligt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Blücher:
Nu ved jeg selvfølgelig ikke nøjagtigt hvordan du har testet, men hvordan ved du, at du ikke havde nået samme resultat uden de købte visninger? 

Jeg har testet det på et par videoer der begge har ligget på side 3-4 på google i et par måneder.

Begge videoer havde under 100 visninger hver.

Efter jeg købte visninger røg de begge op på side et, og der har de været siden.

søg fx efter 'mobiltelefon til ældre' - i skulle gerne finde denne: ">

Eksemplet herover købte jeg 500 visninger til. Siden har den haft 250 ekstra (danske) visninger, hvor en stor del af besøgende også er gået videre til min side.

I mine øjne har de ekstra visninger og besøg kostet mig 5$, hvilket jeg synes er billigt.

Kvaliteten af filmen kunne være bedre - den blev oprettet som et 'proof of concept' eksperiment.

Søge ordet er et niche område, og jeg tror ikke den går på søgeord med høj konkurrence?

mvh

Lars">

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mala:
Rankingen afhænger jo også af antal indlejringer, links etc.

Lige præcis. Netop min pointe Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Høy:
Er det dublicate content at bruge samme video (eller billeder for den sags skyld) i flere artikler? Altså ligesom det er med tekst...

Nej, ikke i praksis. 

Snævert set kan man selvfølgelig godt argumentere for, at genbrug af videoen er ”duplicate content” - fordi den samme indlejringskode, den samme video/" target="_blank">reklamefilm, med det samme indhold, bruges i flere indlæg

Men i praksis ift. " target="_blank">søgemaskineoptimering er videoen ikke at anse som indlæggets ”content”. Dét der sker, når man bruger videoen i sit indlæg (eller sine indlæg), er jo at man indlejrer videoen i indlægget med en stump kode, som henter videoen fra YouTube. Dermed kan man argumentere for, at man i praksis laver "link building" til sin " target="_blank">YouTube-video ved at indlejre videoen i sit indlæg. 

Mit umiddelbare bud er derfor at betragte indlejringen af videoen som et link placeret et sted i dit indlægs tekst - på samme måde som du ville indsætte ethvert andet link i din tekst, når du laver "link building" ifm. din søgemaskineoptimering. ...og alt andet lige: Jo flere links, jo bedre. 

Ift. ”duplicate content” handler det således i praksis mere om at sørge for, at teksten i dine indlæg ikke er for ens lydende - mens hyppig brug af links til/indlejring af din video snarere kan anses som ”link building”

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

er det ikke bedste videoen ligger på egen hjemmeside og man bruger sine kræfter mod den eller er jeg forkert på den det bedste den ligger på youtube og det er der man linker mod , jeg synes bare man får mere for et video links egen side end et youtube , men det er kun min erfaring , jeg ved ikke alt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)