Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

YouTube - en effektiv vej til søgemaskineoptimering!

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Kristensen:
Det er lykkedes mig at komme på side et med en video på søgeordet 'anders and abonnement', og det vel at mærke som den eneste video med billede. Det foregik som et lille eksperiment hvor videoen steg i ranking ved at købe 2.000 visninger. Videoen sender trafik til min side, så youtube film er, som du nævner, gode fordi de indeholder et billede der vises ved søgning.

Hej Lars

Tak for god respons på min video! ...og meget interessant "Anders And"-eksperiment! Hvor har du købt visningerne? Har du kigget på "kvaliteten" af de visninger?

Lars Kristensen:
Her skal det nævnes at søgeordet er med lav konkurrence, så om det har en effekt at købe visninger på et ord med høj konkurrence ved jeg ikke.

Det har vel altid en effekt, men om den er pengene værd kan selvfølgelig være en anden snak.

Lars Kristensen:
Du foreslår at bruge videoerne som SEO værktøj for andre sider, men hvis man vil et yderligere skridt foran konkurrenterne skal der også lave SEO på selve videoen.

Fuldstændig enig! Momentum giver momentum. Hvis du får videoen 'kørt godt op', så har den en større tiltrækningskraft, rankes højere og giver derfor alt andet lige også et bedre trafik-afkast til din hjemmeside. Jeg er helt enig. Generelt tjener det sig vel at lave SEO på, alt hvad man gerne vil have SET af andre på nettet ;)

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Super video

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

solsikken1:
Super video

Tak, mange tak Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon Video Lars :).

Helt sikkert noget der gavner vores fag :)

Mvh.

Morten Jensen

MedieVideo

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Jensen:
Kanon Video Lars :).

Tak Morten. Det glæder mig, du synes om den Smile

Morten Jensen:
Helt sikkert noget der gavner vores fag :)

Heh... Tja, nu var det jo ikke så meget for at lave reklame for nogen bestemt, men for at gøre lidt ekstra opmærksom på, hvordan reklamefilm bestemt stadig kan være god markedsføring. Eksempelvis er boligmarkedet som bekendt lidt hårdt presset for tiden og hvis alle andre alene præsenterer det hus, de har til salg, med tekst og billeder - så står man bare stærkere med en god præsentationsvideo. I hvert fald gætter jeg på, at man noget hurtigere får sit hus solgt, hvis man også fremviser huset med en lille film som denne:

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Grove Mortensen:

Hej Lars

Tak for god respons på min video! ...og meget interessant "Anders And"-eksperiment! Hvor har du købt visningerne? Har du kigget på "kvaliteten" af de visninger?

Denne tråd fik jeg desværre ikke svaret på, då det var godt der lige kom et lille 'bump'

Jeg har købt visninger på fiverr.com, ca. 2.000 visninger for 5$

Visningerne tæller som visninger i statistikken, men de er fra hele verden (ingen fra dk), hvilket burde have en indflydelse.

Filmen er stadig på side et.

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Kristensen:
Jeg har købt visninger på fiverr.com, ca. 2.000 visninger for 5$

Visningerne tæller som visninger i statistikken, men de er fra hele verden (ingen fra dk), hvilket burde have en indflydelse.

Filmen er stadig på side et.

Hej Lars

Tak for dit svar på mit spørgsmål Smile

Det er umiddelbart ganske interessant - især at det tilsyneladende har haft en ranking-effekt for din video.

Men jeg tænker, at der må være en risiko for at YouTube identificerer "snyden" med visninger - og derpå enten devaluerer videoens/kanalens ranking eller måske ligefrem fjerner ens video?

Er der mon andre Aminoer, der har erfaringer med denne måde at få visningerne op?

Og hvordan foregår det mon, rent teknisk? Hvis det eks.vis er en computer, der genererer visningerne; så vil 'fastholdelsesprocenten' i YouTube analytics vel, alt andet lige, være dårlig... og hvad har dét mon af betydning for, hvordan YouTube/Google ranker ens video?

Desuden tænker jeg på, at antal visninger i sig selv jo ikke er nogen garanti for ranking på YouTube. Eks.vis har min video om ">søgemaskineoptimering pt. godt 1000 visninger - men når jeg søger på "søgemaskineoptimering" i søgefeltet på YouTube, så er den alligevel dårligere ranket end eks.vis Emil Blüchers video. Ligesom Thomas Rosenstands video, med +3.000 visninger, er endnu dårlige ranket end min (selvom den har godt 3x antal visninger).

Det korte af det lange: Hvad vinder man egentlig ved at købe sig til de visninger? Er det risikoen værd, med fare for at YouTube/Google skulle finde på at 'flage' ens video/kanal som spam...?

...og er der mon i øvrigt nogen Aminoer, der ved noget om 'personalized search' på YouTube? Fungerer det på samme måde som på Google?

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det dublicate content at bruge samme video (eller billeder for den sags skyld) i flere artikler? Altså ligesom det er med tekst...

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)