Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er en faktura fra 2007 7 måned forældet

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

jeg fik lavet kvist på mit hus tilbage i 10md 2006, jeg modtager en fatura fra firmaet som har lavet kvisten, 30/6-2007 vi havde aftalt 10-12000kr men fik en regning på 38.000 og kvisten lavede han aldrig færdig. kontaktede ham ang. den høje regning og manglende færdiggørrelse af kvisten. ( har fået en anden  til at lave den færdig) høre så ikke mere fra ham.

jeg får så idag den 8/12-2011 en regning med  renter på 57.000, er den regning forældet?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo noget forfærdeligt rod!

Et økonomisk? krav har en forældelsesfrist på 5 år - så den er ikke for gl.

Men du skulle jo ha' fået ordnet mellemværendet for længe siden.

Hvis du ikke har gjort indsigelse på beløbet eller fakturaen - kan han nærmest gøre som det passer ham,

samt også din indsigelse  overfor arbejdet og fakturaens størrelse, og har du ikke en form for dokumentation for det oprindelige tilbud, og de mangler, der var ved arbejdets ophør, er jeg bange for at Tømreren eller hvad han nu er, får medhold i retten.

Hvis han kan se en mulighed for at få pengene ud af dig - går ham nok hele vejen: inkasso - retssag.

 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ja noget være rod.

det er en faktura på de 37000 som han sendte tilbage i 2007, som jeg ikke ville betale, da prisen var alt for høj og kvisten ikke var færdig samt jeg havde nogle klagepunkter over arbejdet.

Det ringede jeg samme dag som jeg fik fakturaen til bogholderen samt mesteren i firmaet, der fik jeg bare den besked at de ville finde en løsning og kontakte mig igen.

Arbejdet blev i øvrigt udført 10 måned 2006.

Jeg har snakket med flere, der får mundtlige tilbud og når regningen kommer er den ca 3 gange højere.

havde han nu sendt en regning på 10-12000kr som aftalt og kvisten var færdig,  havde jeg slet ikke noget imod at betale ham.

betaler altid mine regninger

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den er forældet..  efter de nugældende regler sker der forældelse efter 3 år

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

David Brodin Larsen:

Ja den er forældet..  efter de nugældende regler sker der forældelse efter 3 år

Nå det har jeg overset -!

Så er det blot hvornår det næstseneste krav(rykker) fra Tømreren er afsendt.
 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46450
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

enig i det må være forældet efter de nye regler

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:VY5-cwmt2-oJ:www.vtc.dk/Files/Filer/Nye%2520for%25C3%25A6ldelsesregler.pdf+for%C3%A6ldelsesfrit&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEESh7Ip2sU9YfhW_H1Hx1DnpZbmlt1Wa9yIvfju3GF8-o0RytJ9r2DisIfYJ2WuIQ31k3hsef8fcAk-YiiFOmDXt8NMr47oqIEJQnTszMaaLsDkXDMTNYtlQGj1PsdIfkW__Vxdqq&sig=AHIEtbQ5iROv9BwTKM0cUYV9CRLBM6FwXw

selv ting der stammer fra den gamle frist på 5 år blev forældet med 3 års frist efter 1 Jan 2011

Jeg ville måske nok være klar til lige at høre en advokat hvis håndværkeren fortsat holder på sit krav. Det er tosset du slet intet skriftligt har gjort, protesteret mod arbejdets udførelse osv - returneret regningen - osv. men sådan er det jo nu, og så må du se om du ikke kan reddes af forældelsesfristen. Ikke mange vil ha sympati for et arbejde der laves i 2006 - og som jo beviseligt måtte laves færdig af en anden, nu faktureres med rentes rente for 57.000 kr. Omvendt, hvis han har lavet et stykke arbejde du kunne bruge til den næste der færdiggjorde, kunne du måske, hvis han først frafalder sit krav - give ham 10.15.000 kr for

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/647.html

Der er flere ubekendte faktorer 

feks. i punkt 1 - hvis fordringen er overtaget af et nyt firma.

og punkt 4

har du gjort indsigelser mod fakturaen, er forældelsesfristen suspenderet (som jeg læser det)

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

takker for svarene.

hele "problemet" ligger, at det skulle være lavet "orange" for et sted mellem 10-12000, og så ender vi på 57.000 d.d, og alle de forgæves forsøg telefonisk på at få ham til at færdig gøre arbejdet, men intet sker.

så er det jeg får den regning på 57.000kr.

jeg har aldrig fået noget, fra blikkenslageren siden den første regning.

Det værste er at jeg møder ham nogle gange i min by, og har det skidt med at han ikke har fået nogle penge, men til gengæld skal han heller ikke prøve at snyde mig.

som jeg læser dette link, må min faktura være forældet????

http://www.danskbyggeri.dk/for+medlemmer/jura/byggeriets+love+og+regler/for%C3%A6ldelse+af+krav

Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

punkt 1, det er stadig samme firma.

punkt 4, har kun kontaktet firmaet telefonisk da jeg modtog fakturaen i 2007 og fortalt at den ikke er som aftalt

Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

skal jeg kontakte en advokat eller skal jeg selv kontakte firmaet, hvad ville være bedst? vil jo nødig give ham 57.000 uberettiget kroner.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)