Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæld til skat.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en enkeltmands virksomhed som har fået en stor gæld til skat.

Jeg er selfølgelig ikke intrasseret i og gå konkurs. Men er der mulighed for at opløse firmaet også lave en afdrags ordning med skat.

Eller er der andre muligheder?

 

Morten.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er før set afdragsordninger med Skat. Skat har dog strammet op, så det kommer ikke af sig selv. Dvs. at der hurtigt skal laves et arbejde omkring den økonomiske situation pt. og hvad der kan afdrages fremover samtidigt med at øvrige betalinger til Skat sker rettidigt.

En afvikling af firmaet løser som sådan ikke noget, med mindre at du kan skaffe dig et arbejde, hvor du tjener mere end som selvstændig.

Prof hjælp kan være en god idé så flere sten bliver vendt mht andre muligheder samt du får mulighed for at drive din forretning.

Fra København
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 39
Fra  VenueGo Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

En afvikling af virksomheden vil være en ide, hvis det kun fører til større og større gæld.

Men vil give espersen ret i fremgangsmåden. Prøv professionel hjælp, så det bliver gjort klart hvilke muligheder der er for din forretning.

Dernæst et møde med SKAT om en eventuelt afdragsordning.

Mvh

Alan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du er nødt til at reagere..ellers riskerer du, at SKAT lukker din virksomhed.

 

MvH

Peter

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Peter. Hurtigt bude nok være understreget - men husk at du har ikke mange forsøg så forarbejdet skal gøres ordenligt.

Som en ansat hos Skat sagde til en virksomhed med udfordringer; "når vi mener reagerer på vores skrivelser, så er det en indbetaling der menes - ikke et telefonopkald..."  ;o)

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Uden at kende detaljerne kan jeg sige, at jeg personligt har kendskab til flere eksempler på, at SKAT er ganske medgørlige, så længe man reagerer hurtigt, kommer med en fornuftig plan og efterfølgende overholder den. 

Om du skal opløse firmaet afhænger af mange ting. Hvis driften kan give afkast, er det nok værd at holde ved, men som skatteborger håber jeg ikke, SKAT lader dig øge gælden yderligere :-)

Men du skal se at komme ud af busken aldeles øjeblikkeligt.

Håber du finder en god løsning,

Jens

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens..sådan er det desværre ikke mere i disse tider.

SKAT kører rundt og lukker virksomheder, der har større gæld til SKAT og ikke betaler.

Der er nedsat en specielle gruppe i Danmark, der har denne sørgelige tjans.

Det er fornylig gået ud over 3 af mine kunder her på Vestsjælland.

Dette desuagtet...at man fratager disse skyldnere Deres levebrød.

MvH

Peter

 

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Du er vist uenig med mig af princip, men i al stilfærdighed vil jeg blot bemærke, at min erfaring faktisk er ganske frisk og således er fra "disse tider". Jeg ved ikke hvor fleksible SKAT har været tidligere, men jeg synes faktisk de pt. er meget fornuftige, i de sager jeg har haft berøring med. 

Men selvsagt forudsætter en mindelig løsning at man netop betaler og dermed afdrager på sin gæld. Det er ingen nyhed at man bliver lukket af SKAT hvis man ikke betaler sin gæld - sådan har det altid været, og det er ikke nogen sørgelig tjans, men sund fornuft.

Venlige hilsener,

Jens

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Det er fornylig gået ud over 3 af mine kunder her på Vestsjælland.

Dette desuagtet...at man fratager disse skyldnere Deres levebrød.

Er det firmaer hvis skattegæld er stigende eller faldende?

Kan du sige noget om hvad det er for en type firma som går konkurs i dagens Danmark i forhold til din erfaring?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Yes.

Vognmansbranchen, detailhandel samt håndværker.

MvH

Peter

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)