Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad får jeg i lommen?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Har en enkeltmandsvirksomhed som sælger ydelser som der ikk er moms på. Vil gerne vide hvordan jeg regner mit over skud ud. Har tænkt mig at benytte VSO.

Har tjent 486.000DKK i firmaet og 250.000 i alm løn indkomst. Jeg har lønudgifter, km godtgørelse, indkøb af pc, tlf osv for 140.000

Har endnu ikke betalt skat af de penge jeg har tjent i firmet.

 

Kan man regne mit overskud i firma således ud?

 486.000 - 140.000 = 346.000DKK (overskud )

Har hævet 220.000 som beskattes med 50 % cirka. 220 - 50% = 110.000 som skal betales til skat

de resterende penge vil jeg lade stå og blive beskattet med 25 % VSO. 126.000 - 25% = 94500DKK (31500 til skat)

er det rigtig udregnet? Hvis der er noget tilbage som jeg har regnet ud cirka 94500DKK. kan jeg invistere i firmabil for dette.?

 

 

 

Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der kan hjælpe?

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Ja, det er i hovedtræk rigtigt nok.

Selve virksomhedsskatten anses dog ikke som en hævning, så der er formentlig lidt plads til at tilpasse din indkomst til topskattegrænsen. Har du hævet de 220k, hvoraf du selv betaler skatten eller mangler du at betale din skat? I sidste tilfælde kan du skubbe skatten et år ved at indbetale straks i det nye år i stedet for at hæve mere i 2011, som i så fald kommer til beskatning som personlig indkomst

Husk at såfremt du investerer i en bil, vil afskrivninger på denne reducere overskuddet.

Du skal dog også overveje om en bil hellere skal være ejet privat, især hvis den kun skal koste omkring kr. 100k, men det er et helt andet regnestykke.

Hvis du skulle få brug for assistance, så send mig en mail.

Mange hilsner

Martin
Indehaver af Bogholderiet Bech - rådgivning om skat, moms, regnskab og bogføring og meget mere - se www.bogholderiet-bech.dk
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)