Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen som kender til inviter en ven funktion på Facebook

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er faldet over den her side på facebook og har lige et par spørgsmål...

http://www.facebook.com/citymonkeydk?sk=app_168348213248869

Hvis jeg trykker på "klik her for at invitere en ven" kan ejeren af aplikationen så se hvem jeg har inviteret?

Og hvordan sætter jeg den funktion ind på min side?

Går udifra de har hentet siden ind i en iframe hvor de har deres tekst og mulighed for at tilmelde sig med navn og adresse, og så bruger de en knap med en færdig facebook funktion til at invitere ens venner..

Dog har de også selve arrangementet/konkurrancen som en begivenhed https://www.facebook.com/events/170868829662761/

Hvor de siger man skal invitere 9 venner.... Kan man på nogen som helst måde se at en enkelt bruger har inviteret ni venner?

Men ellers smart måde at gøre det på....

/M

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej M

Den slags konkurrencer overholder hverken markedsføringslovens §6 eller Facebooks egne konkurrenceregler, og jeg ved derfor fraråde dig, at oprette den slags konkurrence.

Du bør evt. også tænke over, hvorvidt de fans konkurrencen giver, har en værdi for virksomheden efterfølgende i form af aktivitet på Facebook siden. Læs evt. mere om dette i e-bogen her: E-bog om markedsføring på Facebook. 

Virksomheden kan ikke se, hvem der har inviteret hvor mange venner - det er udelukkende et trick, som mange virksomheder desværre bruger til at lokke brugerne i en spam-fælde. Såfremt man udskriver en konkurrence på Facebook, som har viralt potentiale, bør man i stedet give brugeren mulighed for at dele konkurrencen. 

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var lidt det min tanke gik på at det ikke var lovligt...

Men gør facebook i det hele taget noget ved det?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja! De kan sagtens finde på et lukke hele dinside,, hvis det opdages. 

Tilmeldt 24. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan, men gør det for det meste ikke.

Jeg vil dog altid anbefale virksomheder at køre konkurrencer i en konkurrencetab, så dine hænder er rene. Det ville også være yderst pinligt at få lukket sin side ned - det giver ikke den bedste signalværdi.

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er begrænset hvor meget Facebook (såvel som forbrugerombudsmanden) gør ved det - det er selvfølgelig svært for dem, at styre aktiviteten på flere millioner sider. Det samme gælder de andre punkter, som markedsføringsloven omfatter. Men derfor er det stadig smartest at overholde dem ;)

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte på, når de nu ikke kan se hvem som anbefaler hvem, så passer det ikke med at de skriver at hvis du også tilmelder dig har vi en ekstra chance for at vinde... Eller er det forde de sådan satser på at den anden person tager ham med som inviterer?

Kunne man ikke lave noget med en ref url eller noget til den tilmeldingsside som bliver vist i iframe vinduet...Eller er det bare umuligt...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)