Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fradrag i indtæg på selvangivelsen for virksomhedsunderskud

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forventer/ kan se  at mit enkeltmandsfirma, som er startet i år giver underskud på ca. 75.000 kr. 

Bliver underskuddet direkte modregnet i mine indtægter, som er pension ?

Jeg har ikke forskudsangivet et underskud. Skal jeg rette det nu eller vente til selvangivelsestid.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ja underskud modregnes personlige indtægter i en personligt drevet virksomhed - men jeg kan ikke meget med personlige virksomheder og pension, så der kan være nogen der ved mere.

Du burde nok ha forskudsopgjort tingene, så havde du fået mere ud i pension løbende formentlig.

Gør du det nu, kan du max påvirke din pension for december hvis ikke den er kommet, men du får det med i årsopgørelsen og dermed penge lidt hurtigere retur. Du kan også vente til den, kommer og så rette den, med et underskud kan skat jo ikke beskylde dig for at trække på lilkviditet - renten er ikke stor jeg kan ikke lige se det betyder det store her i dec. 

Hvis du ændrer forskud skal du huske at anføre din indtægt til nu og din betalte skat til nu for at være sikker

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor vi er i gang med det juridiske, kan jeg måske også lige snige et spørgsmål ind til forskudsopgørelse / selvangivelse.

Hvor mange renter skal jeg betale af det for meget tjente? Kommer til at tjene ca. 30.000 mere end det, som jeg har oplyst og betalt skat af. Nogen der kender det specifikke beløb de vil opkræve? Sådan nogenlunde (så jeg ved, hvor meget jeg ca. skal lade stå).

Det er vel noget med 37% i renter, 8% AM bidrag og så renterne?

Mvh. Michael Storm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du betaler i år så ingen rente -. det kan du via forskud eller frivillig indbetalling

Så er jeg ikke sikker på renten hvis du venter - mener det er ca 4,2 frem til 1/7 og så 6,2 derefter og den er ikke fradragsberettiget - men mener også den fastsættes ret sent i forhold til dag til dag renten - men det er størrelsesforholdet

De 37% skat og 8% am bidrag passer fornuftigt hvis du ikke er i topskat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg på mit første år med virksomhed, så undskyld hvis det er et dumt spørgsmål. Men hvordan laver jeg en frivillig indbetaling? Jeg har betalt de 10 rate-girokort man får tilsendt, så kan jo ikke ændre i skattemappen for at få tilsendt et nyt girokort. Kan måske bare indbetale nogle flere penge til den konto uden girokortet?

Tak for svaret i øvrigt :)

ps. Beklager hvis jeg fik fjernet lidt fokus fra dit spørgsmål. Håber selvfølgelig stadig du får svar, hvis folk har det.

Mvh. Michael Storm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep Peters indlæg har jo fint link til frivillig indbetaling. 

Nej - når du har betalt sidste rate b-skat kan du ikke ændre de ti rater, men det kunne du har gjort inden sidste rate af de 10 med ændret forskud, så havde du fået nyt kort til den 10. rate

Nu er det frivillig indbetaling eller den rente som du sikkert også kan finde præcists i Peters indlæg og som ikke er fradragsberettiget - men næppe heller ødelægger week-enden :)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt i orden. Tak for de kvalificerede svar. Jeg ændrede det også inden sidste rate, men skød stadig noget ved siden af, da de sidste par måneder gik bedre end forventet (skal jeg jo ikke klage over).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Storm:
Jeg ændrede det også inden sidste rate, men skød stadig noget ved siden af, da de sidste par måneder gik bedre end forventet (skal jeg jo ikke klage over).

Nej tværtimod det er jo skønt Big Smile og også helt OK at skyde forkert. Du kan bare regne lidt på det og indbetale 43% af det du har skudt forkert frivilligt - eller vente - helt efter de regler og % du kan se i Peter reviosrs link. Gir du skat 43% (og ikke er i topskat) af det du skød forkert på en frivillig indbetaling, så er du i alle fald ret sikker på, at det ikke blir det fejlskud der udløser en større ekstra skat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

er i den beklage situation at mit ApS, hvor jer er 100% anpartshaver, er kommet under tvangsopløsning. Jeg forventer at denne bliver effektueret inden udgangen af dec. ´01.

Jeg kan læse mig til at jeg personligt vil kunne få fradrag for anpartskapitalen som er 125.000. Der er samtidigt et uudnytttet skattemæssigt underskud i selskabet.

Er der nogle eksperter på det skattemæssige område, der kan rådgive mig i denne sag? Meget gerne med angivelse af rubrik nr. blanket nr. elller i tast selv person. På forhånd tak.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)