Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

regler for moms

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Fra  AirborneFoto Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg vil lige høre hvordan reglerne for moms er

Jeg har tænkt mig at starte en virksomhed sammen min kammerat som leverer billeder fra luften ved hjælp af en fjernstyret helikopter. vi har ikke købt helikopteren endnu, fordi vi er i tvivl om hvordan reglerne for moms er. Kan vi hvis vi momsregistrerer trække momsen fra på den helikopter vi regner med at købe? hvilke krav stiller dette til os? vi regner ikke med at tjene over de 50.000 kr. som man skal før man er forpligtet til at momsregistrere. helikopteren koster omkring 8000 kr. med moms. vi regner med primært at sælge til andre virksomheder.håber i vil hjælpe to iværksættere i en lille nød :)

Mvh Mathias Lehm Sletten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja..når i er frivillig momsregistreret, kan i fratrække købsmomsen.

Helikopteren skal bruges erhvervsmæssigt.

 

Mvh

Peter

Tilmeldt 1. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Fra  AirborneFoto Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

tak for svaret, hvad stiller det af krav til os? Jeg har forstået det sådan at vi skal betale momsen "tilbage" de kunder vi har, altså over de tjenester vi leverer? hvordan fungerer det? og hvornår skal det senest være betalt tilbage? og rent hypotetisk, hvad sker der hvis vi ikke får nogen kunder/dropper projektet af den ene eller den anden årsag? skal vi lave selvangivelse af firmaet osv. ?

Mvh Mathias Lehm Sletten

Tilmeldt 1. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej .

Jeg ved ikke om jeg har ret eller noget, men hvad jeg har hørt må du ikke opkræve moms vis du ikke er moms registeret, du kan ej heller trække det fra desværre. men jeg ved det som sagt ikke, syntes bare jeg har hørt det engang jeg tænkte på et firma, hvor jeg ikke regnede med at tjene mere end 50 000 om året. . 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mandskabsudlejning:
tjene mere end 50 000 om året

Man skal momsregistreres, hvis man OMSÆTTER for mere end 50.000 kr - det er ligegyldigt, hvad du tjener.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mandskabsudlejning:

Hej .

Jeg ved ikke om jeg har ret eller noget, men hvad jeg har hørt må du ikke opkræve moms vis du ikke er moms registeret, du kan ej heller trække det fra desværre. men jeg ved det som sagt ikke, syntes bare jeg har hørt det engang jeg tænkte på et firma, hvor jeg ikke regnede med at tjene mere end 50 000 om året. . 

Sletten starter jo netop med at spørge, om han kan trække moms fra, hvis han bliver momsregistreret.

Man kan sagtens blive momsregistreret, selv om man omsætter (meget) mindre end 50.000. Læs nu bare hvad Peter-Revisor skriver Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

sletten:
tak for svaret, hvad stiller det af krav til os? Jeg har forstået det sådan at vi skal betale momsen "tilbage" de kunder vi har, altså over de tjenester vi leverer? hvordan fungerer det? og hvornår skal det senest være betalt tilbage? og rent hypotetisk, hvad sker der hvis vi ikke får nogen kunder/dropper projektet af den ene eller den anden årsag? skal vi lave selvangivelse af firmaet osv. ?

Som Peter-revisor skriver skal i momsregistreres og ha firma (CVR) for at kunne trække momsen fra

Hvis heliokopteren så købes i firmaet og bruges kun der så kan i trække momsen fra.

Det der med at den skal betales tilbage er at vride tingene lidt. Det skal den ikke. Hvis I ikke tjener lige så meget som det har kostet - så skal den ikke betales tilbage, men JA alt i fakturerer skal faktureres MED moms, og den moms skal i indbetale (og ja i modregning af momsen fra Heliokopteren i det omfang der er plads og det sker i samme kvartal)

Hvis I så som du skriver dropper projektet - så kan der blive lidt vrøvl hvis moms mener heliokopteren bare blev købt for sjov, men kan I bevise i har arbejdet helt seriøst for at få firmaet igang, så er det ikke ulovligt at kikse eller tabe penge, men det skal være et seriøst forsøg - og heliokopteren tilhører så firmaet.

I skal med Moms og CVR føre regnskab og bliver skattepligtige som personligt selskab en af jer, eller i skal til at oprette et selskab af en eller anden type sammen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Fra  noasbyg Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

noasbyg.dk

Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Fra  noasbyg Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

http://www.noasbyg.dk/

Du skal momsregistreres hvis omsætningen er over 50.000 kr uanset hvor meget du tjenerSad

Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Fra  noasbyg Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det der med at den skal betales tilbage er at vride tingene lidt. Det skal den ikke. Hvis I ikke tjener lige så meget som det har kostet - så skal den ikke betales tilbage, men JA alt i fakturerer skal faktureres MED moms, og den moms skal i indbetale (og ja i modregning af momsen fra Heliokopteren i det omfang der er plads og det sker i samme kvartal)

Hvis I så som du skriver dropper projektet - så kan der blive lidt vrøvl hvis moms mener heliokopteren bare blev købt for sjov, men kan I bevise i har arbejdet helt seriøst for at få firmaet igang, så er det ikke ulovligt at kikse eller tabe penge, men det skal være et seriøst forsøg - og heliokopteren tilhører så firmaet.

I skal med Moms og CVR føre regnskab og bliver skattepligtige som personligt selskab en af jer, eller i skal til at oprette et selskab af en eller anden type sammen

vh

http://www.noasbyg.dk/

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)