Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregler i Spanien

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

jeg er blevet tilbudt et job i Spanien hvor jeg, i så fald jeg tager det, skal bosættes i 3 år.

Jeg er i tvivl omkring skattereglerne. Er der nogen som kan hjælpe?

Jeg kommer til at arbejde for et firma fra UK.

Jeg overvejer at beholde min bolig i DK selvom jeg skal bo i Spanien, er det dumt skattemæssigt?

Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg hører ind under "begrænset skattepligtig" i forhold til skattereglerne i Spanien pr. 1. januar 2004.

Så vidt jeg kan se på det jeg har læst mig frem til, så hører jeg ikke herunder da firmaet er baseret i UK.

Nogen der ved lidt mere om det og/eller selv har prøvet det?

 

På forhånd tak.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Jeg bor i Spanien.

Hvis du skal være her i 3 år skal du vel også have opholdstilladelse/arbejdstilladelse ?

Hvor i Spanien skal du arbejde ?

Best regards

Fra Århus
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Jeg skal selvfølgelig have opholdstilladelse, men det ser ikke umiddelbart ud til at være noget problem så længe jeg har en ansættelseskontrakt så de kan se at jeg har noget at leve af.

Jeg skal bo i en by knap 3 timers kørsel nord for Madrid. Tror området hedder Zamora.

Gør det en forskel hvor man bor?

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Falsig:
Jeg skal selvfølgelig have opholdstilladelse, men det ser ikke umiddelbart ud til at være noget problem så længe jeg har en ansættelseskontrakt

intet med sagen at gøre eftersom spanien er i EU kan du for så vidt muligt leve der som arbejdsløs alt det du vil

Fra Århus
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Tak for svaret.

Men jeg tager kun derned hvis jeg ender med at blive enig med arbejdsgiveren. Så jeg har ingen forventninger om at være arbejdsløs.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er både rigtigt og forkert, du skal stadig registreres i det spanske system normalt, nu er han lidt anderledes stillet med en kontrakt hjemmefra :)

Jeg tror ikke det danske samfund ville tage imod 50 millioner spaniere uden noget papir arbejde :) hvis de skulle få den ide' at flytte til DK

Best regards

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:
Det er både rigtigt og forkert, du skal stadig registreres i det spanske system normalt

dvs du skal ikke have tilladelse.

Kim Boldig:
Jeg tror ikke det danske samfund ville tage imod 50 millioner spaniere uden noget papir arbejde

det er lige netop det som de skal.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Det lyder spændende, hvis du får muligheden skal du gøre det, det er en oplevelse du aldrig får igen.

Jeg har selv boet 2 år i Grækenland og nu godt 4 år i Spanien og fået oplevelser for livet, eneste problem er at når du først har været hernede vil du ikke hjem igen :)

Undersøg på skatteforvaltningen hvordan tingene hænger sammen når du er "sendt ud" og sørg for at få det skifteligt fra dem, det vil jeg anbefale dig at gøre.

Best reagards

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Falsig:
Men jeg tager kun derned hvis jeg ender med at blive enig med arbejdsgiveren. Så jeg har ingen forventninger om at være arbejdsløs.

er der ingen der forventer :-) spanien er et dejligt sted, desværre en del problemer med stofmisbrug og arbejdsløshed bland specielt unge mennesker.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Jeg har læst lidt om skattereglerne og hvis jeg betaler normal skat i Spanien, så ligger jeg, så vidt jeg kan forstå, på 43 %. Hvorimod en expat kan få tilgodekendt en status som "begrænset skattepligtig" og nøjes med 24 %.

Så spørgsmålet er mere hvordan jeg skal forstå skattereglerne og hvad jeg skal forvente at betale i skat når jeg bor dernede i en begrænset periode som i følge reglerne er under 10 år som bosiddende i landet.

Nu ved jeg ikke hvor lang tid du har været dernede og om du startede på samme måde, men jeg skal selvfølgelig vurdere stillingen i forhold til hvad jeg har at gøre med på bundlinjen når jeg flytter til et andet land.

Desuden får jeg fri bil og betalt lejlighed. Skal dette medregnes på nogen måde ligesom vi gør i Danmark?

Hvis du eller nogen kan svare på mine spørgsmål, vil jeg være meget taknemmelig.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)