Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misligeholdelse af kontrakt

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Egtved, Vejle
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Tidsel Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg indgik i juni en kontrakt med et firma med rod i europa, men uden for EU.
Jvf kontrakten skulle de have leveret 87 produkter i juli. Jeg sendte råvarer til dem som aftalt.
Efter mange forskellige undskyldninger har Jeg modtaget 3 af mine produkter. 4 mdr forsinket. De øvrige produkter er enten blevet fejlproduceret, råvarerne ødelagt, eller er stadig ikke produceret.

Vi har en kontrakt der siger at det er deres ansvar, men ikke noget om hvad man gør når det ikke bare kører.

Varerne har en produktionsværdi alt inkl på 250- pr stk. Så umiddelbart er det jo ikke en stor formue, men for et lille enkeltmandsfirma... der er det alt.

Nogen ideer?
Eller skal jeg bare vedblive at messe "cand mag fugl Phønix"
vh
Lotte

Ejer af Tidsel og sugrushop. Slynger, bæreseler og Sugru

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

su skal gøre op med dig selv, om det kan betale sig et køre en sag i mod dem for det pågældende beløb.

Fra Egtved, Vejle
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Tidsel Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad vil sådan en sag typisk ligge i? Og hvad er oddsene for at man vinder? (Det er et klokkerent kontraktbrud) og ikke mindst: hvad hvis de ikke har nogen penge at betale med?

Ejer af Tidsel og sugrushop. Slynger, bæreseler og Sugru

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Når der ikke er indsigt i en konkret kontrakt, ligesom det ikke fremgår hvilket land talen er om, er det svært at spå om udfald.

Er der medsendt nogen form for manual/instruks ifm produktionen?
Fra Egtved, Vejle
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Tidsel Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Landet er Moldova og selve kontrakten for omfattende til at have her, men jeg kan lægge et lille uddrag når jeg kommer til min pc

Der var dels en skr instruks om produktionen og et færdigt produkt, som der blev lavet en prototype udfra. Prototypen var helt som den skulle være.

Ejer af Tidsel og sugrushop. Slynger, bæreseler og Sugru

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har råvarerne kostet dig, inkl forsendelsen til producenten?

Fra Egtved, Vejle
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Tidsel Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

E. Mortensen:

Hvad har råvarerne kostet dig, inkl forsendelsen til producenten?

små 20000 (det er for de produkter de mangler at levere)

Ejer af Tidsel og sugrushop. Slynger, bæreseler og Sugru

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok.

Som adv Jacob Tøjner tidligere har været inde på, så skal du overveje om omkostningerne ved førelse af en sådan sag står mål med et evt udbytte.

Nu kender jeg ikke noget til Moldova, men jeg kan have mine tvivl til om det kan betale sig, da beløbet er begrænset.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror også det er for meget op ad bakke for 20.000 kr - men 

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:Dp8H2SvJcNEJ:www.investoest.dk/images/swan/Danskhus/WebDan_dansk.pdf+moldova+ambassade&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEESgDzehrDomknSFrdJUvzE-5FItNHEM4nxP3KrRr8kSiufO8OL08ImZZ2m8n2mbCT2oAviKcf7s1dr5waZkRjjGfuNN7zqjYv35w8MBRTjh-OUmjD_QYk_beul8S72Z3XujkiBlP&sig=AHIEtbSRVRupgKPULi_zpVqNcuZUrs1Iqg

er en mulighed, du må bare fra start gøre dem klart, at det er en no cure no pay - men hvis de kan hjælpe med at få dine ting på plads, kan du betale f.eks 10.000 dkk - NÅR alt er på plads

Det kan være de kan finde en lokal jurist som vil mase med sagen for at tjene sig 10.000 dkk

Alternativt kan du høre den danske ambassade i Rumænien (som også dækker Danmark i Moldova) om de kan undersøge om der er noget du kan gøre - som ikke koster dig penge - uden at du får varerne pænt hjem for de penge du skal af med.

Jeg tror det bliver op ad bakke .- men held og lykke med det, for surt er det da.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Egtved, Vejle
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Tidsel Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak

Jeg har fået mine råmaterialer hjem igen (75% af dem ihvertfald), de er bare blevet behandlet så de ikke længere kan bruges. Værdien er lig 0,00, så nu er det bare cash jeg skal have vredet ud af firmaet.

Har fået en jurist til at læse kontrakten igennem, og den er mangelfuld (ja ja, det er nem at være bagklog). og så påpegede han at det jo sådan set ikke var et varekøb, så CISG etc kan jeg glemme alt om. Råvarerne har været mine hele vejen igennem, det jeg har købt er en service.

 

Ejer af Tidsel og sugrushop. Slynger, bæreseler og Sugru

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)