Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egen blog kontra forum blogging - bedste linkjuice?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Overvejer at begynde at blogge kraftigt.. Primært om bb motion og livsstil. 

Jeg har aktiv på div. forummer hvor man kan skrive en "log" og linke lidt.. Men hvad er bedst?

Hvis jeg har en wordpress side, kan jeg så godt bruge den som blog? Kan jeg gøre så andre kan blogge her også?

Hvis jeg kører den på wordpress siden kan jeg jo få like box osv til facebook, og det ser lidt mere "professionelt" ud..

Så tænkte jeg på linkjuice, gør det nogen forskel om det på egen blog eller bare i et forum?

VH.

Richard

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit indlæg er en smule rodet og det er svært at svare præcist på noget der er formuleret så upræcist, men jeg vil prøve.

Linkjuice er noget der løber når et link er dofollow, på det forum du måske overvejer at lave en "log" skal du tjekke om det er dollow eller nofollow links.

Hvis det er nofollow videregives der ingen linkjuice.

Fordelen ved at skrive på en "log"/blog på et forum er at der kan være noget linkjuice allerede fra start som du kan sende til de links du nu laver på "loggen". Ulempen er at det ikke er dig der ejer stedet og der dermed er risiko for at du senere kan miste dit arbejde hvis siden lukker eller de lukker blogsektionen etc etc. 

Der er ikke noget kort svar med mindre du stiller nogle langt mere klare og præcise spørgsmål.

Begge dele kan være en fordel alt efter detaljerne i hvert tilfælde.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke så meget inde i det, så måske derfor mine spørgsmål er dårligt formuleret.

Kan man hvis man har en wordpress side, lave en blog, hvor andre kan lave en bruger og så blogge?

Hvordan ser man om det er nofollow eller dollow?

Man kan på et forum, lave lidt SEO i signatur ved at linke "kosttilskud - Fitnesstøj - mærke " f.eks. til produkterne.

Ligesom amino.. Det giver vel "link juice" og samtidig vil forummet referere til "fitness" - hvis det foregår på fitness forum.

Men hvis det er egen blog på wordpress side, giver det så det samme "link juice".

ved sku ikk om det var bedre formuleret.....

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)