Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække køb af hjemmesider fra i skat?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

God formiddag. :-)

Situationen er som følger: Jeg har et overskud på min virksomhed, Timm Textus, i 2011. 

Jeg vil gerne vide, om jeg kan nedbringe mit overskud ved at købe websites, der kan fratrækkes i skat som udgifter til min virksomhed, hvis:

- Jeg køber fra en privatperson uden moms.

- Jeg køber B2B med moms.

Hvis bare et af de to scenarier er tilfældet, vil jeg nemlig langt hellere 'investere' mine penge i sider fremfor at betale dem i skat. Det kræver dog, at jeg kan trække pengene fra i skat. Jeg håber, at en af jer herinde endeligt kan bekræfte, at det er tilfældet, before I make my move.

Er det som jeg ønsker, eller har jeg glemt et eller andet her?

På forhånd mange tak for hjælpen!

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ikke trække dem fra i skat men du kan gøre det i dit regnskab trække det fra som en udgift hvis beløbet er til straksafskrivning jeg mener beløbet skal være under 12300 kr.

Og dermed bliver dit overskud mindre som du skal betale skat af.

afskrivningsregler

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

I see. Så priserne på de individuelle sider må ikke overstige 12.300kr - men det forhindrer mig ikke i at købe flere til den pris. Smart.

Tak for svaret!

(Jeg ville give dig 5 stjerner, men jeg smider dem åbenbart omkring mig, så jeg har ikke flere tilbage - Du må få i morgen. Big Smile )

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sludder..Naturligvis kan du trække det fra I SKAT.

Det afgivne svar er direkte forkert!! Det er ikke engang 1 stjerne værd!

EDB-programmer mv. afskrives fuldt ud skattemæssigt. Har absolut intet med 12.300 kr. grænsen

at gøre.

 

MvH

Peter

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

enig med Peter, hvis udgiften er med til at sikre og vedligeholde indkomsten i din virksomhed, er udgiften en fradragsberettiget driftsomkostning. Læs mere herom på SKATS hjemmeside.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt 4 sites i år.

3 af dem har tjent sig selv ind, vel at mærke inden for 12 måneder. Det må vist siges at være forsvarligt at trække den udgift fra i mit regnskab, når jeg samtidig bogfører indtægterne som siderne genererer :)

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes.

MvH

Peter

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Sludder..Naturligvis kan du trække det fra I SKAT.

Det afgivne svar er direkte forkert!! Det er ikke engang 1 stjerne værd!

EDB-programmer mv. afskrives fuldt ud skattemæssigt. Har absolut intet med 12.300 kr. grænsen

at gøre.

 

MvH

Peter

 

Hej Peter

Du skriver at man kan trække det fra i SKAT ?

Jeg har altid lært at et regnskab heller salg (Omsætning) - Udgifter = Overskud af dette betaler du SKAT af.

Hvis du siger at man kan trække det fra i SKAT og vi siger jeg har et overskud på 100.000 og min skatte procent er 50% så skal jeg betale 50.000 til SKAT så skal jeg bare købe hjemmesider for 50.000 så skal jeg ikke betale SKAT og mig som troede at jeg at jeg stadig havde et overskud så på 50.000 og jeg så skulle betale 25.000 til SKATTE Far.

Det med afskrivning jeg synes mange gange at revisor laver afskrivning på EDB programmer når vi taler om store beløb. Hvis du har eks 200.000 i overskud og gå ud og køber IT udstyr for 750.000 så vil du få et underskud på 550.000 der ser man da at de laver afskrivning.

Du skriver EDB-programmer laver man ikke afskrivning på. Men er et domæne et EDB Program ?

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt, men også forkert.

Når du køber hjemmesiderne er det en udgift. Dermed fragår det i resultatet.

Det at Peter skriver at anskaffelsen kan trækkes fra i SKAT er forkert, vel at mærke hvis man tager det bogstaveligt. Jeg regner nu med at Peter har ment at det giver et skattemæssigt fradrag.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter har ret, og han har fået 5 stjerner :)

Som peter skriver tilsiddestilles hjemmesidere med software og du kan fratrække det i skattepligtigeindkomst med det samme.

God aften, og god købejagt :)

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)