Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til CE-mærkning ønskes.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Design fra Nord Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at sælge mine lamper via en web shop og har derfor brug for at CE-mærke lampene.

Jeg har selv prøvet at sætte mig ind i hvad der skal til for at få dem mærket, og jeg har bestilt (via biblioteket) Bekendtgørelse EN 60598 (del 1) og EN 6059-2-1 til 2-4 (del 2) i håb om at blive lidt klogere på bestemmelserne omkring hvordan lamperne skal være lavet/sat sammen etc. Jeg havde håbet på at lave CE-mærkningen selv da jeg også står for productionen af lamperne. Problemet er at Bekendtgørelsen først kommer om ca 2 uger, og det er lidt for længe at vente, da de skal i salg asap.

Er der nogle der ude der har erfaring med CE-mærkning og måske kan hjælpe. Jeg har billeder/fotos af lampen, kan godt lave en illustration også, og jeg har den i fysisk model.

Om nogle skulle være så søde at ville hjælpe, så tager jeg imod alt hvad jeg kan få af råd og vejledning.
Jeg har desværre ikke meget at stille med økonomisk, men jeg er uddannet Industriel Designer vil gærne tilbyde gensidig rådgivning indenfor mit fagområde som er af mer praktisk/æstetisk art.

Håper på svar.
På forhånd tak. 

Venlig hilsen

Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er interesseret i sparring og evt. samarbejde på området (især hvis det drejer sig om LED lys), må du meget gerne kontakte mig via PM.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Design fra Nord Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, jeg skrev til dig via PM i går aftes og håber du vender tilbage til mig :)

Er der nogen andre der ude, der ved noget om standarder indenfor CE-mærkning (specielt vedrørende bekendtgørelse EN 60 598-1 og EN 60 598-2-1 og 2-4) ??

Håber på svar.

Venlig hilsen 
Marte

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !
CE mærkning er en ordning så en kunde kan se at produktet overholder hvisse Europæiske Normer !
Dem har du jo bestilt.

Hvis du ingen erfaring har med elektricitet er det ikke enmt for dig at se hvad der skal overholdes.

Men generelt kan man sige at hvis du har brugt komponenter som hver især er CE mærkede og du overholde logiske krav om at ledninger ikke må være udsat for slidtage osv. samt at skærme er lavet af materiale der er godkendt til dette !

Ellers skal du have et test institut til at lave en Comformity report, og det er meget dyrt i Danmark.

Men en god elektriker eller el enginiør vil kunne rådgive dig.

Og så er det jo op til dig om du tør at sætte CE skiltet på (ellers må de ikke sælges I Europa) da du hænger på ansvaret.

Send evt. en tegning så kan jeg lige se hvor du skal fokusere ! karsten@termalou.com

Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Fra  Jutlænd Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej, jeg ved godt det er noget tid siden du har skrevet dette indlæg, men jeg står faktisk selv i samme situation som du gjorde, på nuværende tidspunkt.

Jeg har også en deadline på ca 14 dage til jeg skal have en lampe ud på markedet, men bøvler også med CE-Godkendelsen. Jeg forventer ikke at du har mulighed for at hjælpe mig, men er der mulighed for at du eventuelt kunne sende den rapport som du har udarbejdet for at CE-Godkende? Så kunne jeg måske få en bedre ide om hvordan jeg skal udforme min egen.

Mvh Søren Mohr

mohr_87@hotmail.com

Fra Grindsted
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej med Jer

Jeg arbejder med CE mærkning, også med lamper. Hvis i har brug for hjælp så skriv.

/klaus

Fra skanderborg
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus.

jeg er også i gang med at producere lamper selv og har netop fundet en der vil forhandle dem på netter.

ved ikke hvor jeg skal starte henne og hvordan man gør.

er det evt. noget du kan hjælpe mig i gang med.

selve lampen (eller lamperne) der er flere modeller, er lavet i i ventilations fittings som efterfølgende er malet.

Jeg er selv elektrikker så ved godt hvad der skal til for at der er lavet håndværksmæssigt korrekt.

håber du kan hjælpe eller gi et lille fif.

på forhånd tak

venlig hilsen

mads hansen

madshvingel@gmail.com

40282848

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Så går du bare igang med at samle om aftenen og natten også når det går godt !
Man kan jo ikke få lavet 10 af gangen på en fabrik !
Skal det produceres i østen og være et specielt produkt som kun i får lavet, så skal vi nok op over 1000 for at det kan betale sig.

Evt. find et lille værksted i Polen eller Baltikum.

Hvis det kun er simpelt samle opgaver, så snak med fængslerene, og de beskyttede værksteder, de mangler altid opgaver.

Mange tror man bare kan få alt lavet i østen, men når det er jeres eget design, så skal de jo lave det kun til jer, så er det jo ikke noget de kan lave sammen med ordrer til andrer lande.

Så hvis man vil have noget produceret herude, så skal der antal på og i skal have alle pengene i lommen, da alt skal betales forud, og man snakker 3 md. fra order afgivelse til det er hos jer.

Er der slet ingen iværksættere der gider at lave noget ?
Det lyder som om at man får en ide og så tror at man bare kan få andrer til at lave det beskidte arbejde og tjene en formue !
Hvis man husker så startede Dyne Larsen med at indrette alle butikker selv, de sov endda i sengene i butikkerene op til åbningerne.

Man kommer ikke sovende til noget.

Og bare fordi en butik vil sælge dem på nettet så er der jo ingen der siger at det er mere end 10 om måneden !!

Så bare igang selv, så kan du se hvordan det går.

Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus. mht. CE-mærkningen, er det så nødvendigt at få alt godkendt eller gælder det kun ledning og fatning? Den fatning og ledning jeg vil markedsføre er nemlig i forvejen CE-mærket da den kommer fra en godkendt leverandør

Fra Grindsted
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lamper skal godkendes og teste som en samlet løsning. Fatning og ledning indgår som en delkomponet og halv fabrikata. Du skal have en inkorpureringerklæring fra din leverandør som skal arkiveres i dit teknisk dossier.

 

/klaus

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)