Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO konkurrence - Hjælp Amino

Side 8 ud af 11 (101 indlæg)
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Som nævnt, så arbejder vi som små heste på mange af jeres forslag og jeg skal nok udtrække nogle vindere, bare rolig.

Jeg kan se nogle forslag der går på at limitere folks signatur og det syntes jeg er en god plan.

Mit forslag er 10 kbyte maks og ingen flash.

Giver det mening og/eller er der noget jeg har overset?

De bedste hilsner

Martin

 

Efter at folk er begyndt at omdanne deres signaturbilleder til de tilladte 10kb, syn's jeg at det visuelle indtryk er dalet kraftigt, og det er jo helt naturligt for det er sgu begrænset hvor kreativ man kan være for en ti-øre, som forøvrigt er udgået. Jeg syns grænsen bær sættes op til 25 kb. Selv Aminos egne Ribbons med årets iværksætter er jo ulovlige ifølge de nye regler de fylder 15 kb.

Giv folk lidt mere plads til kreativitet, det skal jo også være en visuel god oplevelse at være på Amino, det er jo ikke nok at det er hurtigt, hvis folk hopper fra fordi det ligner et forum fra 90'erne på grund af de grimme signaturer.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

J. Deleuran:
Efter at folk er begyndt at omdanne deres signaturbilleder til de tilladte 10kb, syn's jeg at det visuelle indtryk er dalet kraftigt, og det er jo helt naturligt for det er sgu begrænset hvor kreativ man kan være for en ti-øre, som forøvrigt er udgået. Jeg syns grænsen bær sættes op til 25 kb. Selv Aminos egne Ribbons med årets iværksætter er jo ulovlige ifølge de nye regler de fylder 15 kb
Først og fremmest er det signaturen vi snakker om... ikke hvad der ellers er af grafik på amino som må fylde de 15kb.

Når det så er sagt, så kan man altså være noget så kreativ ved de 15kb. hvis man komprimere det korrekt fra starten før man oploader det og efterfølgende bruger Yslow's eller Page Speed's optimering af billeder. Gør man det, så skal du se løjer og man vil se at langt størstedelen af de bannere som er her inde vil kunne komme ned på 15kb.

Det er ikke nok, som nogen tror, bare at trykke save for web i photoshop og så tro at det bliver optimeret så meget det overhovedet kan til web, for det gør det altså ikke.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i nogle målinger på, hvor lang tid serveren bruger på at danne markup koden?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Først og fremmest er det signaturen vi snakker om... ikke hvad der ellers er af grafik på amino som må fylde de 15kb.

Når det så er sagt, så kan man altså være noget så kreativ ved de 15kb. hvis man komprimere det korrekt fra starten før man oploader det og efterfølgende bruger Yslow's eller Page Speed's optimering af billeder. Gør man det, så skal du se løjer og man vil se at langt størstedelen af de bannere som er her inde vil kunne komme ned på 15kb.

Det er ikke nok, som nogen tror, bare at trykke save for web i photoshop og så tro at det bliver optimeret så meget det overhovedet kan til web, for det gør det altså ikke.

Jeg kender godt metoderne til at begrænse filstørrelsen. Men nu er det langtfra alle Plus'ere som er pro grafikere, eller køber sig til et professionelt signatur-banner (hvilket de faktisk burde gøre i de tilfælde)

Jeg er udmærket klar over at reglerne ikke gælder for Aminos grafik - det var blot for at sætte tingene i perspektiv - men det er sent - så jeg tilgiver dig . hvis du ikke forstod min indviklede ironi

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :
J. Deleuran:

Martin Thorborg:


Som nævnt, så arbejder vi som små heste på mange af jeres forslag og jeg skal nok udtrække nogle vindere, bare rolig.

Jeg kan se nogle forslag der går på at limitere folks signatur og det syntes jeg er en god plan.

Mit forslag er 10 kbyte maks og ingen flash.

Giver det mening og/eller er der noget jeg har overset?


De bedste hilsner

Martin

 




Efter at folk er begyndt at omdanne deres signaturbilleder til de tilladte 10kb, syn's jeg at det visuelle indtryk er dalet kraftigt, og det er jo helt naturligt for det er sgu begrænset hvor kreativ man kan være for en ti-øre, som forøvrigt er udgået. Jeg syns grænsen bær sættes op til 25 kb. Selv Aminos egne Ribbons med årets iværksætter er jo ulovlige ifølge de nye regler de fylder 15 kb.


Giv folk lidt mere plads til kreativitet, det skal jo også være en visuel god oplevelse at være på Amino, det er jo ikke nok at det er hurtigt, hvis folk hopper fra fordi det ligner et forum fra 90'erne på grund af de grimme signaturer.



Jeg tænkte på om den ikke kunne komme op på de 25 kb igen - og så bare gøre det sådan at der kun er et indlæg på hver side, i stedet for at der er 10 indlæg på hver side. Det giver også en mange dobbling af sidevisninger til Amino - men jeg har på fornemmeren at mit forslag bliver nedstemt ;-)

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Har i nogle målinger på, hvor lang tid serveren bruger på at danne markup koden?

Uden at vide det, så ville mit bud være omkring 600-800ms.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav en form for Badge / api i en moderat størrelse evt. bestemt af folk selv - som de kan lægge på deres egen hjemmeside - ala den i har for Freelancer - Der skal være mulighed for at bestemme indholdet selv udfra nogle parametre som amino udstikker, også design-mæssigt - sådan at den indholdsmæssigt og designmæssigt kan tilpasses så mange hjemmesider som muligt.
Muligheden for at kunne vælge Amino-landingpage til egen profilside/blogside/frelancerside skal også være tilstede. 

gerne en eller anden form for feed ...

Ved at få dette eksterne link ud på et mange forskellige sider og ip-netværk vil det booste Aminos awareness.

Forbind det evt. med en mdl/ugentlig konkurrence, hvor vinderen får Plus-abb. i 1-3 mdr.

Vinderen kan findes ved flest visninger/klik - eller bare Random.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin har du prøvet at køre siden med plugin'et Yslow aktiveret?

http://developer.yahoo.com/yslow/ 

Det er et godt værktøj til at afsløre flaskehalse, og der er umiddelbart meget at arbejde med.

F.eks. en nem ting er at fastsætte størrelsen for alle billeder på sitet, således at compileren ikke skal bruge tid på selv at beregne disse.

Herudover giver plugin'et mange andre forslag, og man tager dem jo bare i den rækkefølge der er nemmest.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 8 ud af 11 (101 indlæg)