Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af mobil i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger pt. min private telefon i min enkeltmandsvirksomhed, og betaler desuden abonnementet ud af egen "private" lomme.

Men mobilen trænger til at blive udskiftet, så jeg vil gerne vide om jeg kan købe en ny mobiltelefon i virksomheden, men stadig køre abonnementet privat, og derved undgå at skulle døje med "fri telefon" beskatningen som snart træder i kraft?

Mit forbrug er omkring 100 kr om måneden.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, du kan ikke købe telefonen i din virksomhed, og samtidig undgå beskatning af fri telefon.
 
Tilmeldt 26. Sep 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men skal jeg så beskatte abonnementet + telefonens pris? Eller kun abonnementet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men skal jeg så beskatte abonnementet + telefonens pris? Eller kun abonnementet?

Du kan trække mobilens pris samt dit abonnement/forbug fra i skat.

MVH

Thomas

Tilmeldt 26. Sep 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg gør følgende:

1. Køber en mobil i virksomheden og trækker den fra.

2. Begynder at betale mit abonnement over virksomheden. (100 kr om måneden)

3. Opgiver "fri telefon" på min private forskudsopgørelse (100 kr om måneden)

Lyder det rigtigt?

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, men værdien af fri telefon er i år kr. 3.000 og næste år kr. 2.500 (jf. fremsat lovforslag) som beskattes, uanset dit faktiske forbrug er lavere...

Det kan så opdeles i de måneder, hvor du har telefonen til rådighed.

Mange hilsner

Martin
Indehaver af Bogholderiet Bech - rådgivning om skat, moms, regnskab og bogføring og meget mere - se www.bogholderiet-bech.dk
Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Ja, men værdien af fri telefon er i år kr. 3.000 og næste år kr. 2.500 (jf. fremsat lovforslag) som beskattes, uanset dit faktiske forbrug er lavere...

Det kan så opdeles i de måneder, hvor du har telefonen til rådighed.

Mange hilsner

Martin
Indehaver af Bogholderiet Bech - rådgivning om skat, moms, regnskab og bogføring og meget mere - se www.bogholderiet-bech.dk
Tilmeldt 26. Sep 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, og der er ikke nogen mulighed for udelukkende at trække 50% af mobiltelefonens pris fra som driftmiddel og holde mobilforbruget 100% privat, saledes firmaet ikke betaler forbrug?

Ellers kan det nærmest bedre betale sig at købe mobilen for private penge hvis og bruge den i firmaet med eget private abonnement
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Med så lavt et forbrug, kan det ikke betale sig at lade firmaet betale.

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Der er tale om en rådighedsbeskatning, som er den samme uanset forbrugets størrelse.

Det kan bedst betale sig at betale telefonen privat og så bare bruge den i firmaet - med mindre du vil ud og købe en meget dyr telefon og udskifte den hyppigt naturligvis:-)

Mange hilsner

Martin

Indehaver af Bogholderiet Bech - rådgivning om skat, moms, regnskab og bogføring og meget mere - se www.bogholderiet-bech.dk
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)