Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring - billedkunstner, fuldtids

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :-)

Jeg har gennem flere år solgt malerier fra egen hjemmeside og har haft CVR-nr. ved siden af et arbejde, men har af flere årsager overvejer jeg nu på at springe ud i at være billedkunstner på fuld tid her fra foråret. Hertil har jeg dog brug for flere/nye produkter og nogle indspark til kreativ markedsføring

I støbeskeen ligger:

-FLERE udstillinger i kunstforeninger og virksomheder.
Det kan være svært at få disse "i tale" og lave aftale om udstilling. Jeg fremsender brev og mail (sidstnævnte hvis angivet direkte mail-adr.) hvor jeg tilbyder udstilling mod aftale om køb af maleri til min. kr. 4000,00. På den måde er udstillingen i sig selv gratis.
Hvordan kan man nemmere få disse i tale? Jeg har en del udstillinger i rygsækken, men skal have booket 2012 og 2013 op.
Normalt har jeg haft 4 udstillinger pr. år - men dette skal øges til mindst det dobbelte. 

-Nye produkter
Kursus er nyt. Jeg har indtil videre lagt det ud på min hjemmeside, med opstart til februar, men har endnu ikke gjort noget for at markedsføre det. Kursus side kan ses her
Team Building er under udarbejdelse og derfor ikke offentliggjort endnu.
Jeg har selv lokaler, hvori kurser kan afholdes.
Tekst... mange kunstnere vil hellere beskæftige sig med kunstnen, fremfor at sammensætte tekster til sin hjemmeside. Her vil jeg prøve at give en hjælpende hånd, idet jeg kan lide at formulere tekster.
Hvordan / hvor kan jeg bedst markedsføre dette?

-Markedsføring
Salget går ok. Men skal jeg leve af det, skal der skrues op for det. Jeg har en facebook side med mere end 1000 medlemmer. Her hentes en del kunder - ligesom min hjemmeside i sig selv bliver fundet via Google.
Jeg har også leveret malerier som pris til f.eks. Årets Initiativpris Trekantområdet - sjove events, som jeg gerne vil have flere af. Kan man selv finde frem til sådanne, eller er der fortsat ikke andet at gøre, end at vente på at de finder én?
Annoncer i avis har jeg aldrig benyttet, har nok ikke helt troen på, at det er herigennem der hentes salg. (jeg ser kun sjældent annoncerne i en avis, nøjes med at læse artiklerne)
Er der nogen, som har et godt indspark til ny kreativ markedsføring ved salg af malerier? 

-Hjemmesiden
Konstruktiv kritik til mit webgalleri modtages med kyshånd :-) 

Er der kommentarer til andet, end jeg har nævnt her - så er I meget velkomne til at komme frem med dem.

På forhånd mange tak.

Med farverig hilsen

Charlotte Eland  •   webgalleri - www.charlotte-eland.dk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)