Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate netværk og manglende betaling fra kunde

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har kørt en kampagne hvor kunden ikke har forudbetalt deres konto og har sat et mediebureau til at styre deres affiliate kampagne. Trods løfter om betaling er der nu gået omkring 2 måneder med venten på udbetaling af pengene da mediebureauet tilsyneladende ikke kan finde ud af at betale det de skylder til affiliate netværket.

Nu gidder jeg bare ikke vente længere tid og synes jeg har været ret tålmodig. Hvad synes I jeg skal gøre her?

Det er jo ikke affiliate netværkets skyld at deres kunde ikke betaler, men på den anden side er det jo dem jeg har lavet en aftale med. De kan jo ikke bare sige at fordi kunden ikke har betalt så får du ingen penge? Det drejer sig om et mindre beløb, så burde jeg ikke kunne kræve at de betaler af egen lomme og så må de selv slås med at få kradset pengene ind?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Du må jo følge samme procedure som alle andre dårlige betalere, send dem en rykker og betaler de ikke den så sæt et inkassobureau på sagen. Det er ikke en gyldig indsigelse at deres kunde ikke har betalt ... med mindre de selvfølgelig har fritsagt sig for det i deres forretningsvilkår.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Erik

Jeg mener klart at det er affiliate netværkets ansvar at få udbetalt optjente beløb til dig.

Af den grund kører vi hos Partner-ads altid med forudbetaling, så din indtjening er garanteret.

For dig handler det jo om at få en 'aflønning' for det arbejde du laver. Affiliate netværket må sørge for at have de penge som en buffer. Ellers holdes affiliates jo som en slags gidsler, hvis en kunde ikke indbetaler. Hvis affiliate netværket ikke kan få pengene hos kunden, så må de jo selv rykke, gå til inkasso etc. og i sidste evne tage det som et tab.

Men jeg kan forestille mig (uden at vide hvilket netværk du skriver om) at de har taget højde for det i deres betingelser, således at de skal have pengene fra kunden inden de betaler dig. Det giver jo så bare en dårlig oplevelse.

Selvom de ikke kører med forudbetaling så bør de værdsætte dig som affiliate og så selv tage slagsmålet med deres egen kunde bagefter.

Mvh. Ken

 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken,

Tak for svar. Ja, jeg mener jo også at de burde have været lidt proaktive og bare udbetalt pengene.Det bør vel være en del af forretningen at have nok penge til at dække den slags.

Jeg tror nu ikke det er fordi de ikke vil, men måske tænker de ikke lige langsigtet nok. Nu har jeg jo tjent pengene organisk, men det kunne jo ligeså godt have været PPC og så havde det straks været mere alvorligt.

I denne branche er det ret nødvendigt at kunne stole på de partnere man har og at kunne budgetere med at pengene kommer når de skal!

Jeg tror jeg høfligt vil bede om pengene udbetalt snarest muligt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er jo nok afsluttet nu, men hvis andre oplever samme problem, vil jeg anbefale at læse Casper Schneidereit's indlæg om manglende betaling - det er jo desværre noget der sker lidt for oftere, end det burde..

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 71
Fra  Digital Advisor Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik,

Det kan og skal aldrig være en publishers opgave, at vurdere hvorvidt en annoncør i 3. led er i stand til at udbetale penge eller ej. Du kan som publisher umuligt tilegne dig viden om annoncørens soliditet og aftale med netværket om betalingsvilkår.

Det bør altid være netværkets opgave, at sikre betaling fra sine annoncører, samt afstemme forventninger inden kampagner lanceres, og derigennem sikre sines publishers penge, for den performance de skaber.

Vi har f.eks. altid udbetalt vores publishers, selvom annoncøren misligeholdt sin aftale med os. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)