Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af overskud i ApS ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er ny på amino.

Jeg har surfet rundt i nogle timer, og fundet mange interessante oplysninger, men ikke lige det jeg søgte her og nu. Håber at følgende ligger indenfor Aminos muligheder.

Har startet et Aps i år, med 1 ansat. Ved årsskiftet 2011/2012 står jeg med et overskud på ca. kr. 150.000. Jeg ønsker at lade disse penge stå i firmaet, til senere lønudbetalinger, hvis/når indtjeningen bliver dårligere end nu. Skal firmaet betale skat af overskudet, før resten gemmes til næste år, og evt. udbetales som løn. Så bliver der jo betalt skat to gange af de samme penge. Eller skal der kun betales skat af overskud, som jeg udbetaler til mig selv.

mvh. Trine S.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine S.:

Ved årsskiftet 2011/2012 står jeg med et overskud på ca. kr. 150.000.

Ja, man skal altid betale skat af sit overskud. Selskabet skal betale 25% i skat.

Trine S.:

Eller skal der kun betales skat af overskud, som jeg udbetaler til mig selv.

Løn, som du udbetaler til dig selv eller ansatte, har dit selskab fradrag for, og du kommer derved ikke til at betale selskabsskat af den løn du udbetaler til dig selv.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Løn, som du udbetaler til dig selv eller ansatte, har dit selskab fradrag for, og du kommer derved ikke til at betale selskabsskat af den løn du udbetaler til dig selv.

 

Jeg tror Trine tænker på at hun jo vil lade pengene stå i selskabet - og først betale dem ud som løn næste år. I det tilfælde, hvis vi tager de 150.000 kr - ja så er det overskud i år og der går 37.500 til skat. Så har du 112.500 kr tilbage, og dem bruger du så på løn næste år og betaler personlig skat (eller medarbejderen gør) af dem, men JA du har kun 112.500 tilbage og dem skal du så skatte personligt. 

Det er ikke som et personligt CVR når du har ApS. I det personlige kunne du køre virksomhedsordningen og betale 25% skat af pengene og når du så hævede dem nogle år eller et år senere - så ville den betalte virksomhedsskat blive modregnet. I et ApS er du ansat og der er ikke nogen modregning fra virksomhedsskat til din egen skat.

Om ikke jeg misser et eller andet?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror Trine tænker på at hun jo vil lade pengene stå i selskabet - og først betale dem ud som løn næste år. I det tilfælde, hvis vi tager de 150.000 kr - ja så er det overskud i år og der går 37.500 til skat. Så har du 112.500 kr tilbage, og dem bruger du så på løn næste år og betaler personlig skat (eller medarbejderen gør) af dem, men JA du har kun 112.500 tilbage og dem skal du så skatte personligt. 

...og dermed har man fuld fradrag for pengene i år 2, og slipper dermed billigere i skat i år 2. Samlet set er der ikke mistet noget.

Cookie:

Det er ikke som et personligt CVR når du har ApS. I det personlige kunne du køre virksomhedsordningen og betale 25% skat af pengene og når du så hævede dem nogle år eller et år senere - så ville den betalte virksomhedsskat blive modregnet. I et ApS er du ansat og der er ikke nogen modregning fra virksomhedsskat til din egen skat.

Om ikke jeg misser et eller andet?

I ApS får du også skatteværdien tilbage, da du jofradrager lønnen i den skat du skal betale i år 2.

Så jo, du får også modregnet den 25% skat, som du har betalt i selskabet, tilsvarende hvis man anvendte VSO og betalte 25% acontoskat.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

I ApS får du også skatteværdien tilbage, da du jofradrager lønnen i den skat du skal betale i år 2.

Så jo, du får også modregnet den 25% skat, som du har betalt i selskabet, tilsvarende hvis man anvendte VSO og betalte 25% acontoskat.

Det er givet vis mig der står på hovedet så. Jeg kan jo godt se at man naturligvis år 2 har fradrag for lønnen som du beskriver - men undskyld jeg er så langsom - Gør det slet ikke nogen forskel? (jeg kan godt se det er som VSO faktisk)

Hvis det var de 150.000 kr som Trine var det vist - havde i overskud - så har hun 112.500 tilbage efter at ha betalt skat år 1 når hun gemmer lønnen til år 2. Så hæver hun løn år 2 - de 112.500 hun har tilbage og har så efter 75% skat 75.000 tilbage i lommen af de oprindelige 150.000 kr

Hvis hun hævede lønnen år 1 havde hun 90.000 tilbage ved 40% skat (fiktiv %) Godt nok sænker hun overskuddet år 2 med de 112.500 hun hæver og sparer de 25% firmaskat på dem - den kan jeg sagtens se - men bliver det ikke samlet dårligere end hvis hun havde taget sine 150.000 kr år 1?

Og så kan hun jo også ha - næste år - og ja det fremskrives så - men er det helt ligemeget om hun hæver år 1 eller 2

Jeg er ret sikker på du har ret - du arbejder jo med det som speciale, og jeg ikkeSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget skal hun betale i skat i år hvis hun hæver overskuddet? og hvor meget skal hun betale i skat hvis hun hæver det til næste år?? er der en fordel ved at lade overskuddet stå i firmaet? det er lidt det spørgsmål som jeg hører der bliver stillet. -men hvad ved jeg - jeg har ringe erfaring med at tolke i folks spørgsmål :-D

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie,

Kun hvis firmaet ikke tjener noget i år 2, og derefter lukkes, så er der en forskel.

Den skat man betaler i år 1 kan nemlig ikke tilbagebetales fra SKAT. Der er kun fradrag i fremtidig indtjening.

Men hvis firmaet ikke lukkes, så er der ingen forskel, da fradraget dermed bare opnås i år 2 i stedet for år 1.

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

omar:

Hvor meget skal hun betale i skat i år hvis hun hæver overskuddet?

Alm. personlig beskatning.

omar:

og hvor meget skal hun betale i skat hvis hun hæver det til næste år??

Alm. persolig beskatning år 2.

omar:

er der en fordel ved at lade overskuddet stå i firmaet?

Det kommer an på de personlige indtægtsforhold i år 1 og år 2.

 

Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i denne tråd.

Jeg fandt en anden lang tråd i Amino om samme emner, og er sammen med svarene i denne tråd blevet meget klogere.

Jeg forlader derfor tråden. Eller skal jeg lukke den? Hvis Ja- hvordan?

Tak til alle

hilsen Trine S.

Tilmeldt 14. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Trine S.

hvad hedder den tråd du fandt?

venlig hilsen

Sten

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)