Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg anvende producentens reklamer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesamen,

kort og ligetil spørgsmål.

Må jeg på min affiliateside anvende reklamemateriale fra producenten.

F.eks. hvis jeg har en affiliate side, der handler om sko, må jeg så bruge sådan et billede her til en artikel om Nike?

http://www.adrants.com/images/roony_nike.jpg

Det er (som i kan se i linket) masser af side, som gør det - men vil bare gerne være sikker på jeg er på den rigtige side af reglerne :)

på forhånd tak

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 197
Fra  BASED - Digital Bureau Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg vil mene at du skal have tilladelse af producenten med hensyn til Copyright. Men lad os prøve høre hvad eksperterne siger : )

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er altid ophavsret på billeder og det betyder at du ikke må benytte dem, eller materiale, hvor de indgår i, uden at have fået tilladelse fra, i dette tilfælde producenten. Det er dem, som har bestilt billederne og dem, som har fået brugsret til dem. Og derfor er det også kun dem, der ved, i hvilke sammenhænge de må benyttes i.

Når det er sagt, så er det meget normalt at producenter stiller billeder, reklame materiale, logo m.v. til rådighed for forhandlere og pressen.

Du bør dog altid indhente tilladelse, gerne skriftlig. En tur i retten er bekostelig og ophavsrets loven er meget klar. 

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har se en lille video på YouTube, med Thomas Rosenstand, hvor han snakker om det at bruge andres billeder på sin hjemmeside. Han fortalte at et andet firma, havde brugt nogle af hans billeder, og hvad det endte med at de gjorde.

Men det han siger, er at du ikke skal bruge nogle billeder uden at spørge om lov. Måske er du heldig at du må bruge dem, men det skader ikke at spørge, og så er du på den sikre side.

Thomas siger noget hen af dette - "Du ønsker ikke at stå overfor et amerikansk firma med en god advokat i rykken" hvis jeg husker rigtigt.

.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)