Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for transportomkostninger når Statens satser for rejseomkostninger bruges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er selvstændig it-konsulent og arbejder for tiden i København, mens min bopæl er i Vestjylland. I den forbindelse bruger jeg Statens satser for fradrag for rejseomkostninger (kost og logi), da jeg er midlertidig bosat i København.

Mit spørgsmål er: Kan jeg fradrage transportomkostninger (med tog), når jeg ind imellem rejser tilbage til min bopæl et par gange i måneden? Eller er det ikke tilladt, når nu jeg i forvejen bruger Statens satser for rejseomkostninger?

Mvh. Patrick

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Kristiansen:

I den forbindelse bruger jeg Statens satser for fradrag for rejseomkostninger (kost og logi)

Jeg antager, at når du skriver "rejseomkostninger (kost og logi)", så mener du standardsatserne på 455 kr. og 195 kr. i døgnet. Korrekt?

Patrick Kristiansen:

Mit spørgsmål er: Kan jeg fradrage transportomkostninger (med tog), når jeg ind imellem rejser tilbage til min bopæl et par gange i måneden? Eller er det ikke tilladt, når nu jeg i forvejen bruger Statens satser for rejseomkostninger?

Hvis min antagelse ovenfor er korrekt, så kan du sagtens fradrage dine udgifter til transport med tog frem og tilbage.

Det du kalder rejseomkostninger, indeholder nemlig ikke transport, men udelukkende mad, småfornødenheder og overnatning.

Transport kommer derudover, og der kan du fradrage omkostninger til tog mod billet.

Havde du kørt i bil, så havde du kunnet fradrage efter statens takster for transport, og dermed fradrage 3,67 kr. pr. km., og havde yderligere kunnet fradrage billet til bro eller færge (bemærk dog, der findes særlige regler for momsen i dette tilfælde).

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Jeg antager, at når du skriver "rejseomkostninger (kost og logi)", så mener du standardsatserne på 455 kr. og 195 kr. i døgnet. Korrekt?

Korrekt.

Martin E. Jensen:
Transport kommer derudover, og der kan du fradrage omkostninger til tog mod billet.

Men kan jeg også fradrage transportomkostningerne, når det bare er for at komme hjem til min bopæl et par gange i måneden?

Tak for svarene.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Kristiansen:

Men kan jeg også fradrage transportomkostningerne, når det bare er for at komme hjem til min bopæl et par gange i måneden?

Du skal jo betragte transportomkostningerne som nogle du afholder for at komme fra dit hjem ud til din opgave, og efterfølgende tilbage igen.

Der er altså tale om en rejseomkostning, som du afholder udelukkende grundet din virksomhed.

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dine svar! :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)