Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæld - hvordan afbetaling?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv alle dine lån op på en liste og sorter dem med det laveste lån øverst og så ellers derud. Derefter er det bare om at få indbetalt terminerne hver måned og så forsøge at skaffe flere penge til yderligere afbetaling på gælden - her starter du naturligvis med at få betalt de laveste lån ud, for når de laveste lån er afbetalt, så er der flere penge til betale af på de større lån.

Besøg ellers budgethuset.dk (han er også aktiv Amino-medlem), her kan du både få personligt hjælp og guides til hvordan du nemmest slipper af med din gæld. - Og nej, jeg har ikke aktiver i firmaet..

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hovedparten af de råd du har fået på tråden, er ganske fornuftige og sætter fokus på hvor du skal gribe ind.

Det er korrekt at du bør forsøge at få afviklet de små kreditorer først. For det første reducerer det antallet af kreditorer, og dernæst giver det også en god fornemmelse at få nogen af sagerne fra hånden.

RKI registreringen er selvfølgelig ubehagelig, men du kan også alternativt se den som en hjælp. Den forhindrer dig nemlig i at låne yderligere, og dermed evt forværre situationen.

Du er nødt til at udarbejde et budget for hele familien. Kun derved kan du få et realistisk billede af hvad du kan tilbyde kreditorerne. Hvad enten der bliver tale om en fuld tilbagebetaling eller en akkord.

Har du behov for hjælp/sparring når du tager kampen op, er du velkommen at sende migen PB.
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle for jeres konstruktive bidrag. Jeg kan høre at budgettet er første skridt til vejen frem, så det vil jeg prøve at iværksætte hurtigst muligt. Og så skal skat tilfredsstilles.

Mange tak til jer alle!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Jeg har en situation hvor jeg købte en cafe for ca 11/2 åar tilbage. Jeg har nu mest af alt lyst til at komme ud af cafeen, men der en selvskyldner (tidligere medarbejder/partner) på lejekontrakt.

Jeg har også tilbudt selvskyldner om at betale det indskuld jeg har lagt i cafeen og så kan jeg overdrage cafeen til vedkommende.

Men vedkommende er ikke rigtig kommet med noget konkret accept på min oplæg.

Min tanke var at få en del at beløbet i udbetaling (samlet gæld er ca 150.000) og resten på afbetaling.

Vedkommende ønsker først cafeen overdrages på sit navn, men her har jeg sagt nej, da jeg ønsker en afvikling af gæld først for derefter at overdrage cafe.

En anden mulighed er at jeg kan sælge cafeen men hvordan kan vedkommende eller udlejer sætte en stopper for salg hvis selvskyldner ikke underskriver?

/Imran

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Imran

Umiddelbart tænker jeg, at din situation kræver mere konkret rådgivning, end hvad du ville kunne få af (mere eller mindre) gode råd på et forum.

Men lad mig lige vide om jeg har jeg forstået din situation korrekt.

Du har tilbudt din tidligere medarbejder/partner, at han kan købe dig ud for dit oprindelige indskud, men at han ikke har tiltrådt forslaget. Du har i dit forslag bl.a. tilbudt, at han kan betale en del af købsummen "up front" og resten på et gældsbrev med X antal ydelser.

Du er dog nervøs for at overdrage caféen inden han har betalt dig hele købesummen, er det korrekt forstået?

Udlejer skal generelt altid tiltræde et ejerskifte, men det er oftest blot en formalitet - de fleste udlejere er som regel tilhængere af, at der er en lejer der betaler husleje.

Er din tidligere medarbejder/partner reelt medarbejder, eller har han "bare" underskrevet en selvskyldnerkaution i forbindelse med din overtagelse?

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

se mere her:

www.gaeldshjaelpen.dk

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)