Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du købe en cykel på nettet?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Har fulgt debatten herinde, men det er nu blevet tid til mit første indlæg.

Jeg har en webshop: www.CykeliD.dk 

På denne webshop er det muligt, at købe farverige cykelkomponenter til fixiecykler. Fixiecykler er et nyt fænomen, som er blomstret op i storbyen. Er sikker på, at mange af jer har lagt mærke til disse cykler. Der er fokus på designet, de er meget farverige, og minder af opbygning om en racercykel.

Indtil videre har jeg fokuseret på, at sælge cykelkomponenter. Det betyder, at det kun er entusiaster, som har lidt forstand på cykler, som har været min målgruppe. Men nu kunne jeg godt tænke mig at udvide min målgruppe og sælge færdige cykler til folk, som vil have en komplet fixiecykel, uden at bygge den selv. 

Ambitionen er, at få en konfigurator på www.CykeliD.dk, så folk smart kan designe en personlig cykel, men ovenikøbet få den leveret færdigsamlet. 

Men hvad er jeres vurdering? Er det muligt at sælge cykler på nettet? Frygter, at de fleste mennesker ønsker at prøvekøre deres nye cykel, inden de køber den. 

Jeg har den opfattelse, at de fleste herinde har stor tiltro til nettet, da mange af jer gør brug af det i jeres forretningsliv. Men hvad med andre mennesker, tør de smide 5000-6000 kr. for en cykel i en webshop, de ikke har prøvet?

Glæder mig til at høre om I føler konceptet er bæredygtigt. 

DBH

Frederik

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

JA, der kan sagtens sælges cykler online.

Har tidligere haft 2 cykel-shops som kunder - og de havde begge succes med online salget. Ikke kun reservedele men også "hele" cykler i alle prisklasser. 

Vedr. Fixie Cykler & single speed cykler, så tror jeg der er et meget stort potentiale. Er sikker på, at deres popularitet ikke er toppet endnu og kan umiddelbart kun se www.fixiecykler.dk som også sælger færdige cykler. Så det er da vist bare at sætte i gangBig Smile

 

Johannes 

 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

LinkCentralen.dk:

Nice cykler, du skal være velkommen til at smide dem på CykelCentralen.dk helt gratis for en periode.

Der kan dog være problemer lige pt med oprettelse af ny konto, men så kan jeg oprette en for dig og give dig adgangs kode og pasword til den.

PS. Nogle som kender til nogle billige og pålidelige webhoteller til Drupal ?

Godt at du kunne svare på hans spørgsmål! (Ironi kan forekomme)

Men tilbage til trådstarter: Ja du kan sagtens sælge cykler på nettet! Jeg tror mere folk tænker på hvilken cykel det er samt hvordan hjemmesiden ser ud.. Og når du vil vælge at sælge cykler, som er vildt populære for tiden, så tror jeg faktisk det er lettere for dig - så go for it!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Dannevang:
Er det muligt at sælge cykler på nettet?

Nej.

Køb ren argan olie her

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Frederik Dannevang:
Er det muligt at sælge cykler på nettet?

Nej.

 

joSmile

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt men jeg tror ikke jeg ville købe en cykel online... Eller jo måske men jeg skal ud og teste den først før jeg køber den.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Helleland:

Entrepreneur - Jan:

Frederik Dannevang:
Er det muligt at sælge cykler på nettet?

Nej.

 

joSmile

Nej - ikke hvis man skal købe ordentlige cykler og som passer korrekt til ens anatomi.

Køb ren argan olie her

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Johannes Helleland:

Entrepreneur - Jan:

Frederik Dannevang:
Er det muligt at sælge cykler på nettet?

Nej.

 

joSmile

Nej - ikke hvis man skal købe ordentlige cykler og som passer korrekt til ens anatomi.

Men køberen af denne type cykel tænker nok meget lidt på "ordentlige cykler og som passer korrekt til ens anatomi". Målgruppen er primært unge mænd fra 16 til 40 der tænder på udseendet, designet, kvaliteten og farverne på cyklen og så den korrekt størrelse. Og lur mig om den primære målgruppe ikke også ved helt præcist hvad de gerne vil ha!

Der er mange fysiske cykelbutikker (især i Kbh.) som har disse eller lignende cykler - men det unikke netop ved denne shop, er at man selv vil kunne sammensætte/ designe cyklen med de rigtige farver m.m. Denne mulighed har man ikke altid i de fysiske butikker. Og kan man ydermere spare lidt på købet online, kan det helt sikkert blive en succes imo.

Og vil da blot nævne endnu engang - de 2 cykelshops jeg har hjulpet har og har stadig fint salg af cykler online. De har begge valgt, at koncentrere sig om specifikke områder inden for cykler (racer og cross) - men det er jo netop også tilfældet her.

Johannes

 

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

billige discount cykler kan du sikkert sælge over internet , da folk gerne vil spare penge og bare vil have cykle de ikke gå så meget op i

jo dyrere altså bedre cykler går folk meget op i de passer dog de fleste der har cykle shops og til plus 5000 kroner har de fleste egen butik , dette vil hurtige google søgning dog også sige

google kan dog også sige jo billigere jo større chance de ikke har egen butik , så google siger meget

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

billige discount cykler kan du sikkert sælge over internet , da folk gerne vil spare penge og bare vil have cykle de ikke gå så meget op i

jo dyrere altså bedre cykler går folk meget op i de passer dog de fleste der har cykle shops og til plus 5000 kroner har de fleste egen butik , dette vil hurtige google søgning dog også sige

google kan dog også sige jo billigere jo større chance de ikke har egen butik , så google siger meget

Der er flere cykelshops(*) i DK uden fysiske butik, der vitterligt sælger meget eksklusive cykler online (fra 20.000 til 50.000 kr.). Folk der betaler så meget for en cykel ved 100% præcist hvad de vil have til mindste detalje og derfor er online købet ikke noget problem, såfremt de kan få opfyldt deres ønske. Og igen - trådstarters cykler er niche-cykler til kunder, der ved hvad de vil ha´og her har de muligheden for netop det. Så kan kun tro, at det vil/ kan blive en succes. 

(*)Skal man finde disse cykelshops på Google, skal ens søgning blot være meget specifik. De konkurrerer ikke mod de store cykelkæder, som har AdWords og SEO på søgeord så som; cykel, racercykel, billige cykler, cykler online, mountainbike osv.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)