Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gået i stå, så hurtigt??

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hvis det kun er et par uger du har oplevet fald, så slå en smule koldt vand i blodet.
Hvis jeg har forstået det korrekt, så er det B til C du handler - altså med forbrugere.
Der er rigtig mange inden for B til C som specielt i de sidste 2-3 uger har oplevet at tingene er gået lidt ned af bakke.

Mange af de kunder jeg støder på i detailhandlen og restaurationsbranchen har også pivet over at de i de sidste uger har oplevet endnu et fald i omsætning (hvis man vel og mærke lige ser bort fra den generelle afmatning) - men de fleste af dem som har eksisteret i mere end et par år, siger også at det er det samme mønster de ser hvert år på denne årstid; kunderne lader op til juleindkøbene og derfor er der nogle uger hvor folk generelt mere eller mindre bevidst holder lidt ekstra godt fast i pengene, da de skal brændes af i december.

Så det vil være mit første bud, hvis du ellers ikke har ændret på noget som helst.
Dernæst er det med at få tunet på tingene, så de få kunder som kunne have handle med dig, også vælger at lægge pengene hos dig. Men der er jeg så nok ikke godtnok inde i hvad du sælger, til at kunne rådgive dig korrekt.

/Jesper

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Richard:

Richard:

TT Tekstforfatter:

Richard:

Hej Aminoer..

De sidste uger har været virkelig hårde.. Jeg ved ikke hvorfor og hvordan, men de er gået i stå.. fuldstændig.

Jeg var i en rigtig god stime med salg dagligt og der var knald på, - det var skønt! Men ufatteligt hårdt da jeg også har skolebænken og deltidsjob at tænke på udover.

Nu har jeg været lidt mindre aktiv og salget er næsten gået i stå. Mine analytics daler langsomt nedad og jeg bliver tosset i mit hoved af at tænke på hvorfor.

Hvad kan jeg gøre anderledes for at igen skabe salg og omtale? 

Skal jeg lave andet grafik, mon min nye chat funktion forværre mere end gavner hvis folk ser man er OFFLINE? 

I kender det sikkert selv, man kan ikke andet end at tænke på, "hvorfor?" .. Pludselig ud af ingenting daler det.

Håber nogen har et godt råd eller har kigget og kan se nogle decideret ting der kunne rettes..

Jeg bliver lidt mistænksom, når du skriver, som du gør. Hvorfor blive så febrilsk, fordi du har haft et par få uger, der var mindre gode? Det er ikke særligt lang tid. Der er ligesom noget, der ikke stemmer overens.

Jeg fornemmer, at du måske i virkeligheden er mere frustreret over, at din webshop aldrig rigtig har konverteret, som du forventede? Hvis det er tilfældet, så er det faktisk langt bedre, hvis du melder ærligt ud, for så er det meget nemmere for os andre at give konstruktiv feedback ud fra dine egne konstateringer af, hvad der har virket og ikke virket i den tid, din webshop har eksisteret!

Dbh

Thomas

Hej Thomas!

Hvordan mistænksom? Javist det er kort tid, men shoppen har dog givet salg og omtale på meget kort tid, at det så ikke er til at leve af endnu er jo en anden ting!

Selvom det er kort tid så er det jo stadig noget man tænker over .. også mere end hvad der er værd at bruge tid på. Optimering er vigtigt og derfor søger jeg lidt mere information over hvad der kan optimeres yderligere.

Hej Richard.

Det var ikke ondt ment, jeg undrede mig bare over, at du "reagerer" så stærkt på et par ugers dårligere salg. Det ville jeg ikke bekymre mig så meget over. Sådan er det at være selvstændig. Det går hele tiden op og ned.

Derfor ville jeg bare pointere, at hvis din webshop har haft det svært fra starten af (læs: hele tiden), så er det bedre at skrive det, for så kan vi bedre analysere den ud fra den kendsgerning: Nemlig at vi skal tage alle potentielt negative faktorer med i vores vurdering.

Håber, at det giver mening? :-)

Dbh

Thomas

Yes .. Det giver mening : -) 

Men... Jeg har jo nemlig været 'tilfreds' med hvordan det har konventeret! Når jeg har tænkt over min tid lagt i projektet og hvordan jeg har båret mig ad i div. situationer. 

Jeg blev stolt da jeg lancerede og rettede og så ordrene kom.. Men lige så stolt, lige så skuffet bliver man når der ikke kommer hvad man forventer.

Kan du følge mig? Man er ny iværksætter med masser af blod på tanden, pengepungen er tømt og man har bare lyst til at innovere sin butik og skabe flere kunder, men spørgsmålet er jo bare "hvordan????"

: -)

Bare fortsæt med at give den gas. Skriv gode tekster og lav endvidere al den SEO, du overhovedet kan på din side. Og vær aktiv her på Amino. Fortsæt dit hårde arbejde, så vil jeg bestemt tro, at du nok skal få fortsat succes med siden. Som de siger på engelsk: "Alt godt kommer til den, der venter". Altså den, der er tålmodig :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

  Hvis det kun er et par uger du har oplevet fald, så slå en smule koldt vand i blodet.
Hvis jeg har forstået det korrekt, så er det B til C du handler - altså med forbrugere.
Der er rigtig mange inden for B til C som specielt i de sidste 2-3 uger har oplevet at tingene er gået lidt ned af bakke.

Mange af de kunder jeg støder på i detailhandlen og restaurationsbranchen har også pivet over at de i de sidste uger har oplevet endnu et fald i omsætning (hvis man vel og mærke lige ser bort fra den generelle afmatning) - men de fleste af dem som har eksisteret i mere end et par år, siger også at det er det samme mønster de ser hvert år på denne årstid; kunderne lader op til juleindkøbene og derfor er der nogle uger hvor folk generelt mere eller mindre bevidst holder lidt ekstra godt fast i pengene, da de skal brændes af i december.

Så det vil være mit første bud, hvis du ellers ikke har ændret på noget som helst.
Dernæst er det med at få tunet på tingene, så de få kunder som kunne have handle med dig, også vælger at lægge pengene hos dig. Men der er jeg så nok ikke godtnok inde i hvad du sælger, til at kunne rådgive dig korrekt.

/Jesper

Mange tak for svaret!

Præcis det samme jeg har hørt rundt omkring, krisen kradser. Åbenbart også i e-handel : -(

Det altid rart lige at høre lidt fra andre, så tak for svaret!

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring fra webshops er at salget altid daler fra slut oktober til midt/ slut november. Det er simpelthen blot stilhed før stormen/ julehandlen. December er årets dyreste mdr. og derfor spare/ venter folk gerne i november.

Jeg får mange af de samme spørgsmål fra mine webshops netop nu og når vi så ser på deres Analytics fra de sidste 2-3 år ses helt samme tendens

Men få set på dine Analytics eller få en prof. til det - den kan helt sikkert give gode hints omkring årsag til manglende salg.

Johannes

www.jatilroi.dk

 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Richard:

Jesper Norbøll:

  Hvis det kun er et par uger du har oplevet fald, så slå en smule koldt vand i blodet.
Hvis jeg har forstået det korrekt, så er det B til C du handler - altså med forbrugere.
Der er rigtig mange inden for B til C som specielt i de sidste 2-3 uger har oplevet at tingene er gået lidt ned af bakke.

Mange af de kunder jeg støder på i detailhandlen og restaurationsbranchen har også pivet over at de i de sidste uger har oplevet endnu et fald i omsætning (hvis man vel og mærke lige ser bort fra den generelle afmatning) - men de fleste af dem som har eksisteret i mere end et par år, siger også at det er det samme mønster de ser hvert år på denne årstid; kunderne lader op til juleindkøbene og derfor er der nogle uger hvor folk generelt mere eller mindre bevidst holder lidt ekstra godt fast i pengene, da de skal brændes af i december.

Så det vil være mit første bud, hvis du ellers ikke har ændret på noget som helst.
Dernæst er det med at få tunet på tingene, så de få kunder som kunne have handle med dig, også vælger at lægge pengene hos dig. Men der er jeg så nok ikke godtnok inde i hvad du sælger, til at kunne rådgive dig korrekt.

/Jesper

Mange tak for svaret!

Præcis det samme jeg har hørt rundt omkring, krisen kradser. Åbenbart også i e-handel : -(

Det altid rart lige at høre lidt fra andre, så tak for svaret!

OffTopic:

Jeg skal ikke blande mig i hvad du vil sælge, og hvad du ikke sælger. Så det her er ikke noget facit, men mit eget blik på tingene.

1) Fitness world for nutramino til ret lave priser, så folk der vil købe noget protein pulver køber det nok 50kr billigere end deres fitness center, dog kan du satste på at få solgt barene. da fitness world ikke sælger dem i bulk.

2) Nutramino's proteinpulver har et lavt protein indhold 73-74% kontra bodylabs 80-95%. Yderemere er der flere langgrenede proteiner i bodylabs end der er i nutraminos. Til sidst men ikke mindst, Er et par af nutraminos produkter en forkert label på, så man egentlig ikke ved hvorfor nogle proteiner man får. Det drejer sig blandt andet om XL-serien.

Hvad synes du der taler for nutramino?

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)