Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til USA efter Handelsskolen - Hvad skal man have styr på?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en stor overvejelse om at tage til USA på college, i et halvt år. 

Der er dog mange ting, som jeg ser det, der skal på plads. Jeg har kort undersøgt noget med de organisationer der er, og har set at de kan støtte en med en vis procentdel af ens udgifter. Derudover skulle man selvfølgelig være på SU derovre som man vidst kan søge. 

Der er dog en masse ting jeg ikke har styr på, generelt prisen er jeg meget i tvivl om. Hvis jeg tager afsted skal jeg arbejde et halvt år inden jeg tager afsted. Derudover har jeg fået noget af vide om at man kan søge stipendier og så er jeg blevet oplyst om noget "exchangescholarship" som jeg heller ikke har helt styr på, men de skulle vidst være nemme nok at få. 

Så er der noget som visas, opholdstilladelse, vaccination osv osv. Men er det noget som de forskellige organisationer har styr på?

Generelt, som i kan se, søger jeg en overordnet oversigt over hvad man skal gøre sig klart før man regner med at søge på college i USA.

(derudover kunne jeg da forestille mig at kommende arbejdsgivere ville se det som en god og anderledes ting på cv'et at man havde været i udlandet og studere et halvt år, det må da betyde noget for dem)

Mvh. Jeppe  

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)