Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

”Jamen jeg er DK’s stærkeste på sociale medier og jeg stiller dig et spørgsmål…”

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du og jeg, som er velbevandret i den digitale verden, optræder dagligt på den store scene. Den scene, hvor publikummet er dit netværk og netværks netværk og hvor du har hovedrollen i stykket. Let’s face it. Jeg sidder udelukkende og gør mig umage lige nu fordi jeg ved, at dette indlæg, hvis jeg fortsætter med samme hastighed på tastaturet, meget snart rammer mit netværk. Er du ny i teateret? – så velkommen til, husk at like, kommentere og del mit indlæg for den vej igennem , at betale entre for din plads på første række. Er du en af de loyale gæster i teateret ? Velkommen tilbage, hyggeligt at se dig.. igen.

 

”Nå, tilbage til det med hvorfor jeg gør mig umage lige nu”.

 

I min tid på universitet, kunne du dagligt finde min arm i luften til diverse forelæsninger – jo færre i lokalet der kunne svare, jo større var min motivation for at svare på netop det spørgsmål og omvendt. Det på trods for, at der ikke blev uddelt en mundtlig karakter, da alle eksamener alligevel skulle bestås skrifteligt ved semesterets afslutning og i øvrigt vidste, at mit svar var korrekt. Jeg blev altså hverken klogere eller en karakter rigere af min indsats – men jeg skabte derimod, noget der for mig var langt vigtigere - legitimitet i fællesskabet. Et fællesskab af studerende, som betød, at jeg aldrig sad alene og tilmed havde et afgørende ord når der skulle dannes studiegrupper, spises frokost eller besluttes hvorhenne fredagsøllen skulle drikkes . Læser du dette indlæg er det fordi, at jeg er bevidst om, at du befinder dig i et netværk, der kan hjælpe mig med, at skabe legitimitet i det fællesskab af mennesker , som jeg netop nu skal overbevise om, at jeg besidder Danmarks stærkeste viden inden for området sociale medier og værdiskabelse igennem disse.

 

Hvis jeg er gennemskuet og du derfor godt ved, at den eneste grund til, at jeg lige nu deler min viden er, at jeg skal bruge dig strategisk…. - så er vi nået langt!

 

Tænk strategisk når du som virksomhed skal skabe værdi på sociale medier - ved at agere med social intelligens og kende dine platformes muligheder samt begrænsninger kan du opnå succes. Den største begrænsning på sociale medier og i særdeleshed facebook er, at platformen i sine rammer IKKE kan sælge. Platformen blev skabt og har sin berettigelse grundet et behov. Et behov for mennesker imellem at interagere og danne relationer i en stadig stigende digitaliseret verden. Det er altså et relations opbyggende værktøj.

 

Begrænsningen er hermed overleveret , nu mangler din virksomhed blot social intelligens for at opnå succes.

 

Næste gang du læser noget fra mig, vil min gennemsigtighed være væsentlig mere sløret. Men min strategi vil være det samme – at skabe relationer, som vil sikre mig legitimitet og dermed værdi gennem mennesker. På samme måde skal du tænke din virksomheds næste sociale medie strategi – fyld jeres strategi med social intelligens og tag jer for dælen tiden til at skabe relationer og husk at give jer selv lov til, at gøre ting, der ikke umiddelbart virker oplagte i en salgs situation. Husk blot på mit engagement på universitet - jeres legitimitet skal dog ikke sikres hos mine tidligere studiekammerater, men hos jeres kunder.

 

Psssst. En social medie strategi kan ikke og har aldrig kunnet stå alene. Tænk integreret kommunikation….

 

”Jamen Casper , der findes jo decideret en hel række af virksomheder, som ikke laver andet end at tænke facebook strategi..”???

 

”Godt spottet, prøv at tænk over hvorfor hundredvis af dyrt købte danske facebook sider med en pæn facade ligger uden reelt indhold lige nu og hvis eneste værktøj til vækst i deres fællesskab er, at holde en ”tag, dele og husk at synes godt om-konkurrencen” , hvor præmien er deres nyeste makeup serie , en cykel eller en Ipad2 hvis musikken virkelig spiller og der satses hårdt. Det er ydermere et faktum at 9 ud af 10 privatpersoner ikke kan se meningen med virksomheder på facebook”.

 

I wonder why..

 

Er det simpelthen fordi kunden ikke ønsker en konstruktiv dialog med virksomheden eller simpelthen blot fordi, at vi endnu ikke har oplevet en virksomhed der behersker platformen ???

 

Dette er sagt med alt respekt til de pseudo kommunikatører, som lige nu taler til gå-hjem møder om, hvordan du som virksomhed skal være din egen blogger. Jeg må heller ikke glemme Cirkeline på 19, der er praktikant i en mellemstor dansk virksomhed og lige nu varetager bossens seneste investering, (en pæn facade på facebook + en guide med gode tips). Bossen forventer et afkast af sin investering og Cirkeline følge derfor guidelinjen, hvor i der blandt andet godt står, at hun skal følge ”1 til 3” reglen. ”1 til 3 reglen” er den uskrevne regel om at man som virksomhed må pushe markedsføring ud i hver tredje sætning - så længe man har husket at snakke om andet godt i de to foregående sætninger.

 

Det er altså hverken den lille industri af virksomheder eller Cirkeline, der kan stilles til regnskab for den skepsis sociale medier i øjeblikket møder. De er begrænset af deres manglende evne til at tænke integreret kommunikation og fred være med det.

Hvem skal stilles til ansvar for, at virksomheder i øjeblikket fejler på facebook…?

Se, det er et sundt spørgsmål..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor tror du , at 9 ud af 10 personer ikke ønsker virksomheder på facebook ?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Henningsen:

Hvorfor tror du , at 9 ud af 10 personer ikke ønsker virksomheder på facebook ?

Mener du det du spørger om eller spørger du om hvorfor 9 ud af 10 virksomhedsejere ikke ønsker deres virksomhed på FB?

Iøvrgt glimrende debatindlæg som måske kan kaste lys over nogle holdninger,så håber tråden udvikler sig.

Køb ren argan olie her

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Casper Henningsen:

Hvorfor tror du , at 9 ud af 10 personer ikke ønsker virksomheder på facebook ?

(har selv en firma facebookside, fordi jeg havde set andre have det) !nu taler jeg kun for mig selv. Facebook er for familie og venner. Facebook side skal holdes opdateret for at være interessant. Med hvad? Hvem skal modere og følge med? (jeg har rigeligt at gøre med at holde gang i siden der ligger til grund for Facebook siden)

Har du en løsning? Eller forslag så lytter jeg gerne.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:
Mener du det du spørger om eller spørger du om hvorfor 9 ud af 10 virksomhedsejere ikke ønsker deres virksomhed på FB?
Jeg mener hvorfor 9 ud af 10 privat personer netop nu ikke kan se meningen med virksomhedernes tilstedeværelse på facebook ?

Entrepreneur - Jan:
Iøvrgt glimrende debatindlæg som måske kan kaste lys over nogle holdninger,så håber tråden udvikler sig.

Tak , det håber jeg virkelig også. Jeg har selvfølgelig selv en stærk ide om hvor ansvaret skal fndes, men vil gerne vente lidt med mit indspark til debatten er igang. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:
Har du en løsning?

Det er helt sikkert en situation mange iværksætter og virksomhedere kan nikke genkendende til.

Det er et spørgsmål om at tænke overordnet og strategisk Per og om hvor mange ressourcer man vil putte ind i facebook side. 

Det bedste råd, som jeg give dig vil være at lukke din side ned og vente til du har tiden og tænkt facebook ind i en overordnet, integreret kommunikations-strategi.

Alternativt kan du starte med at beslutte et mål for siden, som er mere gennemtænkt end "fordi andre havde det". Det kunne være at klare alt kunde support og spørgsmål til din virksomhed og tænke det ind, som et led i din allerede eksisterende kommunikation. Så i stedet for den meget tekst tunge og kompliceret ( i mine øjne) support side du har, så brug 3-4 linjer på at skabe forståelse for, hvorfor du varetager det fleste spørgsmål og kundesupport via facebook og henvis dem til siden via et fint link.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Henningsen:
Så i stedet for den meget tekst tunge og kompliceret ( i mine øjne) support side du har, så brug 3-4 linjer på at skabe forståelse for, hvorfor du varetager det fleste spørgsmål og kundesupport via facebook og henvis dem til siden via et fint link.

Mener du at jeg skal lægge min kundesupport ud på min Facebook side - og hvis det er korrekt forstået - hvorfor? og nu ikke for at se hullerne i osten - men hvordan skal jeg håndtere 4 sprog (måske flere) - jeg kan bare ikke lige forstå fordelen / mulighederne ?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Henningsen:
Jeg mener hvorfor 9 ud af 10 privat personer netop nu ikke kan se meningen med virksomhedernes tilstedeværelse på facebook ?

Nu ved jeg ikke om det er en lokal (DK) anskuelse eller holdning i almindelighed (global). Men kan det ikke tænkes, at det kan deles op i flere kategorier?

1. Man ønsker ikke at se virksomheder på FB, fordi man mener det er et medie som man bruger i sin privatsfære.

2. Kan holdningen skyldes at det er fordi at virksomhedernes agerne på de sociale medier i almindelighed er uinteressant - og næppe noget der interesserer en?

3. Kunne det være at man som virksomhed skal opbygge FB strategien meget nøje, og følge en f.eks. tretrinsraket - 1. Konkurrencer/sjove tiltag  - 2. Nyheder events der involverer brugere? (+ nr.) og 3. Den direkte samhørighed mellem kunde og virksomhed skal vedligeholdes...

Grunden til at jeg f.eks. ikke er stærk i FB regi, er nok mere at jeg mener der skal være en veltilrettelagt markedsføringsplan før det aktiverres og samtidig skal der være en politik omkring hvad er det man vil, og hvad vil man opnå, for hvem siger at virksomheden ikke bare er bedst tjent med blot at have en fanside med løbende konkurrencer?

 

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

de fleste iværksættere drøm er at flytte sin trafik fra facebook at alt forgår egen side kommentar skriver løs om godt derved får du mere social ud ad det de fleste glemmer social vigtigt men faktiske er din side et social sted og det er der de ender i sideste ende sats på egen side er det vigtigste og meste afgørende i at vinde hele kampem om fleste kunder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Henningsen:

Per Krabbe:
Har du en løsning?

Det er helt sikkert en situation mange iværksætter og virksomhedere kan nikke genkendende til.

Det er et spørgsmål om at tænke overordnet og strategisk Per og om hvor mange ressourcer man vil putte ind i facebook side. 

Det bedste råd, som jeg give dig vil være at lukke din side ned og vente til du har tiden og tænkt facebook ind i en overordnet, integreret kommunikations-strategi.

Alternativt kan du starte med at beslutte et mål for siden, som er mere gennemtænkt end "fordi andre havde det". Det kunne være at klare alt kunde support og spørgsmål til din virksomhed og tænke det ind, som et led i din allerede eksisterende kommunikation. Så i stedet for den meget tekst tunge og kompliceret ( i mine øjne) support side du har, så brug 3-4 linjer på at skabe forståelse for, hvorfor du varetager det fleste spørgsmål og kundesupport via facebook og henvis dem til siden via et fint link.

Ok kan se mine tanker ikke er helt ved siden af din holdning, talte lige i telefon ellers havde vi postet samtidg..interessant..

 

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)