Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stor Hjælp til forskudsopgørelse/rater

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg sidder lidt med is i maven fordi at i går fik jeg lige et brev fra skat, og der lå en forskudsopgørelse for 2012, plus en masse "DEJLIGE" girokort som er b-skat som jeg skal betale i rater.

Men jeg er helt rundt på gulvet for jeg er nyopstartet og jeg har slet slet ikke råd til og betale de rater, det er 2200kr om måneden :( 

Gik så ind i min skattemappe og gik ind under ændring af forskudsopgørelse.

Og der under den der rubrik hvor man indtaster ens forventet indkomst der stod der som fortrykt 100.000 kr.

Og det er nu ikke fordi jeg ikke er optimistisk med min webshop ,men jeg regner slet ikke med og omsætte for så meget. 

Men når der nu står fortrykt, så kan det vel ikke passe at jeg ikke har mulighed for at gå ind og ændre det kan det ? Har jo også først lige fået mail for et par uger siden fra skat om at ens forskudsopgørelse var klar, men vidst man har ændringer skal de så bare ikke laves inden året er omme ? 

Men har så under rubrikken 2012 skrevet det jeg regner med og omsætte, og selve forskudsopgørelsen er ændret, men mit spørgsmål er så skal jeg stadigvæk betale de rater ???

Eller er det bare fordi at skat har fortrykt noget og så sendt det ud ? 

Håber nogle kan hjælpe en fortvivlet nystarter.

God søndag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Gå ind og ændre det til forventet indkomst.

Herefter får du forskudsopgørelse/girokort.

 

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep helt som Peter skriver, du får bare her lidt mere hvis du ikke er vant til at ændre forskudsopgørelsen.

Du logger på www.skat.dk med din NemID og ude i venstre side i tast selv menuen som øverste punkt har du "ændre forskudsopgørelsen"

Klik på det - så får du valget mellem at ændre den for resten af 2011 eller det du skal - ændre den for 2012. Klik på den link og din forskudsopgørelse viser sig. Nu kan du vælge at skrive et andet beløb end 100.000 kr - så lille du vil, men så skal du huske at ændre når du begynder at tjene penge, for ellers får du jo et skatteproblem til slut.

Når du har rettet går du ned i bunden og kan nu vælge VIS konsekvens - og så GODKEND og så er den klaret og du får nye B-skattekort 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går selv i iværksætter tanker, ved siden af mit normale arbejde, og følger med i alle de gode tråde der er her :-)

Nu ved jeg ikke hvor meget man kommer til at betale i b-skat på de månedlige rater ( i%), men er det forkert  på sin forskudsopgørelse, at angive en anelse for lidt ?

Eksempelvis en freelance fotograf, som reelt ikke rigtig kan bedømme, hvor meget arbejde man kan få i en given måned. Man har f.eks  angivet, at man forventer at have et salg for 5000 kr i februar,  og udgift for 1000, altså et resultat på 4000 kr, som der skal betales skat af. Her kunne forestille mig, at man indbetale 50% til skat, altså 2000 kr, og de resterende 2000 kr til sig selv .

Næste måned, er det måske 10000 man har i overskud, og betaler med det samme de 5000 til skat, og resten til sig selv. Er det forkert, groft sat, at betale de 50% i skat med det samme, uanset størelsen af ens indtægt ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

B skat er ikke en % som gør at du betaler xx% af din indtægt. Den beregnes efter hvad du tjener hele året i dit forskud. Den vil så hvis du tjener 200.000 kr f.eks være 60.000 kr i skat delt i 10 rater om året - og det vil være 6000 kr per rate  uanset om du så tjener 2.000 kr en måned eller 160.000 kr på en måned. Du har kun de 10 rater af 6.000 at betale - men det hele reguleres jo til slut med ekstra skat eller skat retur til følge, og du har pligt at PRØVE at anslå din indtægt så godt du kan.

Jeg tror jeg ved hvad du vil. Du vil sikre dig, at du ikke betaler mere i skat grundet forskud af b-indkomst - end du tjener og der NEJ det er ikke forkert at sætte det lidt i underkanten. Det kan være helt fornuftigt men det giver restskat når året er omme, hvis du ikke regelmæssigt så går ind og ændrer forskud til en ny forventet indtægt og skriver ind i samme hvad du har tjent og betalt i skat frem til ændringen (B skat bør de dog kende)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du kan selvfølgelig også vente til sidst på året(såfremt der er restskat)og så indbetale denne senest

31.12.

Dette vil ikke udløse renter.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)