Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger nybegynder råd til installation af Joomla templates

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Først skal de siges at dette er første gang jeg bevæger mig ud i at skulle lave min egen hjemmeside, så jeg har intet kendskab til kodning eller lign.

Jeg skal have lavet et site der skal fungere som et produktgalleri og jeg har besluttet at bruge Joomla  til dette. 
Når jeg prøver at installere forskellige templates, så ligner det aldrig det som man ser i demo'en.. der mangler forskellige effekter, billeder og menuer på forsiden osv. Hvordan kan dette være? 

Jeg har prøvet at få dette til at fungere http://www.bestofjoomla.com/component/option,com_bestoftemplate/task,detail/Itemid,46/id,4233/ 

Men efter at have installeret det, ser det sådan her ud www.baggården.dk

Hvad gør jeg forkert, eller hvad mangler jeg at gøre udover at installere det?

Håber der er en venlig Joomla ekspert der kan hjælpe en forvirret nybegynder ;)


Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 77
Fra  atriumWeb ApS Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Med stor sandsynlighed har du ikke gjort noget forkert.

Det er sådan med Joomla at du først installer temaet og derefter bygger du der op.

Under "Udvidelser" -> "Moduler" kan du tilføje en masse funktioner til din side.

Du kan også være heldig at der hvor du har fundet temaet, er det en pakke med sample indhold. Hvis du bruger den frem for en tom Joomla og et tema, starter du ud med en masse indhold som du så kan arbejde med.

Men jeg vil sige at du nok skal starte med at sen en masse video. Der findes et hav af gode video guide til at komme i gang på.

God arbejdslyst.

- Martin

atriumWeb ApS - Webbureau Århus

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smallbridge et joomla template er det som styrer udseendet på en side , inholdet skal man selv fylde på ...
Nogle template udbydere tilbyder dog det som de kalder en quickstart pakke , hvor en side så vil se ud som deres demo side ... men ikke alle gør det på den måde

Håber det kunne kaste lidt lys over tingene for dig ...

Skulle du have brug for lidt råd eller sparring er du velkommen til at smide mig en mail på claus@nielsen.in.th

Claus

Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så forstår jeg bedre:) Tak for svarene begge to.

Hvis jeg løber ind i flere problemer/spørgsmål, så vil jeg helt sikkert benytte mig af dit tilbud Claus!:) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)