i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "PR, pressehåndtering & pressemeddelelser "

Top 10 på "Danmarks Bedste Arbejdspladser®", Great place to work – og hvad så?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Amino-karma 166
Fra København
Tilmeldt 22. sep 11
Indlæg ialt: 29

Skrevet 16-11-2011 kl. 17:27
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 2 personer

Jeg læste for ikke ret længe siden at mcDonalds var kåret til arbejdspladsen med de mest tilfredse medarbejdere I DK. På en 3. Plads kommer Tivoli, og der er andre firmaer derned af. Det første som slog mig ved den kåring var; hvad er Great place to Work for noget, og det gik hurtigt op for mig at det jo som så mange andre foretagner er en privat virksomhed… hmm… Men hvad så med de firmaer som ikke køber sig til at være med I sammenligningen af Danmarks bedste arbejdspladser?

Great place to work påkalder sig tilsyneladende eneretten til at udråbe Danmarks Bedste Arbejdspladser ved at trademarke titlen:

http://greatplacetowork.dk/index.php - hvordan kan man uddele den titel når man ikke undersøger alle virksomheder I DK.?

Det korte af det lange er, at jeg syntes det virker lidt lummert at listen ikke er andet end en top 10 af firmaets kunder. Det er I den grad subjektivt, og I forlængelse af den betragtning kan jeg ikke lade være med at føle at det faktisk har den modsatte effekt.

Det virker som om virksomhederne som deltager I de her undersøgelser, er dem som har behov for at forbedre deres image som arbejdsgivere, få lidt omtale omkring hvor dygtige de er, hvor de virksomheder som undlader at deltage, måske I virkeligheden er dem som klarer sig bedst. Hvis det passer så fortæller kåringen os at mcDonalds, er det bedste sted at arbejde, ud af de arbejdspladser som I 2011 havde behov for at blive omtalt som “Danmarks bedste, eller næsten bedste Arbejdsplads” for at forbedre deres image som arbejdsgivere!? Det er I bedste fald en middelmådig titel, ik bidrager med andet end tom luft.

I min forstand kan ledelsen lige så godt udråbe sig selv til verdens bedste arbejdsplads, som de kan få et firma til at dele spørgeskemaer ud, for derefter at sige det samme! Man vil jo aldrig få et dårligt resultat I sådan en undersøgelse her. Folk kan jo bare sige op hvis de er så utilfrerdse!… Og er den her slags undersøgelser så noget værd overhovedet, og hvad skal vi bruge dem til?

- Simon

Amino-karma 3.269
Fra Nærum
Tilmeldt 13. jul 09
Indlæg ialt: 824

Maelstrom
Skrevet 16-11-2011 kl. 17:40

Det er 100% annonymt at udfylde spørgeskemaerne. Hvorfor skulle medarbejderne ikke svare som de har lyst? Dårlig rating = måske ofrer ledelsen flere penge på de ansatte? Synes ikke der er så stort encitament fra medarbejdernes side til ikke, at være ærlig. Netop en måde at give ledelsen sin mening til kende.

Amino-karma 64.628
Fra KOKKEDAL
Tilmeldt 6. jun 08
Indlæg ialt: 15.358

Mikael christiansen
Fra Poledanser
Skrevet 16-11-2011 kl. 17:55

Mon ikke der større chance ved større virksomheder flere udfylder et spørgeskema og vis lille virksomhed hvor 20 er udfylder 3 den ved større er der flere derved et større grundlag til bedømme om god eller dårlige i toppen da få kan give et forkert indtryk jo flere der deltager jo større chance for det er et valid resultatet i den undersøgelse 

min udvikling poledanser her  knokler der ud ad da dette års dm pole dans er vigtigt for mig 

Amino-karma 166
Fra København
Tilmeldt 22. sep 11

Simon
Skrevet 16-11-2011 kl. 18:07

Medarbejder siger forhåbetlig deres mening.

Men man kan i pricippet blive DK bedste arbejdsplads med en tilfredshedsprocent på 50%, såfremt ingen andre virksomheder tilmeldt scorer højere end dig. Det er et hypotetisk spørgsmål. Men det er en misvisende test, og titlen Danmarks bedste arbejdsplads falmer når man ser på baggrunden for undersøgelsen. 

Det ligner et PR stunt mere end noget andet. -

Amino-karma 3.269
Fra Nærum
Tilmeldt 13. jul 09

Maelstrom
Skrevet 16-11-2011 kl. 18:19

Hvorfra ved du at det koster noget? Hvad koster det at tilmelde sin virksomhed?

Amino-karma 166
Fra København
Tilmeldt 22. sep 11

Simon
Skrevet 16-11-2011 kl. 18:28

Maelstrom:
Hvorfra ved du at det koster noget? Hvad koster det at tilmelde sin virksomhed?

Jeg har ingen anelse om hvad det koster. De giver sikkert et tilbud afhængig af antal medarbejdere mv... Det skal jeg ikke kunne sige. Det er helt sikkert ikke gratis. 

mvh. Simon

Amino-karma 7.733
Tilmeldt 27. dec 09
Indlæg ialt: 2.006
flag
Michael_N
Skrevet 17-11-2011 kl. 00:46

http://greatplacetowork.dk/best/deltagelse.php 

Der ska være over 50 ansatte

Det lader til at det ikke koster noget at deltage,  og man får en simpel raport vdr virksomheden.

Vill man have mere uddybet så ska man betale for det 

Amino-karma 3.269
Fra Nærum
Tilmeldt 13. jul 09

Maelstrom
Skrevet 17-11-2011 kl. 12:45

Så alle kan deltage og vinde uden at ligge kroner i kassen? Det er vel fair nok?

Dermed kan man vel også antage at kåringerne er reelle nok.

Amino-karma 166
Fra København
Tilmeldt 22. sep 11

Simon
Skrevet 18-11-2011 kl. 08:41

Jo den her nye viden er helt sikkert en retfærdiggørelse af selvskabets undersøgelser. 

Jeg mener nu stadig at deres kåring intet har at gøre med Danmarks Bedste Arbejdsplads, alene på den baggrund at det ikke er alle arbejdspladser i DK som deltager. Så jeg vil mene det er noget man tilmelder sig for man gerne vil hyldes med titlen "Danmarks Bedste Arbejdsplads", og ikke fordi man nødvendigvis ER danmarks bedste arbejdsplads. 

Den bedste arbejdsplads - men i forhold til hvad? Pointen er at forholde sig kristisk, og stille spørgsmål. 

Desuden mener jeg en god arbejdsplads i største grad afhænger meningen med arbejdet, og kollegerne. Rammer og forhold til ledelsen er mindre vigtigt.

- Det kan man jo være enig eller uening i. Jeg giver bare ikke meget for sådan en titel...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af: