Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ergonomiske kontorstole?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

God onsdag til alle Amino´er :)

For 2 måneder siden opretterede jeg denne tråd http://www.amino.dk/forums/t/137184.aspx og spurgte til folks mening om en nichewebshop med kontorstole. Siden da har jeg arbejdet en del videre med ideen, og er nået frem til at hvis det er noget man skal satse på, så skal det være mere specielt / unikt.

Jeg er derfor utrolig glad for den nyeste mulighed: Vi er blevet tilbudt agenturet på en ny type ergonomiske kontorstole udviklet i Korea. Firmaet hedder HaraTech og de har et patenteret sidde-system, der gør stolene ret unikke, bl.a. ved at de mindsker belastningen.

Er der nogen der forhandler kontormøbler, som vil hjælpe med lidt feedback på dels selve stolen, men også mulighederne for at sælge engros, kontakt til forhandlere osv?

Herudover er jeg selvfølgelig interesseret i generelle råd, ideer, kritik og meninger.

Tak :)

Hilsen Morten

 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, fedt :)

Jeg kiggede selv på haratechs hjemmeside for ikke mange måneder siden og tænkte de så smarte ud, dog droppede jeg ideen fordi kontormøbel markedet er HÅRDT presset.
Det er en branche som bliver ramt hårdt af kriser fordi firmaer hurtigt vælger lige at vente 1-2 år mere før de skifter et bord/stol ud.

Så det bedste råd jeg har er at du skal ud og lave en del canvas salg, tage på messer og ikke mindst prøve at få noget presse på om hvorfor haratech stole er de bedste i verden - men det er nok nogenlunde samme model i de fleste b2b brancher  

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

De ser lækre ud. 

Hvis forhandlere kan tjene betydelig mere og opnå en større avance end dem de har i dag, fra enten Rabami eller HÄG, så kan man komme ind i varmen.  De stole ser for gode ud til Biva Wink  

Men kontorbranchen er der blevet ryddet grundigt op i de sidste 4 år. ( bare se CJC-gruppen som blev til Scanoffice og senere lukkede endnu flere afdelinger.)

 

mvh.

Michael

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Janus Lindau:

Haha, fedt :)

Jeg kiggede selv på haratechs hjemmeside for ikke mange måneder siden og tænkte de så smarte ud, dog droppede jeg ideen fordi kontormøbel markedet er HÅRDT presset.
Det er en branche som bliver ramt hårdt af kriser fordi firmaer hurtigt vælger lige at vente 1-2 år mere før de skifter et bord/stol ud.

Så det bedste råd jeg har er at du skal ud og lave en del canvas salg, tage på messer og ikke mindst prøve at få noget presse på om hvorfor haratech stole er de bedste i verden - men det er nok nogenlunde samme model i de fleste b2b brancher  

Hej Janus

Gjorder du dig andre tanker mht. markedsføring, kommunikation, salgskanaler etc? Jeg har selv gjort nogle tanker om både hvorvidt fordelene skulle kommunikeres samt pr osv.

Umiddelbart er der 2 muligheder:

1) Online salg. Svært, for der er ingen troværdighed, og det er et nyt produkt som ser lidt mærkeligt ud, og så kan det være svært at overbevise folk om at det er verdens bedste stol.

Avancen er så til gengæld en del bedre, og noget af nervøsiteten kan måske imødekommes ved at tilbyde gratis prøvestol....

2) Decideret engrossalg. Salg gennem forhandlere, evt. ved at starte med kommisionssalg. Nok en svær indfaldsvinkel, men på sigt en god salgsstrategi....

Har du gjort dig andre tanker, så send gerne en pm :)

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Pausgaard:
De stole ser for gode ud til Biva Wink  

Nej det er ikke BIVA møbler :)

Ja avancen skal selvfølgelig være i orden. Jeg har i andre tråde læst at avancen i branchen normalt er x1,8-2. er det korrekt?

Så indkøb er 1000x moms og salgspris er 2000inkl moms?

Hilsen Morten

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er nogenlunde avance til webshops, men ikke for butikker med større omkostninger. En del kontorleverandører giver store rabataftaler hos f.eks. kommune og offentlige instanster.

Så du er velkommen til at sende en PM, for nærmere svar. Det  vil ikke være rimeligt at ligge avnance ud herpå, og slet ikke når du skal lave super Amino-tilbud i næste uge

 

mvh.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Herudover er jeg selvfølgelig interesseret i generelle råd, ideer, kritik og meninger.

En idé kunne være at få en eller to stole hjem og få nogle ergoterapueter (eller hvad sådan nogle nu hedder) til at teste dem mod hvad der ellers er tilgængeligt på markedet, så du har noget faktuelt at markedsføre dem på. Som supplement kan du få sådan en som Chris Mcdonald til at være frontfigur på markedsføringen, så folk med det samme har en reference de kender at koble sammen med stolen.

MVH

Thomas

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Michael

Amino-tilbud??? Ja selvfølgelig - skal jeg skrive dig på listen til den første ordre?? Smile

Thomas Bang Petersen:

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Herudover er jeg selvfølgelig interesseret i generelle råd, ideer, kritik og meninger.

En idé kunne være at få en eller to stole hjem og få nogle ergoterapueter (eller hvad sådan nogle nu hedder) til at teste dem mod hvad der ellers er tilgængeligt på markedet, så du har noget faktuelt at markedsføre dem på. Som supplement kan du få sådan en som Chris Mcdonald til at være frontfigur på markedsføringen, så folk med det samme har en reference de kender at koble sammen med stolen.

MVH

Thomas

Jo jeg skal da helt sikkert have et par prøver hjem. Lige nu har jeg endda også et par der er interesseret i at købe en stol, som jeg tager med hjem til dem og sælger til en unik pris for at få noget feedback...

Nu tror jeg ikke Chris er så let (læs: billig) at få fat på, men ideen er helt sikkert god.

Der er allerede lavet en række tekniske tests, der viser fordelene, men der er helt sikkert en enorm god reference i en udtalelse fra en ergoterapeut. De kunne jo også ligeledes være en salgskanal.....

Har du andre ideer, så kom gerne med dem :)

Hilsen Morten

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  UpCopenhagen 2ndhand Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder selv og pynser på at opstarte en slags portal/indkøbscentral med ergonomiske kontormøbler (www.sidbedre.dk). Måske kan vi lave et samarbejde, på et tidspunkt. Dog er ideen stadig på tegnebrættet. Men der var præcis med tanke på, at stolene skulle udlånes i en prøveperiode. Yes

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mia:

Sidder selv og pynser på at opstarte en slags portal/indkøbscentral med ergonomiske kontormøbler (www.sidbedre.dk). Måske kan vi lave et samarbejde, på et tidspunkt. Dog er ideen stadig på tegnebrættet. Men der var præcis med tanke på, at stolene skulle udlånes i en prøveperiode. Yes

Hej Mia

Helt sikkert - hiv endelig fat i mig når du er klar til at gå videre.

Ideen med at udlåne kontorstole er ikke ny på nogen måde. Det er der mange andre aktører der gør allerede, men det kan være med til at fjerne noget af usikkerheden hvis man skal sælge online. Risikoen er selvfølgelig at fragten bliver for stor en udgift, men det må man jo prøve at regne på og forsøge sig med.

Hilsen Morten

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)