Hej.
Jeg har d. 31-10-2011 købt mig en bærbar computer.
Her til aften tændte jeg computeren og tændte for strømstikket, efter ca. 1 time, opdagede jeg at den ikke opladede mere, jeg kiggede så efter og fandt ud af at opladeren allerede ikke virke, den har bare lagt på gulvet uden jeg eller nogen andre har rørt ved den :( Mit spørgsmål er så: Kan jeg ikke bare gå ud til Ekspert og nærmest smide den i hovedet på dem, og har krav på at få et nyt et gratis? Er ikke så bekendt med loven omkring det, så vil lige være sikker :)
|
Hej!
"ærgeligt" den ikke gik i stykker et par dage før, når det nu skulle være. De fleste butikker har efterhånden 14 dages returret. Men når den er så ny som den er, burde du uden de store problemer kunne gå ned i butikken med din computer og kvittering og få dem til at give dig et nyt strømstik.
Tror som sådan ikke købeloven siger noget om hvorvidt de kan give dig en ny. Det kommer an på hvor længe butikken har returret, garanti/reklamationsret.
Men de fleste butikker/stortset alle har mindst 1 års garanti, så det burde være nemt at få dem til at give dig et nyt :)
Mvh.
Morten Sørensen