Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købsloven.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Jeg har d. 31-10-2011 købt mig en bærbar computer.

 

Her til aften tændte jeg computeren og tændte for strømstikket, efter ca. 1 time, opdagede jeg at den ikke opladede mere, jeg kiggede så efter og fandt ud af at opladeren allerede ikke virke, den har bare lagt på gulvet uden jeg eller nogen andre har rørt ved den :(

Mit spørgsmål er så: Kan jeg ikke bare gå ud til Ekspert og nærmest smide den i hovedet på dem, og har krav på at få et nyt et gratis?

Er ikke så bekendt med loven omkring det, så vil lige være sikker :)

 

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

"ærgeligt" den ikke gik i stykker et par dage før, når det nu skulle være. De fleste butikker har efterhånden 14 dages returret. Men når den er så ny som den er, burde du uden de store problemer kunne gå ned i butikken med din computer og kvittering og få dem til at give dig et nyt strømstik.

Tror som sådan ikke købeloven siger noget om hvorvidt de kan give dig en ny. Det kommer an på hvor længe butikken har returret, garanti/reklamationsret.

Men de fleste butikker/stortset alle har mindst 1 års garanti, så det burde være nemt at få dem til at give dig et nyt :)

Mvh.

Morten Sørensen

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det er privat køb er din under købeloven eller ikke.

indenfor de første 6 mdr. kan du have krav på ombytning med det samme. men butikken kan sende den til en ekspert hvis de ikke kan tjekke den. det kan jo være en kortslutning i computeren der har fået laderen til at gå i stykker. eller du har overbelastet ac adapter pga den har sidet i lader uden at være tilsluttet computer.

du skal have svar indenfor kort tid.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)