Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har en drøm om og skabe nyt liv, men kan min webshop klare det???

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Når nu Steff var så venlig at linke til min blog, blev jeg opmærksom på diskussionen. Den er helt på sin plads og der er lutter gode overvejelser - som content marketing mand tager jeg hatten af for din ambition, Bendtsen.

Vinglas.... hmm.... er det spændende nok til at folk gider læse om det og se videoer om hvorfor et portvinsglas er større end et snapseglas? Næppe. Du overvejer desuden om emnet er for spinkelt - til at trække et solidt publikum: ja, men til at ranke på niche indhold på søgemaskiner: nej, absolut ikke. Det gør bare arbejdet for at ranke godt på udvalgte keywords lettere (formoder jeg - har ikke undersøgt konkurrencen).

David Meerman Scott har en fedt statement. Han siger: Nobody cares about your product. Lad det være dit udgangspunkt og tænk i steder over hvilke typer kunder du gerne vil tiltrække og hvad deres behov er. Jo, du skal snakke om vinglas på dele af din hjemmeside, men læg hovedfokus der, hvor du kan hjælpe kunderne og byg dit indhold op om det. Måske er det på vindelen, men du kan også sætte ind et andet sted.

Sig til hvis du skal ha et skub i den rigtige retning, Bendtsen.

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Fra København N
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

@Joachim: Ideen med David Meermans Scotts statement er jo ikke, at man skal promovere ting, der ikke er ens produkt. Statementet handler jo om, at ingen bekymrer sig om dit produkt, men at alle bekymrer sig om sig selv, og hvordan dit produkt kan få dem til at være, føle og se ud. 

Man kan sagtens lave en hjemmeside om vin, men hvis ikke den på en eller anden måde handler om de vinglas man sælger - hvordan de påvirker oplevelsen, hvilken identitet de giver vindrikkeren osv - så ender man med at folk går ud og køber vin og drikker dem af deres gode gamle vinglas. Og det var jo ikke lige meningen, når det nu er vinglas man lever af at sælge. 

David Meerman Scott-eleverne Darmesh Shah og Brian Halligan skriver om, at man skal være en 'base' for sin branche. Hvis man er det sted, folk kommer hen, når de skal bruge viden om et emne, er der en god chance for, at man også render med salget. Det kan amino nok tale med om. 

Jeg er så enig i, at det ikke passer helt perfekt på den konkrete situation, hvor trådstarter blot sælger et enkelt fabrikat. 

jakobhorn.dk/ - Inspiration til kommunikation og marketing for små virksomheder og organisationer.

Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jakob Ang DM Scott: Vi er enige, men måske udtrykte jeg mig ikke klart nok. Mener bestemt ikke man skal ud i at snakke udenom bare fordi et relateret produkt til det man sælger er mere sexet. Vinglas bør stadig være omdrejningspunktet, men det bliver for tørt at fortælle om de bliver fremstillet, hvorfor stilkene er længere på rødvinsglas, osv.

Det handler om at sætte sig i kundens sted. Hvis du er restauratør går der måske år imellem du køber en ny type vinglas. For private går der endnu længere imellem. Hjælp kunden på vej: lav guider til hvordan man vælger det rigtige glas, hvordan man vedligeholder og opbevarer glassene... Den slags indhold giver både mere tillid på sitet og forhåbentligt også mere indgående trafik fra Google, hvis optimeringen er i orden.

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej bendtsen

Jeg ville sprøge mine brugere. hvem skulle ellers kunne svare bedre?
Lav en kort opsumering og lav en afstemning, så kan du se hvad de syntes samt hvad der er flertal for. Det burde kunne fås til din template.

Mht implementering af video i en webshop så er der somregel altid nogle redigerbar felter. Her kan du jo kode hvad der nu skal ind på siden. Kan du ikke kode, kan du som regel betale dig fra det som en extention for relativt fornuftige penge.
Må man spørge hvilken tempalte du benytter?

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Tak for jeres input, men tror det hele er ved at løbe af sporet.
Vores webshop med vinglas køre som sådan fint og har rimelig pæne placeringer på Google. Så mit mål er ikke alene og få optimeret og skabt mersalg på den side.

Jeg ønsker og lave et helt nyt univers indenfor vinens verden, altså hvor information og nyheder indenfor vinens verden vil være første prioritet.

Men så er spørgsmålet hvordan jeg så kunne få lidt synergi ud af det nye site i forhold til vores eksisterende webshop.

Gør jeg dette bedst ved og holde det adskilt eller kan jeg på en måde integrere webshoppen på det nye site, da der også er flere ting man skal kunne købe via selve informations sitet. Så jeg skal på en eller anden måde have tilknyttet noget shop halløj til det nye site.

Håber i kan følge mig, men har bestemt taget mange af de guldkorn i har skrevet med mig

Go aften

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Andreas

ScanNet template

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen

Jeg kan sagtens se din idé. At salgsoptimere er det der rykker din webshop fra amatørshop til professionel shop og til en shop der giver seriøs indtjening. Jeg kender ret godt til det at "sælge" over en webshop og kan da kun give dig ros for at ville have mere skub i butikken.

Når du har en ScanNet tempalte, er det jo lidt op til ScanNet hvordan shoppen skal være. Ved ikke om du overhoved har nogen mulighed for at rode i deres koder (det tror jeg er lukket land).

Altså energien og trafikken på din shop giver jo bestemt også en bedre palcering på google. Men husk nu det at optimere er der folk der bruger MANGE tinger på hver dag.

God dag

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte lige på noget, har du ud over det en andelse om hvem den målgruppe og de personer der rent faktisk kommer på hjemmesiden? - og hvem havde du tænkt dig den var henvendt til?

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej andreas

Umiddelbart vil målgruppen være den samme som min webshop - så alle mellem 18-80 år som blot har en lille og stor viden eller spirrende lyst til viden indenfor vinens verden.

Men igen, jeg laver ikke denne side for at optimere mit salg på min shop - dog vil jeg gerne have bedst mulig synergi, nu hvor der er nogle ting der kommer til at kryde over hinanden.

Med tiden, forhåbentlig snart så skal jeg også have set på mit webshop setup, og muligvis også udbyder, så det hele bliver lidt mere fleksibelt - synes efterhånden den template hænger lidt efter :)

Bendtsen

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:
Men så er spørgsmålet hvordan jeg så kunne få lidt synergi ud af det nye site i forhold til vores eksisterende webshop.

Om der kan skabes synergi er jeg sikker på. Eksempelvis havde vinforum.dk i sine velmagtsdage et stort salg af vinreoler -  Salget skete via en tilknyttet webshop.

At lave et forum om vin er en spændende tanke, men med tanke på eksisterende fora mv. bliver det et langt sejt træk, hvor det efter min opfattelse vil ligge adskillige års arbejde at få en rentabel forretning ud af det.

Men det vil glæde mig at du gør mine ord til skamme.Big Smile

/Henrik

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)