Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har en drøm om og skabe nyt liv, men kan min webshop klare det???

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en webshop med salg af vinglas som reelt køre ganske fornuftigt og lige siden starten for et par år tilbage ser vi fortsat vækst. Men jeg har en drøm om at lave et samlet vin univers, hvor det ikke blot handler om at sælge vinglas, men hvor der skal køre video vinsmagninger, vinleksikon, vinsmagnings arrangementer og måske endda salg af smagekasser mv.

Men min bekymring eller tanker går på om jeg kan inkludere det hele på en og samme side, eller om jeg skal holde webshoppen seperat og så danne mit univers på en seperat side. - Her tænker jeg om for meget fokus vil blive taget fra vores glas del, altså om dette vil drukne i alt det andet - omvendt så vil dette nye "forum" formentlig skabe en væsentlig øget trafik samt det vil hjælpe endnu mere i form af tekster og relevant info, samt at vi også kan skabe flere ind/udående links hvilket jo vil hjælpe en del på seo delen.

Hvis og såfremt man skulle smide det hele på en og samme side, hvilket program er så det bedste og benytte? - Lige nu køre vi noget scannet standard template, og det er jeg egentlig træt af at se på, så uanset hvad skulle vi gerne have shinet siden op - men kan man få noget webshop program der også kan køre video (havde tænkt mig at disse bliver lagt på youtube og streamet derfra på siden, om det gør nogen forskel?)

Kan både se fordele og ulemper - som sagt største ulempe er at webshoppen hurtig kan blive glemt i et informations hav, omvendt så kan vi ved at integrere det hele få mange andre relevante produkter med på shoppen, og så endnu vigtigere synes jeg faktisk at vores domæne navn firstglass.dk passer meget godt til og kunne rumme det hele?

Hvad synes du, vil meget gerne høre din mening :) pfh tak

Bendtsen

Fra roskilde
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 152
Fra  FestFest.dk Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du skal holde det adskilt. evt. kan der jo ude i siden af din webshop være en lille boks med de nyeste indlæg/videoer og evt. et banner som fortæller om det nye vinunivers :D

Entrepreneruship is living a few years like most people won't, and then living the rest of your life like most people can't

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det var mig ville jeg lave en seperat side med et vinunivers, og så fra den linke til webshoppen.. og omvendt :)

Mvh Tobias.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter og Tobias

Tak for jeres input - måske skulle man lave det på to seperate sider, men lav designet således, at hvis man går fra den ene til den anden at man reelt ikke ser at siden skifter - og så blot integrere nogle af produkterne ved relevante artikler i vinuniverset, som så linker over til webshoppen, og omvendt?

Vil meget gerne høre flere kommentarer/ideer til hvordan jeg skal gribe det her an.

pfh tak.

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tillader mig lige og bumpe denne, da jeg meget gerne høre flere input - er lidt i vildrede selv :)

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Virkelig ikke flere der kan give mig lidt input til hvad der ville være bedst og gøre i forbindelse med dette?

Bendtsen

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steff

Tak for links - kender udmærket denne meget utraditionelle herre :) - og jeg må ærlig indrømme at beskrivelsen om at han er Martin Thorborg på steroider, det er så rammende.

Det er lidt a la det samme koncept jeg er igang med at starte op, dog alligevel med lidt anden vinkel, og lidt mere nede på jorden og elegant, men uden at det bliver kedeligt på nogen måde.

Selve siden skal som sådan være ikke kommerciel i forhold til det indhold der kommer til at blive debatteret, skrevet nyheder omkring osv. - men jeg ville jo gerne på en måde have flettet vores flotte vinglas og karafler mv. ind over - men skal jeg måske blot give mig selv gratis annoncering på denne nye webside, eller skal jeg prøve og integrere begge sider i et og samme site?

Det bliver således at der kommer nogle ting på sitet som man kan købe, og her ser jeg jo også en lille synergi i at kunne bruge samme betalings modul hvis siderne var slået sammen - eller vil folk accepterer at de f.eks. bliver re-directed hvis der blot klart og tydeligt oplyses om hvordan tingene hænger sammen?

Bendtsen

Fra København N
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt, at det ikke lige er det input du efterspørger, men hvis i sælger vinglas, hvorfor så ikke lave en hjemmeside om dette?

Du skriver om at lave en hjemmeside om vin, men der må da være en masse spændende historier om vinglas også. Hvorfor har de den karakteristiske form, hvorfor skal rødvinsglas være større end hvidvinsglas, hvad gør det for oplevelsen, at man drikker vin af et godt glas, hvordan produceres vinglas osv. osv. 

Hvis det var mig, ville jeg gå benhårdt efter at blive den førende autoritet inden for vinglas, og overlade vinmarkedet til den forfærdeligt store mængde af eksperter, der allerede er på dette. Der er givetvis færre, der interesserer sig for det, men der er også færre om buddet. The Long Tail, du ved...

jakobhorn.dk/ - Inspiration til kommunikation og marketing for små virksomheder og organisationer.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Spændende ide, dog har jeg allerede tænkt dette ind som en seperat del af vores nye side - dvs. drømmen er og få en masse vin interesserede brugere ind på siden på baggrund af de informationer/features siden kommer til at byde på, og derfra dem der kunne være interesseret i og gå videre inde på selve siden, vil kunne komme hen på en underside der går ned i alle detaljer i forhold til vinglas både hvorfor de ser ud som de gør og hvordan man producere disse. - Har tænkt din tanke tidligere, men mener at emnet er for spinkelt til et decideret site omkring disse, med mindre vi vendte vores strategi på hovedet og begyndte og forhandle alle typer vinglas fra diverse producenter i den store verden.

Men jeg tror man skal have vin delen med, for at få volumen på om du frostår :)

Bendtsen

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)