Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan flytter man virksomhed til udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har med investorer etableret en virksomhed i APS form hvor vi udvikler maskiner. Vi er ved at være markedsparate med den første udvikling, og har brugt godt og vel 1 million på på nuværende tidspunkt (Skattemæssigt underskud).

Min andel af virksomheden er ejet af et APS holding selskab

Virksomheden har altid været baseret på at skulle internationaliseres strukturen, men jeg er efterhånden ved at være så led og ked af at bo i Danmark, at jeg relativt tidligere ønsker at migrere virksomheden.

Vore udviklingsomkostninger betyder at vi har en selskabsskattekredit på ca 300000kr. Hvordan skal man håndtere dette hvis man flytter firmaet. Kan det sælges eller udbetales, eller skal man sørge for at kunstigt lægge indtægt i Danmark indtil firmaet går i 0 og så lukke det?

MVH Jens

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
skal man sørge for at kunstigt lægge indtægt i Danmark indtil firmaet går i 0 og så lukke det?

Ja, Det skattemæssige underskud vil blive begrænset hvis der sker ejerskifte. Af samme årsag er handel med underskudsvirksomheder ikke længere så omfattende som tidligere.

Desværre ingen mulighed for at få det udbetalt.

/Henrik

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke revisor. Men det er vel dit holding selskabet som skal til udlandet. Så du flytter vel til udlandet og laver vel et nyt selvskab og sælger vel ejer delen af produktions selskabet fra holding selskabet til det udenlandske selskab.

Men jeg ville tale med din revisor.

Du kan vel ikke flytte produktions selskabet til udlandet uden dine investorer siger ok for det.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:

Nu er jeg ikke revisor. Men det er vel dit holding selskabet som skal til udlandet. Så du flytter vel til udlandet og laver vel et nyt selvskab og sælger vel ejer delen af produktions selskabet fra holding selskabet til det udenlandske selskab.

Men jeg ville tale med din revisor.

Du kan vel ikke flytte produktions selskabet til udlandet uden dine investorer siger ok for det.

Nej, det vil være både produktionsselskabet og Holding selskabet. Da værdien af anparter i et holdingselskab sættes til anskaffelsespris, bør det ikke give problemer at flytte dette. 

Selvfølgelig, kan jeg ikke flytte produktionsselskabet uden at de er afklaret med investorerne, men det har nu altid været i spil at virksomheden på et tidspunkt skulle forlade Danmark helt eller delvist.

MVH Jens

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)