Køb et Amino Sponsorlink
Hej
Mon der er nogen, der kan hjælpe mig med dette spørgsmål?
Jeg har registreret 3 .info domæner og opdager til min rædsel, at alle mine adresseoplysninger er fuldt tilgængelige. Jeg har haft hemmelig adresse i flere år, da mit hovederhverv indebærer en vis risiko for repressalier.
Jeg har også 2.dk domæner og dansk hostmaster har uden problemer anonymiseret disse. Hos dansk hostmaster fik jeg at vide, at det hos min web udbyder, der skulle anonymisere disse, men jeg fik et halvubrugeligt svar om, at de ikke kendte teknikken.
Er der nogen her, der kan oplyse mig om hvordan jeg kan gøre? Det er ganske vigtigt for mig og i værste tilfælde må jeg deaktivere min .info domæner, hvis ikke kan finde en vej ud af det.
Er der mon et klogt hoved, der kan fortælle mig hvordan jeg gør?
På forhånd tak.
Mette
Sune Christesen ActiveWebs A/S - Dedikeret server | Virtuel server | Server hosting mm.
Mette: Jeg har også 2.dk domæner og dansk hostmaster har uden problemer anonymiseret disse. Hos dansk hostmaster fik jeg at vide, at det hos min web udbyder, der skulle anonymisere disse, men jeg fik et halvubrugeligt svar om, at de ikke kendte teknikken.
Din web-udbyder har intet at gøre med anonymitet i DK-Hostmaster whois database. Du skal have navneadressebeskyttelse i CPR-registret for at få anonymitet, som aktiveres / deaktiveres hos DK-Hostmaster.
Med venlig hilsenBastian
... eller du kan gøre det mere simpelt og udfylde Navn, adresse osv. med "Anonym, Anonym" Det eneste hvor det er vigtigt at det er rigtigt, er dit e-mail adresse, ellers er alle de andre oplysninger ikke så ultra nødvendige.
I teorien skal du selvfølgelig have oplyst dine rigtige oplysninger og I værste fald kan du miste domænet, hvis der er nogen der klager, men i praksis har jeg aldrig hørt om nogen (og her taler jeg ikke om .dk-domæner), der har mistet deres domæne pga. usande oplysninger.
Men det er meget vigtigt at e-mail adressen er rigtig.
Held og lykke med det.
Kommer snart...
tænkstort:... eller du kan gøre det mere simpelt og udfylde Navn, adresse osv. med "Anonym, Anonym" Det eneste hvor det er vigtigt at det er rigtigt, er dit e-mail adresse, ellers er alle de andre oplysninger ikke så ultra nødvendige.
tænkstort: ... eller du kan gøre det mere simpelt og udfylde Navn, adresse osv. med "Anonym, Anonym" Det eneste hvor det er vigtigt at det er rigtigt, er dit e-mail adresse, ellers er alle de andre oplysninger ikke så ultra nødvendige. I teorien skal du selvfølgelig have oplyst dine rigtige oplysninger og I værste fald kan du miste domænet, hvis der er nogen der klager, men i praksis har jeg aldrig hørt om nogen (og her taler jeg ikke om .dk-domæner), der har mistet deres domæne pga. usande oplysninger. Men det er meget vigtigt at e-mail adressen er rigtig. Held og lykke med det.
Det var da en tåbelig opfordring.
På et eller andet tidspunkt skal DK-hostmaster nok tage kontakt, da det er en overtrædelses af deres regelsæl. Der står desuden følgende i domæneloven:
"§ 8. Administrator skal oprette og opdatere en database indeholdende oplysninger om registranternes navn, adresse og telefonnummer."
I øvrigt er der heller ingen grund til at gøre det du opfordre til. Alle privatpersoner kan nemlig få navneadressebeskyttelse i CPR-registret og derved fuld anonymitet i DK-Hostmaster Whois database.
Dette gøres her: https://www.borger.dk/Selvbetjening/Sider/fakta.aspx?sbid=8672
Med venlig hilsen
Bastian
Bastian:På et eller andet tidspunkt skal DK-hostmaster nok tage kontakt, da det er en overtrædelses af deres regelsæl. Der står desuden følgende i domæneloven:
Sune Christesen: Bastian: På et eller andet tidspunkt skal DK-hostmaster nok tage kontakt, da det er en overtrædelses af deres regelsæl. Der står desuden følgende i domæneloven: Det er ikke .dk domæner trådstarter spørger ind til, men .info domæner som DK Hostmaster ikke har noget med at gøre og som ligeledes ikke er omfattet af domæneloven. Det sagt, så er det dog som nævnt tidligere heller ikke tilladt for .info domæner.
Bastian: På et eller andet tidspunkt skal DK-hostmaster nok tage kontakt, da det er en overtrædelses af deres regelsæl. Der står desuden følgende i domæneloven:
Det vil være en god idé at læse hele mit indlæg inden du irettesætter mig. Jeg er udmærket klar over at .info domæner ikke er omfattet af domæneloven.
Mit indlæg var ikke et svar trådstarter, ligesom dit forrige!
Godnat.
Bastian:Det vil være en god idé at læse hele mit indlæg inden du irettesætter mig. Jeg er udmærket klar over at .info domæner ikke er omfattet af domæneloven.Mit indlæg var ikke et svar trådstarter, ligesom dit forrige!
Hej Mette
Nu ved jeg ikke hvor længe siden det er at du har registeret dine domæner, men efter 60 dage kan du flytte dem.
Når de 60 dage er gået syntes jeg du skal overveje at flytte din domæner til Maddog Domains.
Jeg brugte dem for en del år siden og valgte dengang at lade mine nye domæner blive anonyme. Jeg har lige tjekke vedr. .info domæner på deres side og dem registerer de også, hvor de så er registeret som registrator.
Mvh Frank