Køb et Amino Sponsorlink
Jeg har et rengøringsfirma med mange faste ejendomme , og får efterhånden en del opgaver som skal løses af professionelle håndværkere.
Hvordan håndterer jeg dette bedst for selv at tjene på det? Laver man aftaler med de håndværkere man bruger ? eller lægger man eks. % oveni regningen? og i givet fald hvor meget kan man tillade sig at lægge oveni ?
Hvad er normalt at gøre ??
bummelum
Jeg ville tage kontakt til nogle håndværkere og hør om du de er interesseret i et samarbejde. Du må allerede nu have et overblik over hvor mange jobs det drejer sig om over et halvt eller helt år. Det er lettere at gå en god aftale, når håndværkerne kan se, at der er noget arbejde i det, og det ikke bare er to gange om året du skal bruge dem.
Det der kan være problemet er "udrykningstiden" for håndværkerne, og din forventning til denne. Hvis du får opgaven i dag, hvor hurtigt skal du så igangsætte løsningen? Håndværkerne skal kunne matche dette, så du ikke bliver brændt af.
Kunne en pensioneret håndværker være en idé? Der findes nogle foreninger for det såkaldte grå guld, måske de kan hjælpe dig med nogle gode kontakter. Jeg har en idé om, at det måske kan være den bedste løsning for dig.
Økonomisk er det at få handlet en aftale om pris på plads - helst en fast pris på forskellige opgaver. Hvis du allerede nu kender de forskellige opgavetyper, kan du bede om faste priser på opgaverne. Så ved du nøjagtigt, hvad du skal betale, og dine kunder ved, hvad de forskellige ting koster. Så lægger du selvfølgelig lidt oveni så du tjener en skilling på det også :-)
Håber det gav lidt input - held og lykke med det.
MVH
Thomas
Thomas Bang Petersen: Jeg ville tage kontakt til nogle håndværkere og hør om du de er interesseret i et samarbejde. Du må allerede nu have et overblik over hvor mange jobs det drejer sig om over et halvt eller helt år. Det er lettere at gå en god aftale, når håndværkerne kan se, at der er noget arbejde i det, og det ikke bare er to gange om året du skal bruge dem. Det der kan være problemet er "udrykningstiden" for håndværkerne, og din forventning til denne. Hvis du får opgaven i dag, hvor hurtigt skal du så igangsætte løsningen? Håndværkerne skal kunne matche dette, så du ikke bliver brændt af. Kunne en pensioneret håndværker være en idé? Der findes nogle foreninger for det såkaldte grå guld, måske de kan hjælpe dig med nogle gode kontakter. Jeg har en idé om, at det måske kan være den bedste løsning for dig. Økonomisk er det at få handlet en aftale om pris på plads - helst en fast pris på forskellige opgaver. Hvis du allerede nu kender de forskellige opgavetyper, kan du bede om faste priser på opgaverne. Så ved du nøjagtigt, hvad du skal betale, og dine kunder ved, hvad de forskellige ting koster. Så lægger du selvfølgelig lidt oveni så du tjener en skilling på det også :-) Håber det gav lidt input - held og lykke med det. MVH Thomas
Tak for svar:-)
Hvor i landet er arbejdet?
Hvis arbejdet er på lolland, falster eller sjælland kan du kontakte mig.
Jeg har en del års erfaring med byggeledelse hvor jeg har indlejet forskellige håndværkere til div. opgaver.
Kender mange forskellige håndværksmestere der kunne være interesseret i nye opgaver.
Du kan kontakte mig på mail eller på 50537477.