Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed til ApS

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Denni,

Prøv om du kan tjekke siden via dette link www.ksrevision.dk.

Hvis ikke du hæver hele overskuddet så vil der være penge at spare ved virksomhedsordningen, da du kan opspare overskud til senere hævniger.

I VSO vil det du hæver medtages som personlig indkomst - kapitalafkast - virksomhedsskatten. Er noget teknisk beregning.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Kertész:

Hej Denni,

Prøv om du kan tjekke siden via dette link www.ksrevision.dk.

Hvis ikke du hæver hele overskuddet så vil der være penge at spare ved virksomhedsordningen, da du kan opspare overskud til senere hævniger.

I VSO vil det du hæver medtages som personlig indkomst - kapitalafkast - virksomhedsskatten. Er noget teknisk beregning.

Morten



Hej Morten,

ksrevision.dk er OK - men det er http://www.revisorfirmaetlemo.dk/ der giver problemer.

--------

Jeg var ude I, at kunne nemmere styre mine skattebetalinger m.v. derfor forestillede jeg mig, at det var nemmere at være ansat i mit ApS og så udbetale løn via Danløn.

Jeg prøver lige at dykke ned i VSO - det kan jo være det er en fordel, at jeg ikke skal frembringe 80.000 i kapital til ApS samt ud i en beskatning af virksomhedsomdannelsen.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Denni,

Såfremt du ønsker assistance med VSO skal du være velkommen til at kontake os. Evt. også hvis du beslutter dig at omdanne alligevel.

Ja det er den gl. side, ved ikke hvorfor linket i min signatur henviser til den.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Jeg vil have jer i mente. Hvor er i fysiske placeret? 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Kertész:

Hej Denni,

Mange tak for det med vores hjemmeside. Har ikke selv prøvet den i Crome, men i exploren virker den fint nok.

Mgt. virksomhedsordningen så må du gerne løbende hæve også ligesom du sikkert gør nu. Det er bare når året er omme at værdien af de samlede hævninger / indskud gøres op i de samlede hævninger, og det af overskuddet du ikke har hævet bliver virksomhedsbeskattet.

Morten

Hej Morten

Jeg er stort set enig i dine betragtninger, dog

Det er ikke korrekt, at det kun er når året er omme, at den samlede værdi af hævninger/indskud skal opgøres jvf. reglerne i Virksomhedsskatteordningens "Hæverækkefølge" og "Mellemregningskonto".

Hvis "Mellemregningskontoen" grundet hævninger ender i debet, så skal de anses som hævninger og heraf beskattes med det fulde beløb, se link

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=133918&chk=203547#133919

Hvis det skal kunne fungere, så handler det om opsparing af overskud og et fuldt overblik over, hvor meget der kan hæves uden en påvirkning på SU.

Tonny

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Denni,

Vi er placeret i Taastrup udenfor København. Godt at mail og telefon er opfundet.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Morten Kertész:

Hej Denni,

Mange tak for det med vores hjemmeside. Har ikke selv prøvet den i Crome, men i exploren virker den fint nok.

Mgt. virksomhedsordningen så må du gerne løbende hæve også ligesom du sikkert gør nu. Det er bare når året er omme at værdien af de samlede hævninger / indskud gøres op i de samlede hævninger, og det af overskuddet du ikke har hævet bliver virksomhedsbeskattet.

Morten

Hej Morten

Jeg er stort set enig i dine betragtninger, dog

Det er ikke korrekt, at det kun er når året er omme, at den samlede værdi af hævninger/indskud skal opgøres jvf. reglerne i Virksomhedsskatteordningens "Hæverækkefølge" og "Mellemregningskonto".

Hvis "Mellemregningskontoen" grundet hævninger ender i debet, så skal de anses som hævninger og heraf beskattes med det fulde beløb, se link

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=133918&chk=203547#133919

Hvis det skal kunne fungere, så handler det om opsparing af overskud og et fuldt overblik over, hvor meget der kan hæves uden en påvirkning på SU.

Tonny



Hej Tonny,

Fribeløbet i 2011 er på kr. 103.500,00 før skat - jeg vælger at udbetale kr. 4.000,00/md før skat til min private konti ud af disse penge ryger 37%+8% = kr. 1.800,00 til skat hver måned så står jeg med kr. 2.200,00 efter skat på min privat konti.

Disse hævninger foretages 12 gange årligt på kontoen "Hævet privat". Der foretages ingen indskud herudover. 

Det resterende overskud forbliver i virksomheden til beskatning.

Hvordan ser det så ud? 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonni,

Det er også rigtigt, dog er det de færreste af vores klienter som ikke har hævet mere end indskudt når året er omme. Samtidig er der også nogle som kun har os med når året er omme og ikke i den løbende proces, da de frygter revisorregningen mere end skat.

Det vi gør er at vi finder det niveau hævningerne skal ligge på for at de klare skatten og uden SUen skal tilbagebetales. Enkelte tilfælde har vi haft nogen hvor de måtte fravælge SU i et par måneder grundet den højere omsætning i virksomheden. Her er det vigtigt med den løbende dialog.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Denni Pultz Gottfredsen:
Hej Tonny,

Fribeløbet i 2011 er på kr. 103.500,00 før skat - jeg vælger at udbetale kr. 4.000,00/md før skat til min private konti ud af disse penge ryger 37%+8% = kr. 1.800,00 til skat hver måned så står jeg med kr. 2.200,00 efter skat på min privat konti.

Disse hævninger foretages 12 gange årligt på kontoen "Hævet privat". Der foretages ingen indskud herudover. 

Det resterende overskud forbliver i virksomheden til beskatning.

Hvordan ser det så ud? 

Hej Denni

.

Så er det jo ikke et problem, da din personlige indkomst (hævningerne) udgør kr. 48.000, som er under grænsen og derved ikke vil påvirke din SU.

Den resterende overskud forbliver i virksomheden under virksomhedsskatteordningen og beskattes aconto med 25%.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Kertész:

Hej Tonni,

Det er også rigtigt, dog er det de færreste af vores klienter som ikke har hævet mere end indskudt når året er omme. Samtidig er der også nogle som kun har os med når året er omme og ikke i den løbende proces, da de frygter revisorregningen mere end skat.

Det vi gør er at vi finder det niveau hævningerne skal ligge på for at de klare skatten og uden SUen skal tilbagebetales. Enkelte tilfælde har vi haft nogen hvor de måtte fravælge SU i et par måneder grundet den højere omsætning i virksomheden. Her er det vigtigt med den løbende dialog.

Morten

Hej Morten

Det er jeg helt klar over foregår, hvorfor jeg også opremser reglerne.

Overholdelse af bogføringsloven, herunder en helt klar opdeling mellem privat og erhverv. Når der en gang er foretaget en hævning i virksomheden, så kan den ikke tilbageføres senere grundet eventuelle indskud eller overskud.

Tonny

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)