Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man fratrække køb af bæreposer?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg har nu haft min forretning i ca. 6 år og når kunden køber varer hos os, forærer vi (selvfølgelig) posen, som en del af en god service. Min revisor siger at jeg ikke kan fratrække momsen, da vi jo ikke sælger posen til kunden. Nu kan jeg se at jeg i perioden fra 2006 til nu, har købt poser for ca. 130.000 kr. og det undrer mig at jeg ikke på nogen måde kan fratrække det, da jeg jo køber varen med moms... For mig set, så er det jo en eller anden form for "vareforbrug" i butikken. kan det virkelig være at min revisor har ret at det ikke er noget at gøre??? Findes der ingen måde jeg kan afskrive disse poser på i fremtiden??? Det er jo pænt mange penge der drejer sig om.

Håber på hjælp fra jer kloge Aminoer.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vil allerførst sige at jeg på ingen måde er ekspert på området, men følgende er blot brudstykker jeg har overhørt et sted. brug det hivs du kan , og undersøg evt. selv nærmere.

Hvis jeg husker korrekt, er forskellen mellem en bærepose(som skal sælges) og indpakningspose (som må foræres væk) at der ikke må være hank i indpakningsposen.

Se evt. hos din nærmeste Harald Nyborg, der forærer de poserne væk, og de er uden hank.

håber du kan bruge det.

KMosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

bestemt heller ikke ekspert - men normalt har revisor vel ret - Mon ikke at du så fratrækker hele prisen inkl. moms som udgift i selskabet - så det BARE er momsen du ikke kan fratrække momsmæssigt, men godt som udgift i selskabet (hvilket jo har mindre værdi end hvis det var momsen)??

Jeg vil godt følge med så nu prøvede jeg med en kommentarSmile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder virkelig som om din revisor blander noget sammen ?

Tænker han på det som en gave ? Eftersom gaven er undergrænsen har du ingen problemer med momsen.

Hvis du ønsker det, kan jeg sende en reprænsentationsfolder til dig med posten (send PM)

Mvh.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan trække momsen fra!!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres feedback.

Der er opstået to tråde, beklager, jeg troede ikke den første var gået igennem så jeg lavede indlægget igen. Jeg beklager forvirringen.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er svaret fra vores revisor:

Hej. 

Vi starter med det vigtigste.

Der er fuld fradragsret for købet af poserne og momsen er også fuld fradragsberettiget.

 

Når i ikke sælger poserne kommer der heller ikke nogen indtægt og i skal derfor heller ikke aflevere momsen retur til SKAT

 

I din bogføring står poserne nu under varekøb minus moms da varekøbskontoen trækker moms automatisk. I har altså fået momsen retur.

 

Regnskabsmæssigt og skattemæssigt er det lige meget om købet står under varekøb eller forbrug i butik i har fradrag alligevel.

 

Hvis I ønsker at kunne følge forbruget på plastikposerne må i meget gerne føre dem under vareforbrug butik eller en anden konto med moms.

 

Når du flytter fra en konto 1062 som trækker moms og ned på en anden konto (vareforbrug butik) som også trækker moms skal det ikke give udsving på momsen. Du har fået momsfradraget når du føre det direkte på enten konto 1062 eller vareforbrug butik.

 

Beløbet du flytter fra konto 1062 til vareforbrug skal derfor være beløbet med moms eller også skal det være beløbet uden moms og så skal du fjerne momskoden på begge kontier inden du bogfører.

 

Hvis der er yderligere spørgsmål er I velkommen til at kontakte mig igen.

 

Med venlig hilsen

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det revisorens oprindelige svar?

Han skriver, i lighed med de svar du har fået her, at momsen er fuldt fradragsberettiget!!
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Gudmundsson:

Der er fuld fradragsret for købet af poserne og momsen er også fuld fradragsberettiget.

Din revisor er altså enig med os andre, og du har dermed ikke mistet hverken moms eller fradrag.

Gudmundsson:

Hvis I ønsker at kunne følge forbruget på plastikposerne må i meget gerne føre dem under vareforbrug butik eller en anden konto med moms.

Her foreslår din revisor det samme, som jeg foreslår i den anden (dobbelte) tråd. At du kan følge forbruget af poser, ved at oprette en konto til poserne under vareforbruget.

På den måde holder du overblik i regnskabet med, hvor mange poser du har på lager, og hvor mange penge du har brugt på poser i regnskabsåret.

Den sidste del af din revisors mail forklarer, hvordan du skal gøre, for ikke at lave fejl i momsen, hvis du vælger at flytte dine poser over på en ny konto i dit bogholderi.

Så din revisor er 100% enig med os andre.

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)