Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

xero.com eller Quickbooks - bogholder/revisor erfaringer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at få en uvildig vurdering fra danske regnskabskyndige ift. mulighederne for at benytte Xero.com ELLER Quickbooks til at føre et dansk bogholderi og momsregnskab?

Mit indtryk er at 90% af alle danske bogholdere / revisorer sværger til EConomics.net/dk - og resten til diverse andre programmer. Ovenstående programmer er udviklet i USA - men har nogle meget innovative features og vil være væsentligt lettere at integrere med min CRM og CMS hjemmeside som bygger på Adobe Business Catalyst siden dette dels er implementeret (Quickbooks) eller på Adobe roadmap (Xero.com).

Begge systemer forekommer iøvrigt meget brugervenlige, innovative - og ikke mindst prisvenlige.

Derfor er jeg meget interesseret i at høre om andres erfaringer - er det muligt for en dansk virksomhed at benytte disse programmer til dansk regnskabsføring?

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Fra Horsens
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Jeg vil starte med at indrømme, at jeg hverken er bogholder eller revisor. Og jeg kender heller ikke til de to regnskabsprogrammer, xero eller quickbooks, men hvis du synes de virker brugervenlige samt har de funktioner og integrationsmuligheder, som du skal bruge, så er det vel fint.

Dog skal du være opmærksom på, at der er nogle regnskabsmæssige lovkrav, som de amerikanske regnskabsprogrammer måske ikke lever op til.

Så jeg vil anbefale dig at kontakte en ekspert på området, hvis der ikke er andre, der melder sig på banen her. Det ville jo være ærgerligt at betale for noget, som du ikke ville kunne bruge alligevel.

Mange hilsener,

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Horsens
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit indlæg.

Det var jo ligesom pointen med at jeg startede tråden - at få feedback fra regnskabskyndige der evt. har noget hands on erfaring med systemerne - for at få afklaret om de kan og må benyttes til at føre et DK momsregnskab eller ej. 

Jeg har på ingen måde til hensigt at genopfinde den dybe tallerken :-)

Kan du eller andre evt. uddybe på de konkrete lovmæssige krav?

  

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@mads

Quickbooks har flere gange været oppe at vende, da det det er det mest brugte system i verden og da der er fantastiske integrationer til så at sige alle SME programmer - CRM systemer, time/sag... mv

Da QB er brugt i England, Tyskland, Sverige, USA.... så er der næppe noget der gør at det ikke kan bruges i Danmark, da det bruges både i lande med differencieret moms og ensartet moms. Det kan ubetinget håndtere EU listesystemer mv. Det eneste problem jeg ser er at jeg ikke har kunnet finde nogen der sælger eller kender systemet i Danmark - hverken revisorer eller softwarefirmaer. Hvis du finde en så er du også lidt i lommen på dem..

Mit bud er at så længe du er i Danmark vil det give dig flere problemer end fordele at bruge dette system, da Danmark har haft en kæmpe underskov af ERP systemer har ingen ønsket at springe på dette eller andre ERP systemer der er verdenskendte udenfor Danmark.

MVH jens

Fra Horsens
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din fine respons Jens - har stjernet dig.

Det er også mit indtryk som du beskriver det. Vi må jo afvente, og se om der er andre regnskabskyndige danskere der har erfaringer med brug af såvel QB som Xero.com i dansk regi.

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Nygaard Pedersen:

Tak for din fine respons Jens - har stjernet dig.

Det er også mit indtryk som du beskriver det. Vi må jo afvente, og se om der er andre regnskabskyndige danskere der har erfaringer med brug af såvel QB som Xero.com i dansk regi.

Det der er skammeligt er at du med billige, billige, billige add onsystemer til QB kan får nogle ultrakomplette løsninger - avancerede produktkonfiguratorere, lookups i CRM systemer. Mit gæt er at du for 10000 kr kan få det samme som du med de danske systemer skal betale 100000kr for.

Det er bare ikke let at finde vej i verden når man kigger på navlen.

Tilmeldt 15. Feb 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der lader til at være god brug for konkurrence på det danske marked. Jeg har sat mig lidt ind i xero contra e-conomic - og e-conomic virker bare så gammeldags.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

En gammel tråd, men fik du nogle erfaringer med XERO?

Morten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)