Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ved køb af udstyr til momsregistreret I/S

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venlige Aminoer 

Jeg har travet igennem mange indlæg nu og en del har været i nærheden af et svar på mit spørgsmål.  

Vi er 3 der har startet et momsregistreret I/S  -  Det er et mediebureau med fokus på sociale medier og webshop-design og kode.  

Jeg har brug for en laptop udelukkende til arbejdsrelaterede opgaver og har udset mig én.  

På nuværende tidspunkt er der 0 dkk på firmakontoen.  Vi har oprettet en dedikeret firmakonto hos danske bank.  

Kan jeg indskyde beløbet for PCen fra min privatkonto til vores firmakonto (5000 dkk) derefter gå online og bestille PC gennem CVR nummeret?  

I så fald - , udover at beholde kvit, hvad skal jeg gøre ift skat og moms osv?  

I må undskylde hvis dette er et redundant spørgsmål - send mig gerne link til andre tråde hvis mit spørgsmål allerede er besvaret dér.  

På forhånd tak.  

AW 

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så vidt jeg ved kan du godt gøre som du selv skriver.

Men det skal være sådan at du KUN bruger din PC i firmaet mht til moms. Skatten er jeg lidt i tvivl om.

Jeg vil helt klart foreslå dig/jer at tage til et Infomøde som SKAT holder en gang cirka hver 2-3 måned. Det er super godt hvis man er nystartet firma. Der fortæller de rigtig meget om hvad man kan trække fra og hvorfor osv osv. Det er super godt.

VH Jeppe

www.easy-extensions.dk  Gratis fragt på ALLE ordre!

Fra København V
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe 

Tak for dit svar.  

PCen skal KUN bruges på kontoret - jeg har en privat bærbar ( der ikke kan klare tungt grafisk arbejde )

Jeg er bare i tvivl om jeg bare kan overføre prisen for PC fra min private konto til firmakontoen og derefter bestille PCen gennem firma + hvorledes jeg efterfølgende skal bogføre dette. ? 

Tak for rådet om Skat kursus -  Vi nåede desværre ikke tilmelding til det kommende den 17 nov - så vi venter til efter jul.  


Venlig hilsen Andreas 
 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Du kan sagtens indskyde private midler, som du derefter køber aktiver til firmaet for.

Når firmaet på et senere tidspunkt har tjent pengene ind igen, kan du trække dem skattefrit tilbage på din privatkonto igen.

Du bogfører dit private indskud således, at det af balancen fremgår, at firmaet har en gæld til dig på det pågældende beløb.

 

Fra København V
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.  

Mange tak for dine gode svar.  

Jeg vil helst ikke have, at firmaet har en gæld til mig. Jeg vælger personligt at investere i en PC til firmaet.  


I mit hoved nu, så overfører jeg 5000 af mine egne til firmakontoen, går ind i butikken og køber PC gennem CVR nummer - og derved sparer momsen

Herefter gemmer jeg kvitteringen.    Når året er omme forestiller jeg mig, at jeg skal bogfører denne transaktion på på en eller anden måde( i firma regi ).

Er dette korrekt forstået? 

Vh Andreas


 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Når du køber for private midler, så kan du ikke undgå mellemregningen/gælden til dig.

Bogholderiet ska jo stemme, og vi kører efter Paretos lov(en italianer, der opfandt det dobbelte

bogholderiets princip).

 

MvH

Peter

Fra København V
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter -  

Tak for svar

Så, dvs, at når året er omme skal jeg et sted i min selvangivelse angive, at virksomheden skylder mig 5000 dkk?

I forhold til virksomheden, skal jeg, når året er omme, nogle steder angive 1) PC købet 2) at virksomheden har et udestående på 5000 dkk?  

Venlig hilsen Andreas , og tak for jeres opmærksomhed.   

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du skal lave et reggnskab, som i første omgang ikke skal indleveres til SKAT.

Oplysninger på selvangivelsen afhænger at din omsætning p.a.

MvH

Peter 

Fra København V
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok 

Så, i forhold til virksomheden skal jeg bare gemme kvitteringen og ikke gøre noget når vi når til den 31/12.

(virksomhedens indtjening i det indeværende år er 0 dkk)

Firmaet kommer ikke til at omsætte inden den 31/12 ( kickoff 3 januar 12 ) Så ingen ændring I min personlige indtægt. 

Jeg forestiller mig, at jeg alligevel et sted i selvangivelse skal angive, at nogle skylder mig 5000 dkk 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)