Så vidt jeg ved kan du godt gøre som du selv skriver.
Men det skal være sådan at du KUN bruger din PC i firmaet mht til moms. Skatten er jeg lidt i tvivl om.
Jeg vil helt klart foreslå dig/jer at tage til et Infomøde som SKAT holder en gang cirka hver 2-3 måned. Det er super godt hvis man er nystartet firma. Der fortæller de rigtig meget om hvad man kan trække fra og hvorfor osv osv. Det er super godt.
VH Jeppe
www.easy-extensions.dk Gratis fragt på ALLE ordre!
PCen skal KUN bruges på kontoret - jeg har en privat bærbar ( der ikke kan klare tungt grafisk arbejde )
Jeg er bare i tvivl om jeg bare kan overføre prisen for PC fra min private konto til firmakontoen og derefter bestille PCen gennem firma + hvorledes jeg efterfølgende skal bogføre dette. ?
Tak for rådet om Skat kursus - Vi nåede desværre ikke tilmelding til det kommende den 17 nov - så vi venter til efter jul.
Jeg vil helst ikke have, at firmaet har en gæld til mig. Jeg vælger personligt at investere i en PC til firmaet.
I mit hoved nu, så overfører jeg 5000 af mine egne til firmakontoen, går ind i butikken og køber PC gennem CVR nummer - og derved sparer momsen.
Herefter gemmer jeg kvitteringen. Når året er omme forestiller jeg mig, at jeg skal bogfører denne transaktion på på en eller anden måde( i firma regi ).