Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SigmaRegnskab - erfaringer ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 05
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner,

Nogen her der har erfaring med at anvende sigmaregnskab.dk som regnskabsprogram ?
 
Har lige downloadet det - og det virker godt og stabilt.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det nok nørden der kommer op i mig, men....

Jeg kan se at regnskabsprogrammet er baseret på en MS Access database, og det er altså ikke jordens bedste database. Jeg har tidligere haft problemer med for mange poster i en Access database, så jeg ønsker ikke at basere mit regnskab på den. Men det tager selvfølgelig noget tid før databasen bliver for stor, og til den tid ham man måske lagt regnskabet ud til en revisor, eller skiftet til et "professionelt" regnskabssystem.
 
Access databasen er sikkert valgt fordi den er billigere end MS SQL (den følger jo med de større Office-pakker), og fordi den kører fint på en lokal PC.
 
Jeg synes dog at Access er fin til at holde styr på foreningens medlemmer, til hjemmefusk etc.
 
mvh Carsten
 
 
Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er winfinans baseret på access og har da kørt fint i mange år. Hvis det drejer sig om 1-2 brugere kan access godt benyttes , men ellers vil jeg give ret i at access ikke er den bedste løsning ;)

ellers kig på summa som er et gange udemærket system til en billig penge. www.smallbusinesssoftware.dk/regnskabssystemer.htm
 
Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lige med på en lytter.. Har lige downloadet Sigma, men har ikke noget at sætte mig ind i det endnu, så kan ikke komme med en begrundet vurdering. Men umiddelbart virker det da til at være et ganske godt begynder program :)

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)